Gå til innhold

9 milliarder var ikke nok


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går for GooHoo eg. Når det gjelder valg av søk så er jo google min favoritt, men når det gjelder diverse tjenester så stiller Yahoo opp med mykje bra!

 

Microsoft er jo ikkje med i konkuransen i det heile tatt, fordi dei kanskje ikkje greier å konkurrere på ærlig vis?

Lenke til kommentar

Hvor mange konkurransedyktige tjenester klarer Microsoft å utvikle selv? Eller sagt på en annen måte; hvor mange av tjenestene har Microsoft kjøpt opp? (de fleste faktisk) På tide at Microsoft bruker pengene til nyvinning og utvikling i steden for å sikre seg mest mulig av markedet gjennom oppkjøp.

 

Bra at noen sier nei til Microsofts oppkjøpsiver. Men jeg liker ikke at andre aktører blir for store heller.

Lenke til kommentar

Microsoft er ikke akkurat de rette til å kritisere for at det kommer til og bli et monopol-marked her. Selv så driver de jo et monopol på for eksempel windows og mye programvare. Skulle gjerne hatt litt mer konkuranse i markedet så Microsoft ble tvunget til bedre programvare med lavere priser, ikke at Windows er dårlig, men koster flesk og er det eneste som fungerer stabilt på alle spill.

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig tviler jeg på at Yahoo og Google får sammarbeide for mye.. Amerikanske Antitrust myndigheter er jo glade i å aksjonere når selskaper blir for store.

Javel? Trodde det var EU jeg, som tok aksjon mot bandittstrekene til Microsoft. De kunne med god samvittighet gjort mye mer enn de har gjort for å styre MS i usa, slik som jeg har oppfattet det.

Lenke til kommentar
Går for GooHoo eg. Når det gjelder valg av søk så er jo google min favoritt, men når det gjelder diverse tjenester så stiller Yahoo opp med mykje bra!

Tenkte på det samme, Goo-Hoo kunne vært et slags peke-nese-navn mot Microsoft...

 

Forøvrig enig, Google = søk, Yahoo = mail.

 

Synes som mange andre at det ikke er bra å få ett stort selskap som dominerer internet, men skal jeg velge mellom Gahoogloo og MS er valget enkelt. Foreløpig ihvertfall...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva MS vil med Yahoo utover markedsandeler og branding.

 

Systemene til Yahoo er jo FreeBSD-baserte og det er en hvis opensource-kultur i Yahoo som ville hatt kræsjet stygt med Microsoft.

(På en annen side: de greide jo å konvertere Hotmail.)

Lenke til kommentar
Hvorvidt Microsoft faktisk sitter i riktig posisjon til å kritisere en hvilken som helst monopol-situasjon er svært tvilsomt. Microsoft er nemlig selv kjent for å operere i monopollignende situasjoner oghar en rekke tidligere feider bak seg: (f.eks. nettleserkrigen med Netscape, Java-konflikten med Sun og Windows-monopolet).

 

Og nå den nye virtualseringskrigen og boikotten av Vmware.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...