Gå til innhold

Sony Ericsson lekker igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke nok med det. Hvis en er riktig heldig, vil en også få fikset bugs i den nye versjonen av telefonen, som ikke ble fikset i den forrige du kjøpte. Som forøvrig er identisk i både hardware og software ellers. Kanskje blir video- egenskapene utbedret i forhold til w910 ved neste versjon? Vent å se i spenning - om den neste runden med "SE sier alt fungerer fint, så derfor retter vi ikke opp feil" kommer. En kan jo ikke annet enn å innrømme at en blir imponert over slik forakt for kundene.

 

På markedsføringen ellers har de nå tatt et lite skritt tilbake. Å selge en ny, relativt dyr telefon på at det er ett nytt eksklusivt java- spill på den, som ingen andre får spille. Det er jo ikke fullt så freidig som å selge den på at byggekvaliteten også er dårlig, at de billige knappene er fremdeles på plass, og at programmene på telefonen har blitt betatestet i hvertfall en time på fabrikken, for eksempel. Slik som de har gjort i det siste. Riktignok er det ikke så langt unna, men en får nok bare innrømme at selv ikke SE har baller nok til å kalle kundene sine lettlurte idioter på den måten, heller.

 

Veldig skuffende, Sony Ericsson. Nåler på d-paden som akkurat passer under neglene - det ønsker jeg meg neste gang hvis jeg skal bli fristet av en SE telefon. Og den må ha en irriterende lysblinking på siden av skjermen, slik at det både blir fysisk og psykisk tortur å bruke telefonen. Nei, denne gangen var det veike greier. Ikke det Sony Ericsson vi kjenner i det hele tatt.

Endret av nipsen
Lenke til kommentar

Sikkert kjekt å sitte å spele med ein slags "wii-telefon" - men berre dei første 2-3 dagane... Det er nok berre nokre få spel som blir støtta av denne funksjonen, så etter det (når du er lei) er det vel ikkje noko vits meir... Eg syntest iallefall at den telefonen var eit ganske rart påfunn. Kjøp deg heller ein Nokia P95 med innebygd wii-kontroll så du faktisk kan spele skikkelig wii! :roll:

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Ikke nok med det. Hvis en er riktig heldig, vil en også få fikset bugs i den nye versjonen av telefonen, som ikke ble fikset i den forrige du kjøpte. Som forøvrig er identisk i både hardware og software ellers. Kanskje blir video- egenskapene utbedret i forhold til w910 ved neste versjon? Vent å se i spenning - om den neste runden med "SE sier alt fungerer fint, så derfor retter vi ikke opp feil" kommer. En kan jo ikke annet enn å innrømme at en blir imponert over slik forakt for kundene.

 

Tror noen må roe ned koffein inntaket sitt litt...

 

Men så til sak. Ingen, absolutt ingen mobiltelefoner er feilfrie. Se er blant de med desidert færrest alvorlige feil...

Og det er vel ganske så logisk at man ikke utvikler ny plattform for hver telefon man lanserer? Eller er du i den villfarelsen å tro at andre produsenter gjør dette? Isåfall må jeg dessverre skuffe deg. Velkommen til den virkelige verden!

Lenke til kommentar
Tror noen må roe ned koffein inntaket sitt litt...

 

Men så til sak. Ingen, absolutt ingen mobiltelefoner er feilfrie. Se er blant de med desidert færrest alvorlige feil...

Helt klart riktig, hvis en regner med feil på skjerm, kontakter som går fra hverandre, deksel som hopper av og slike ting. Også i software er nok SE ikke så verst, sammenliknet med resten.

Og det er vel ganske så logisk at man ikke utvikler ny plattform for hver telefon man lanserer? Eller er du i den villfarelsen å tro at andre produsenter gjør dette? Isåfall må jeg dessverre skuffe deg. Velkommen til den virkelige verden!

Vel, det er dokumenterte feil på samme platform som SE ignorerer. Altså, selv mellom modeller som bruker nøyaktig samme software, bruker de heller tid på å utvikle en ny animert knapp enn å rette opp relativt seriøse mangler. Det er en kjent sak på UIQ telefonene (du kan lese litt om hvorfor jeg er rimelig lei på uiqblog.com, hvis du vil), og det samme har skjedd på de vanlige telefonene. Noe som er naturlig, forsåvidt, ettersom det blir stadig mer kompleks software, samtidig som SE ikke øker kapasiteten på hverken programmering eller feilretting. Faktum er at de heller kjøper inn noen fler tennis- stjerner til en reklamekampanje, samtidig som de reduserer kvaliteten på telefonene - heller enn å faktisk fikse det som forårsaker dårlig salg. Nemlig stadig dårligere kvalitet generellt sett, sammen med ufattelig dårlig support.

 

At andre produsenter gjør det samme, synes jeg er en dårlig unnskyldning. Men I alle tilfeller er det noe som bør være kjent når folk kjøper et produkt, etter min mening.

Endret av nipsen
Lenke til kommentar
Poenget er at SE aldri gjør noe nytt. Det gjør derimot andre produsenter

 

Jaha? Tror du kun er et troll som er ute og troller i denne tråden... For alle med gangsynet intakt, ser at SE har mange spennende, interessante nyheter som lanseres. Men klart, de har jo ikke plasttelefoner som oser dårlig kvalitet, formet som en båt, med knirkende taster og elendig batteritid...

Lenke til kommentar

Troll, jeg? Trukke det nei. Men det er jo et godt nok argument i seg selv det. Bare se på de gamle sony ericsson og de nye. De er så godt som identiske. De har inne noen nye menyer. UIQ-telefonene deres er trege som fy og henger seg regelmessig. Nå er jeg ganske Nokia fanboy(selv om jeg har LG), men jeg kan faktisk helt ærlig si at jeg ville gjort en bedre jobb enn designavdelinga til SE hvis jeg fikk muligheten. Det må da gå an å tenke litt nytt i det minste?

 

Du synes kanskje det er subjektivt sagt av meg, men det er umulig å unngå å legge merke til at SE har hatt litt suksess med en design, og så har de holdt seg til den. Det gjorde jo motorola også, og de har nå trukket seg ut av Norge.

 

Jeg tror at den eneste grunnen til at sony ericsson fortsatt er en av verdens største mobilprodusenter er en blanding av utrolig gode selgere i butikkene og at de har fengende reklamer som snakker til ungdommen. For oss litt bevisste mobilkjøpere er det lite å hente hos SE.

Lenke til kommentar
Poenget er at SE aldri gjør noe nytt. Det gjør derimot andre produsenter

 

Jaha? Tror du kun er et troll som er ute og troller i denne tråden... For alle med gangsynet intakt, ser at SE har mange spennende, interessante nyheter som lanseres. Men klart, de har jo ikke plasttelefoner som oser dårlig kvalitet, formet som en båt, med knirkende taster og elendig batteritid...

 

Rolig rolig..! Folk generelt har blitt enig om at Sony Ericsson's Xperia er spennende. Mer var det ikke. Så ikke begynn å sleng med leppen her. Hehe :whistle:

 

Sorry Poe, men jeg må bare. Her kan alle med gangsynet intakt (<-- that's right, copy-paste) se hva SE har gjort på i alle år. Designmessig not much for å være helt ærlig.

 

No hard feelings Poe. Jeg vet at du er glad i SE, men til å med du ser en viss likhet i absolutt alle modellene. Bare innrøm det! :w00t:

Lenke til kommentar
Poenget er at SE aldri gjør noe nytt. Det gjør derimot andre produsenter

 

Jaha? Tror du kun er et troll som er ute og troller i denne tråden... For alle med gangsynet intakt, ser at SE har mange spennende, interessante nyheter som lanseres. Men klart, de har jo ikke plasttelefoner som oser dårlig kvalitet, formet som en båt, med knirkende taster og elendig batteritid...

 

Rolig rolig..! Folk generelt har blitt enig om at Sony Ericsson's Xperia er spennende. Mer var det ikke. Så ikke begynn å sleng med leppen her. Hehe :whistle:

 

Sorry Poe, men jeg må bare. Her kan alle med gangsynet intakt (<-- that's right, copy-paste) se hva SE har gjort på i alle år. Designmessig not much for å være helt ærlig.

 

No hard feelings Poe. Jeg vet at du er glad i SE, men til å med du ser en viss likhet i absolutt alle modellene. Bare innrøm det! :w00t:

 

 

JA har du sett. Alle har skjerm og taster! Noen har dog flere taster enn andre, men likheten er der selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Jeg tror at den eneste grunnen til at sony ericsson fortsatt er en av verdens største mobilprodusenter er en blanding av utrolig gode selgere i butikkene og at de har fengende reklamer som snakker til ungdommen. For oss litt bevisste mobilkjøpere er det lite å hente hos SE.

 

SE er de som, etter all sannsynlighet, selger best her i Norge. Og du kan da ikke beskylde SE for å pumpe reklame? Iallefall ikke mer enn Nokia. Tror det er på tide at noen i denne tråden innrømmer realitetene. SE lager fine telefoner, med akkurat den teknologien folk vil ha.

Lenke til kommentar
Tror det er på tide at noen i denne tråden innrømmer realitetene. SE lager fine telefoner, med akkurat den teknologien folk vil ha.

:tease: Realiteten er at SE lager telefoner som begynner å lide softwaremessig, mens SE bevisst velger å ignorere feilene og manglene de introduserer. Samtidig som de bruker penger på reklame, der de kunne brukt penger på å utbedre hvordan PIM- funksjonene fungerer, blandt annet.

 

Andre telefonmakere ville gjort det samme og fått dårlig omtale (untatt nokia, selvfølgelig). Mens SE har et rykte på seg for å lage avanserte og dyre telefoner, som av en eller annen grunn står ved like uansett. Selv når de pumper ut flere billige plastikk- versjoner av tidligere modeller, bare med flere feil og heng i programmene. Ta for eksempel kamera- drivere og kamera- moduler. Hvorfor har SE bestemt seg for å droppe den gode sensoren og linsen som var på k750 selv på de dyre nye telefonene? Hvorfor satser de i steden på software- skarping på bildene enn en god sensor? Det er fordi de kan produsere telefonene for mindre penger, og selge dem til omtrent samme pris som før. Og folk kjøper.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...