Gå til innhold

Linksys oppgraderer gammel traver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er vell fremdeles dårligere spesifisert enn WRT54Gv4?

 

Alt etter v4 har jo hatt dårligere "innmat"

Halvering av ram ja. Noe mer?

 

hmm, den forrige hadde linux firmware, ja? gjelder i så fall det for den nye modellen også?

Vil tro det. Kjenner jeg linksys rett bør dem uansett mates med dd-wrt

Lenke til kommentar
Den er vell fremdeles dårligere spesifisert enn WRT54Gv4?

 

Alt etter v4 har jo hatt dårligere "innmat"

Halvering av ram ja. Noe mer?

 

hmm, den forrige hadde linux firmware, ja? gjelder i så fall det for den nye modellen også?

Vil tro det. Kjenner jeg linksys rett bør dem uansett mates med dd-wrt

 

 

Problemet er jo at halvert RAM gjør den veldig dårlig egnet for tredje-parts firmware, og tredje-parts firmware er jo hele poenget med WRT54G(L) serien

Lenke til kommentar
Bare den har stort nok flash-minne i tillegg til Broadcom-brikkesettet så har vi kanskje en passende arvtager til WRT54G(L) med tanke custom firmware. :)

 

Edit: Ser dessverre ut til at denne kun har 8 MB RAM og 2 MB flash. Den kjører også VxWorks, altså ikke Linux.

http://en.wikipedia.org/wiki/Linksys_WRT54G_series#WRT54G2

 

Dette var dumt. Håper de slipper en oppdatert WRT54GL som kan oppdateres med Tomato eller dd-wrt

Lenke til kommentar

Fins det noen gode andre arvtagere etter WRT54GL for de som trenger N-standard?

 

Kravet er at de kan bruke tredjeparts-firmware ala DD-WRT, OpenWRT eller Tomato.

 

Ett fett om det er Linksys eller annet merke så lenge rutern oppfyller kravene...

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Etter en kjapp og muligens utilstrekkelig runde med wireless router research så landet jeg på Linksys wrvs4400n i den tro at dette skulle bli det neste store fra Linksys. Har en ganske klar følelse av at jeg tok feil. Firmware til denne boksen er ikke mye å skryte av, videre er den ikke en gang tilgjengelig i verken ny eller gammel versjon på Linksys sine sider lengre. Den har vært borte i et par måneder, men noen nye beta versjoner sirkulerer på enkelte forum. Jeg er imidlertid ganske skeptisk til å laste in firmware med ukjent opphav til en router.

 

Noen som kan forklare hvorfor Linksys wrvs4400n aldri tok av som oppfølgeren til WRT54GL? Feil chipset leverandør?

 

Prisen er riktignok litt stiv på denne boksen, men ytelsen er god (800Mbps NAT og 19Mbps med IPS). Største problemene ligger i bugs.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Etter en kjapp og muligens utilstrekkelig runde med wireless router research så landet jeg på Linksys wrvs4400n i den tro at dette skulle bli det neste store fra Linksys. Har en ganske klar følelse av at jeg tok feil. Firmware til denne boksen er ikke mye å skryte av, videre er den ikke en gang tilgjengelig i verken ny eller gammel versjon på Linksys sine sider lengre. Den har vært borte i et par måneder, men noen nye beta versjoner sirkulerer på enkelte forum. Jeg er imidlertid ganske skeptisk til å laste in firmware med ukjent opphav til en router.
Veldig enig. Det er en av grunnene til at jeg foretrekker OpenWrt fremfor DD-Wrt. Hvis du vil vite hvorfor den ikke har tatt av så er vel svaret at ingen har portet en skikkelig firmware over på den (mulig det flyter noen DD-Wrt builds, men i hvor stor grad de avviker fra original firmware er vanskelig å si uten en grundig runde i kildekoden), kombinert med den stive prisen:

http://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=9211

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...