Gå til innhold

Fotodugnad #4: Norge ved Sommersolverv


Anbefalte innlegg

Denne utfordringen kommer fra forumbruker Aetius; som ble inspirert av denne saken i Aftenposten.

 

Så derfor ønsker jeg å utfordre dere til å forevige sommersolverv, som i år er den 20. juni kl. 23:59 *. Det er ingen krav til hvilket fotografisk utstyr dere bruker, eller hvordan dere tolker utfordringen. Ulempen er er at bildet må tas så nær opp til kl. 23:59 som mulig. Denne gangen skal dere levere kun et bilde.

 

Det er ingen påmelding - det er bare å forsøke; får du det til, så er det bra, og du poster bildene i den angitte perioden. Klarte du det ikke, så er det ingen behøver å få vite det :)

 

Reglene er enkle:

  1. Du må være fotografen bak bildene og det skal være tatt i dugnadens periode.
  2. Denne dugnaden gjelder fredag 20.06.08 kl. 23:59.
  3. Bildet skal postes i en egen galleri-tråd i løpet av lørdag 21.06.08 (mellom kl. 00:00:01 og kl. 23:59:59). Tråden blir opprettet rett før innleveringen kan begynne. For de som har brukt analogt utstyr og er avhengig av fremkalling og scanning er fristen for innlevering mandag 23.06.08 kl 23:59:59. (*)
  4. Du skal poste ett bilde som dekker utfordringen.
  5. Bildene skal ikke være større enn 1024 piksler på lengste side.

NB. Jeg gjentar - det skal ikke postes noen bilder før kl. 00:00:01 natt til lørdag den 21.06.08. Norsk tid.

 

 

Denne tråden fungerer også som diskusjonstråd. Les den nøye, særlig denne første posten.

 

 

*) edit: Viktig info - Det viser seg at sommersolverv er kl. 23:59 UTC (eller GMT som vi er vant til å si). Det betyr at sommersolverv egentlig er kl. 01:59 natt til lørdag. For å ikke gjøre ting for vanskelig, så kan dere selv velge om dere velger å følge det opprinnelige klokkeslettet, eller venter i to timer til.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan bli veldig interessant. På det tidspunktet er jeg på Ungdommens Kulturmønstring i Trondheim, og skal prøve på litt analog fotografering. Skal gjøre det jeg kan for å få tatt noen bilder på det aktuelle tidspunktet. :)

 

Hvilken ASA anbefaler dere hvis jeg skal ta bilder i det lyset man kan forvente på dette tidspunktet, med et 50mm f/1.8-objektiv? Burde jeg ta med stativ?

Lenke til kommentar

Flott idé, men om man kan komme med en liten kommentar, så synes jeg tidsfristen for posting er i korteste laget, tatt i betrakning at noen som ønsker å delta sikkert bruker analogt utstyr og ikke har anledning/mulighet til å få fremkalt/digialisert bilder innenfor ett døgn (lørdag, heldigvis ikke søndag...).

 

Men en ting er uansett sikkert; jeg skal drasse med meg hunder og kamera ut og titte på midnattsolen neste fredag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...