Gå til innhold

Iphone uten abonnement: 4000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange har bemerket at det eneste som egentlig er revolusjonerende nytt med Iphone, er at den har blitt billigere. Det er ellers ingenting nytt med telefonen, skriver Dow Jones Newswire.

 

Vel, fem artikler på forsiden hos amobil... Noe er det med den.

Lenke til kommentar
Fortsatt ganske dyrt, men tenker jeg smeller til med en iPhone likevel når den oppdaterte utgaven har kommet. Neste måned var det vel?

Kjøp deg heller en HTC Touch Diamond. Bedre og kommer til å være mer eksklusiv nå som Iphone kommer (tror jeg).

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Mange har bemerket at det eneste som egentlig er revolusjonerende nytt med Iphone, er at den har blitt billigere. Det er ellers ingenting nytt med telefonen, skriver Dow Jones Newswire.

 

Vel, fem artikler på forsiden hos amobil... Noe er det med den.

 

logoen bakpå, enkelt og greit...

 

er på samme måte som at ei bukse går 500kr opp i pris med rette logoen på baklomma...

Lenke til kommentar

Hva er det med eksklusivitet? Jeg har telefonen i lommen 90% av døgnet og driter i om den er eksklusiv eller ikke. For meg må bare hele Norge kjøpe telefonen, jeg kommer til å bruke den fortsatt(har iPhone). Hadde heller ingen problem med at alle hadde lik telefon så meg når jeg hadde k750i. Hele Norge har iPod, men folk kjøper de fortsatt.

 

Det som folk sliter med å forstå med iPhone (vertfall her inne) er at det ikke er teknologien så er viktig, men hvordan du bruker den. Telefonen er helt klart den jeg har hatt som jeg har brukt mest til andre ting enn å ringe. Dette skyldes ene og alene brukervennlighet. Jeg hadde msn på min Siemens s55 for en god del år tilbake, men brukte det aldri. Samme gjaldt en rekke telefoner jeg har hatt etter den. Det er først nå det har blitt så brukervennlig at jeg gidder å bruke telefonen til det. Den store nyheten (er vel strengt tatt ikke nyhet siden det ble lansert for et halvt år siden) er støtte for 3.parts programmer og Appstore, ikke gps og 3g. Det blir veldig spennende å se hva som blir lansert der. Ja, andre telefoner har hatt støtte for programmer i lang tid, men Apple gjør det letter å installere og dermed vil flere personer laste ned program. Dermed vil større selskap vær mer villig til å bruke tid og penger på å utvikle program for telefonen.

 

Bare for å ha det på det rene: Jeg er ingen Apple fanboy. Jeg har aldri eid en Mac eller iPod. Jeg kjøpte den egentlig for å selge den videre da jeg var ute å reiste, men ble så positivt overasket over den at jeg beholdt den.

Lenke til kommentar

Som det påpekes i artikkelen så er det faktisk 'ingenting' nytt med den 'nye' iPhone.

 

Ting som er lagt til nå er selvfølgeligheter som burde vært med allerede når den ble lansert første gang og som det nesten er en skandale at man tidligere utelot i en telefon som kostet mer enn en ok bærbar PC når den kom (inkl. bindingstidkostnader).

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Fortsatt ganske dyrt, men tenker jeg smeller til med en iPhone likevel når den oppdaterte utgaven har kommet. Neste måned var det vel?

Kjøp deg heller en HTC Touch Diamond. Bedre og kommer til å være mer eksklusiv nå som Iphone kommer (tror jeg).

 

For min del kan uteliggerne på Karl-Johan gjerne ha en iPhone. Jeg vil ha den for brukervennligheten. Den er utrolig lettfattelig og behagelig å bruke.

 

De som kjøper en mobil for å ha noe unikt burde legge om prioriteringene...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Visst man skal kjøpe en telefon som er så enkel som Iphone, så er det vel langt rimeligere telefoner på markedet?? Skjønner liksom ikke hvorfor man vil betale så mye for noe som ikke er verdt halvparten engang.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Ja, andre telefoner har hatt støtte for programmer i lang tid, men Apple gjør det letter å installere og dermed vil flere personer laste ned program. Dermed vil større selskap vær mer villig til å bruke tid og penger på å utvikle program for telefonen.

Nå vet jeg ikke hvordan programmer innstaleres på en Iphone (noen som kunne forklart?). Men på en mobil med S60 OS er det i hvert fall veldig lett. Last ned programmet til PC-en eller direkte til mobilen. Hvis man laster ned til PC-en kan man enten overføre det til mobilen via USB/bluetooth eller så kan man innstalere via PC Suite. Iphone må uansett hackes for at man i det hele tatt kan innstalere 3. parts programmer.

Lenke til kommentar
Apple kan ta en Razr

 

Samtidig snakkes det nå om at Apple ser ut til å ta en Razr. Motorola sto bak den populære Razr-telefonen, og hadde stor suksess med denne. Men i stedet for å videreutvikle konseptet, satt de ned prisene for å skape større etterspørsel i massemarkedet. Dette var starten på de massive problemene Motorola nå er til knærne i.

 

 

IKKE helt ulikt det en bruker skrev på forumet her om dagen! :p

 

er det bare meg eller drar apple en motorola razr nå?

 

oppdater en populær crap telefon littegrann for så å selge den som en helt ny modell.

Lenke til kommentar
Visst man skal kjøpe en telefon som er så enkel som Iphone, så er det vel langt rimeligere telefoner på markedet?? Skjønner liksom ikke hvorfor man vil betale så mye for noe som ikke er verdt halvparten engang.

 

Og jeg på min side skjønner ikke at noen kan finne på å bruke 4500 kroner på en HTC Diamond. Betale for å irritere seg ihjel over treghet i telefonen? Nei takk :)

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Som det påpekes i artikkelen så er det faktisk 'ingenting' nytt med den 'nye' iPhone.

 

Ting som er lagt til nå er selvfølgeligheter som burde vært med allerede når den ble lansert første gang og som det nesten er en skandale at man tidligere utelot i en telefon som kostet mer enn en ok bærbar PC når den kom (inkl. bindingstidkostnader).

Er det ikke en nyhet at denne telefonen har fått nye funksjoner og dermed endelig er en telefon verdig sin prislapp (i dine øyne)? At telefonen manglet noen funksjoner gjorde den tydeligvis ikke så dårlig at ingen kjøpte den. Har faktisk til gode å høre fra noen som faktisk har testet telefonen at de synes den er ubrukelig. Jeg har selv ventet med å kjøpe fordi jeg ønsket 3g på den, og vurderer den nå sterkt.

 

 

Ja, andre telefoner har hatt støtte for programmer i lang tid, men Apple gjør det letter å installere og dermed vil flere personer laste ned program. Dermed vil større selskap vær mer villig til å bruke tid og penger på å utvikle program for telefonen.

Nå vet jeg ikke hvordan programmer innstaleres på en Iphone (noen som kunne forklart?). Men på en mobil med S60 OS er det i hvert fall veldig lett. Last ned programmet til PC-en eller direkte til mobilen. Hvis man laster ned til PC-en kan man enten overføre det til mobilen via USB/bluetooth eller så kan man innstalere via PC Suite. Iphone må uansett hackes for at man i det hele tatt kan innstalere 3. parts programmer.

Hadde en lest litt ville en sett at denne lanseringen også inneholder mulighet for å legge inn 3. partsprogrammer uten å hacke. Disse vil feks kunne lastes ned fra iTunes på egen maskin eller på selve iPhone.

Lenke til kommentar
Apple kan ta en Razr

 

Samtidig snakkes det nå om at Apple ser ut til å ta en Razr. Motorola sto bak den populære Razr-telefonen, og hadde stor suksess med denne. Men i stedet for å videreutvikle konseptet, satt de ned prisene for å skape større etterspørsel i massemarkedet. Dette var starten på de massive problemene Motorola nå er til knærne i.

 

 

IKKE helt ulikt det en bruker skrev på forumet her om dagen! :p

 

er det bare meg eller drar apple en motorola razr nå?

 

oppdater en populær crap telefon littegrann for så å selge den som en helt ny modell.

 

 

 

Dette kommer aldri til å skje med Apple (og nei er heller ingen fanatiker). Men apple er flinke til å komme med masse pene ting med ett par imponerende funksjoner som ingen andre er i nærheten av på tidspunktet. Enig i at de skuffet her, jeg hadde forventet en helt ny iPhone med mye nytt som skulle gjøre den overlegen HTC Touch Diamond. Vurderte lenge en Diamond og etter å ha sett utallige Diamond videoer på youtube osv syns jeg kanskje den virker en smule treg og batteri tid spiller og en viktig rolle. Så etter å ha tenkt litt og TomTom offentliggjorde at det kom til iPhone ble ikke valget så vanst bkelig lenger. Det blir en iPhone. Den er mer brukervenlig, systemet er simplere men lettere. Diamond er pent og se på men ser mer tungvint ut. Nettleseren er fortsatt bedre på iPhone (slik jeg ser det) selv om Operaen ikke ser så aller verst ut den heller. Men 3,5" skjerm mot 2,8" hjelper faktisk. Er en smaksak men jeg finner ingenting på HTC'n som gjør at jeg skulle velge den over iPhonen. Det blir ihvertfall ikke over MMS.

 

Men tungen på vektskålen som gjør at jeg velger iPhone er applestoren. Her kommer det garrantert mange kjekke underholdene spill/programmer tilgjengelig. JA, flere vil få seg iPhone enn som vil ha HTC Diamond noe som vil gjøre Diamonden mer eksklusiv for de som ikke liker å se like mobiler hos naboen på bussen osv. På en måte kan man si at HTC stjeler apple sin plass her. Selv om iPhone blir en allemannsting er den for meg fortsatt best men langt ifra så overlegen som den før var.

Lenke til kommentar
Ja, andre telefoner har hatt støtte for programmer i lang tid, men Apple gjør det letter å installere og dermed vil flere personer laste ned program. Dermed vil større selskap vær mer villig til å bruke tid og penger på å utvikle program for telefonen.

Nå vet jeg ikke hvordan programmer innstaleres på en Iphone (noen som kunne forklart?). Men på en mobil med S60 OS er det i hvert fall veldig lett. Last ned programmet til PC-en eller direkte til mobilen. Hvis man laster ned til PC-en kan man enten overføre det til mobilen via USB/bluetooth eller så kan man innstalere via PC Suite. Iphone må uansett hackes for at man i det hele tatt kan innstalere 3. parts programmer.

Hadde en lest litt ville en sett at denne lanseringen også inneholder mulighet for å legge inn 3. partsprogrammer uten å hacke. Disse vil feks kunne lastes ned fra iTunes på egen maskin eller på selve iPhone.

Brukeren DiDaDi som jeg siterte skrev følgende:

 

Den store nyheten (er vel strengt tatt ikke nyhet siden det ble lansert for et halvt år siden) er støtte for 3.parts programmer og Appstore, ikke gps og 3g.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...