Gå til innhold

Mer Neverwinter Nights 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høyrast spennande ut! :) Det vert moro å høyre meir om dette prosjektet.

 

Med atterhald om at me ikkje kjenner så mange detaljar enno må eg likevel seie meg noko skeptisk til dette:

 

Denne gangen kan du sette sammen din egen gruppe med eventyrere for å søke rikdom og berømmelse. I motsetning til de tidligere Neverwinter Nights-kampanjene får du altså lage dine egne krigere og magikere istedet for å plukke opp kompanjonger i løpet av eventyret.

Eg er einig med ghost_ronin i at karakterutviklinga og dialogen innad i laget var noko av det beste med heile spelet, så viss dette tyder at denne delen vert borte eller kraftig redusert så vil eg seie det er eit tap for spelet (litt det same som med Baldur's Gate-serien kontra Icewind Dale-serien).

 

Men men, eg tek ikkje sorgene på forskot - me får sjå kva som skjer! :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Du vil møte NPCs underveis som kan bli med deg, i tillegg til de du lager selv på begynnelsen av spillet. Blant annet er det sterkt hintet til at Ribsmasher (den gale munken som slo alt han traff på i den originale NWN 2-kampanjen) kommer til å være en av de.

 

There are two aspects to the party system. Characters you create and place in the party, and companions you meet along the adventure who will join your party.

 

Companions, or as we call them in the context of NX2, cohorts, will have a personality.

 

The characters you create will be just like any other created character in the player vaults.

 

Gleder meg veldig! Nå har jeg både Mysteries of Westgate, Purgatorio og Storm of Zehir å se fram til.

 

Edit: Noen flere utvikler-sitater, hentet fra diverse forum:

 

The overland map rulez. It feels like Darklands/Fallout. Terrain modifies your movement speed, so you travel more slowly when you move through forests/swamps, etc. Dudes spawn in and wander around the map, and can spot you depending on what the party's hidey skills are. If you're super tough, baby monsters will run away. Tough monsters will pursue you if you are a baby. If you contact wandering dudes, you can parley with them, take off, or just fight them.

 

Of course you can also encounter friendly/neutral dudes for trading/hanging out/murder.

 

It's sweet.

 

EDIT: Also, nothing is scaled. If you are cruisin' around and your Spot skill detects a cave and your 3rd level characters roll up on the grills of a bunch of trolls, you're in trouble.

 

Absolutely. This is one of the main focuses of the expansion. Don't be surprised if you see more alignment, skill, class and race based dialog options than in previous titles.

 

En liten FAQ, hentet fra det offisielle forumet, basert på svar fra utviklerne:

 

Q: What kind of start of the campaign can we expect? Is it a highly personalised story, where our pc is the chosen one, some mercenary rising to the occasion, some classic prison break?, or maybe at some wizard school, a bad tavern, or what?

 

A: Adventurer(s).

A: As Jeff stated, straight up old school fortune and glory seekers.

Q: Is there any hope for such special and challenging 'jack in the box'?

 

I have high hopes for the following to happen:

 

My far too low-levelled party walks off in an entirely wrong direction and thus gets to bite the dust in a bloody awful way, much like how me first BG1 party far too soon entered into Ankheg fields and were crushed over and over.

 

A: Oh, yes. Very much yes.

 

Q: Proliferation of magic stuff or a more scarce approach?

 

A: More scarce.

 

Q: In light of the fact that Zehir is a new 4.0 edition god, what ruleset will SoZ be using?

 

A: It will be the same 3.5e that was in NWN2 and NX1.

 

Q: Is this a brand new story or does it continue with your character and storyline from NWN2 and MotB?

 

A: This is a new story with new characters, though some old faces might be seen, and some old story threads might be re-visited.

 

Q: So, who's working on this expansion, anyway? Is it the same team that did MotB?

 

A: Several members from MoTB and NWN2 are working on SoZ (NX2) as well as some new folks.

 

Q: Will this be more designed the way Icewind Dale was e.g. lots of locations and dungeons, not that much story and conversation but lots of fighting?

 

Or will it be more like Baldur's Gate e.g. lots of places to visit but a great immersive main story with lots of talk and lots of missions and less focus on the fighting?

 

Are there any NPCs to accompany you planned or will it stay the same premade group from start to end?

 

A: Little from column A, little from column B, little from (mystery) column C.

Endret av andir
Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAA :D

 

Dette blir helt fantastisk! Ny NWN expansion = fantastisk

 

Får nesten håpe på at de lager et nytt Forgotten Realms spill, som kanskje ikke er NWN (i tillegg til maaange nye nwn også=P) Alt som er forgotten realms som likner BG eller NWN kommer til å bli kjøpt =) Så Obsidian, Bioware eller noen andre dyktige folk: Lag nye, bra DnD spill mens vi koser oss med dette og Mysteries of westgate (can't wait to be a member of the nightmasks :love: )

 

Hvor var det vi møtte ribsmasher igjen? KOmmer ikke på det i farten... Kanskje på tide å spille gjennom nok en gang?

Lenke til kommentar

Vi får jo forhåpentligvis nok companions til å ha fult team, men i OC hadde vi jo til en hver tid et par til overs... Håper de er godt lagte de som kommer fra utviklerne sin side, så ska det nok gå bra å lage en ekstra utenom min trofaste rogue=)

 

Men jeg har forstått det riktig når jeg tror det er en ny storyline, sant? Men at man liksom trekkes inn i historien fra OC allikevel? Man starter liksom på nytt?

Lenke til kommentar
Men jeg har forstått det riktig når jeg tror det er en ny storyline, sant? Men at man liksom trekkes inn i historien fra OC allikevel? Man starter liksom på nytt?

 

Starter på nytt, fra bar bakke, med nye folk. Historien tar sted samtidig som begivenhetene i MotB, så Knight Captain er nok litt opptatt. Dog er det mulig at du kommer til å støte på enkelte kjentfolk, som f.eks. Ribsmasher. Du vil også kunne besøke kjente steder Neverwinter og Crossroad Keep, så vidt jeg vet. Får sikkert mer informasjon etterhvert.

 

Lurer på hvilke klasser og raser som blir implementert denne gang. Eneste jeg håper på, er Master of Many Forms. Elsket Shifter-klassen i NWN 1, selv om den ikke var av de sterkeste.

Lenke til kommentar
Må si meg skeptisk til å dasse kompanjongene dine. De bragte liv til en ellers enformig kampanje, og jeg stille vandring rundt i skogen uten deres krangler og meninger ville blitt kjedelig.

 

Du skal kunne plukke opp kompanjonger i dette spillet også (I tillegg til det "partyet" du mekker til selv), ifølge Obsidian medlemmer på forskjellige forum.

Lenke til kommentar
Hvorfor er alle så skeptisk til å lage egne folk? Greit folkene i NWN2 var ganske bra (med visse unntak, Khelgar) :p men vi har jo laget egne folk i spill i årevis uten at det har hatt noe å si. Er Might & Magic, Icewind Dale og Eye of the Beholder plutselig dårlige nå? :p

Av dei tre spela du nemner så har eg berre prøvd Icewind Dale, så det er det einaste eg kan uttale meg om. Eg tykte ikkje det var eit dårleg spel, tvert imot - eg har spela gjennom både nr. ein og nr. to eit par gongar kvar.

 

Men når det er sagt så merka eg at eg sakna veldig den interne dialogen i laget som du fekk i Baldur's Gate-serien og i Neverwinter Nights. Dette var for meg med på å gjere spelet meir levande. I Icewind Dale hadde eg ikkje noko "forhold" til dei karakterane eg laga utover den reint mekaniske funksjonen dei hadde i laget. Dette gjorde at Icewind Dale mista litt av den personlegdomen som BG/NWN har, i mine augo - utan at det på nokon måte var eit dårleg spel av den grunn! :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...