Gå til innhold

Setter ting på hodet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser interessant ut den løsningen der ja. Kan hende man sparer et par grader.

Dog jeg er litt redd for at man fort taper litt lengde på de fleste ledningene man har på baksiden når minst 30 cm av hver kabel må brukes til å gjemmes under dekslet på toppen..

Lenke til kommentar
Går vel greit med kabler så lenge man har boksen under bordet. Litt synd å gjemme bort kassa man bruker mye penger på da. :hmm:

Hadde jeg fått samme ytelse, lagringskapasitet, oppgraderbarhet og andre egenskaper i en boks på størrelse med en fyrstikkeske hadde jeg glatt gått for fyrstikkeska og gjemt den helt bort. Etter min mening er skjermen(e) stolthetene man både trenger å se selv og som er noe å vise fram rent visuelt. Kabinettet er egentlig bare i veien hos meg. Og siden det er mer i veien oppå skrivebordet enn under så har jeg satt den under.

 

Jeg synes det er spennende at de utfordrer normen men kabinettet er for stort og stygt for meg. Det blir sikkert en fin støvsugereffekt for hybelkaniner som ligger langs hybelgulvet. Flytter man rundt kabinettet så slipper man kanskje å støvsuge i det hele tatt. :p

Lenke til kommentar
Hadde jeg fått samme ytelse, lagringskapasitet, oppgraderbarhet og andre egenskaper i en boks på størrelse med en fyrstikkeske hadde jeg glatt gått for fyrstikkeska og gjemt den helt bort. Etter min mening er skjermen(e) stolthetene man både trenger å se selv og som er noe å vise fram rent visuelt. Kabinettet er egentlig bare i veien hos meg. Og siden det er mer i veien oppå skrivebordet enn under så har jeg satt den under.

 

Jeg synes det er spennende at de utfordrer normen men kabinettet er for stort og stygt for meg. Det blir sikkert en fin støvsugereffekt for hybelkaniner som ligger langs hybelgulvet. Flytter man rundt kabinettet så slipper man kanskje å støvsuge i det hele tatt. :p

Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor det ikke har kommet fulle PC-er integrert i en vanlig desktopskjerm. Med dagens laptopteknologi er dette fullt mulig, og det må bli en slager blant folk som er mest opptatt av at det skal være ryddig og pent. Og man slipper utrolig mye kabler og rot på denne måten.

Lenke til kommentar
Hadde jeg fått samme ytelse, lagringskapasitet, oppgraderbarhet og andre egenskaper i en boks på størrelse med en fyrstikkeske hadde jeg glatt gått for fyrstikkeska og gjemt den helt bort. Etter min mening er skjermen(e) stolthetene man både trenger å se selv og som er noe å vise fram rent visuelt. Kabinettet er egentlig bare i veien hos meg. Og siden det er mer i veien oppå skrivebordet enn under så har jeg satt den under.

 

Jeg synes det er spennende at de utfordrer normen men kabinettet er for stort og stygt for meg. Det blir sikkert en fin støvsugereffekt for hybelkaniner som ligger langs hybelgulvet. Flytter man rundt kabinettet så slipper man kanskje å støvsuge i det hele tatt. :p

Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor det ikke har kommet fulle PC-er integrert i en vanlig desktopskjerm. Med dagens laptopteknologi er dette fullt mulig, og det må bli en slager blant folk som er mest opptatt av at det skal være ryddig og pent. Og man slipper utrolig mye kabler og rot på denne måten.

 

Dette skjedde ofte på åtti- og endel utover nittitallet. Selvfølgelig var det "noe helt nytt" når Apple først ga ut en iMac, men de har nå alltid vært litt i overkant kreative med markedsføringen sin og Jobs' RDF ("reality distortion field") er velkjent.

Uansett har du akkurat nå tilgang på iMac og visstnok en "Dell XPS One" (som Arekey nevner).

 

Problemet her er at laptopen er en uhyre handy maskin. Hørt termen "desktop-erstatter"? Alt er integrert, og i tillegg er greia lagd for å faktisk ta med seg med stor enkelhet. Det er i all hovedsak funksjonaliteten du etterspør. Ikke noe eksternt tastatur eller mus (med mindre du skaffer det i tillegg), men også mindre kabler sånnsett. Jeg tror markedet er forsvinnende lite. De "små" datamaskinene bruker vi som HTPC, eller så lever vi med å kjøpe en LCD-skjerm og tastatur+mus i tillegg. Sett sånne søte små "cubes" fra diverse leverandører? Uansett, de fleste trender går mot ultraportable nå for tiden. Tynnklient-markedet, der en slik "iMac"-formfaktor kunne ha vært interessant, er vel forholdsvis lite/ukjent enda, men... Det ville nok vært det eneste stedet hvor det hadde hatt noe for seg.

For til desktop forventer man nesten plass til flere harddisker, muligheter for å lettvint bytte ut og oppgradere deler, etc., og dette blir straks vanskelig når ting er kompakte.

Å få folk til å gå for en slags tynnklient-løsning i huset sitt, tipper jeg blir vanskelig. (Særlig om noen skal game WoW eller den siste heite FPS'en, etc.)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor det ikke har kommet fulle PC-er integrert i en vanlig desktopskjerm. Med dagens laptopteknologi er dette fullt mulig, og det må bli en slager blant folk som er mest opptatt av at det skal være ryddig og pent. Og man slipper utrolig mye kabler og rot på denne måten.

 

Det finnes vel en del slike fra Sony på det japanske markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...