Gå til innhold

Kulturo: Shagma - Reisen til jordens indre - sesong 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*glise fra øre til øre*

 

Jeg har sett etter en versjon av shagma på engelsk/norsk lenge, da min forståelse på fransk er heller dårlig. Denne skal så garantert kjøpes inn og lagres i hylla for videre generasjoner.

 

Serien er blitt dubbet til engelsk ("Spartakus and the Sun Beneath the Sea"), spansk ("Espartako y el Sol Bajo el Mar"), ungarsk ("Elsüllyedt világok"), japansk ("Onigiri Arkadia Monogatari") og koreansk (tittel ukjent), men det er kun den franskspråklige versjonen som er blitt utgitt på DVD frem til nå. Da NRK viste serien på midten av 80-tallet ble den vist i fransk språkdrakt og tekstet på nynorsk. På denne norske DVD-utgivelsen er den heldigvis beholdt med franske stemmer, mens tekstingen er endret til bokmål. DVD-en åpner heller ikke for andre språkversjoner, verken på lyd- eller tekstsiden.

 

Kunne tenkt meg å fått valget mellom engelsk/fransk tale og engelsk/bokmål undertekst.

 

Men kjøpes skal den uansett, om evt kjøpe den engelske versjonen som kommer (kanskje begge).

Lenke til kommentar

Må vel gå til anskaffelse av denne etter hvert.

 

Ikke mye jeg husker derfra. Husker Bic og Bac og piratene og ikke minst hun piratkjerringa som hele tiden skriker "ALAAARRM!!!!!"

 

Sa må jeg bare lure på hva som gjorde at jeg så på den serien.

Var den bra?

Kanskje fordi det var tegnefilm og det ikke var så mye tegnefilm å se på den tiden?

 

Eller var det pga. musikken? Fant noen klipp med introen og det toik ikke lang tid å finne ut at jeg elsket musikken... og synes fortsatt at den er veldig bra :love:

 

Dårlig kvalitet på denne videoen, men det instrumentale før syngingen er med

Se filmen hos Youtube

 

Her er halve første episoden i god kvalitet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

håper sesong 2 også kommer i kjapp rekkefølge! :D

 

dette er store greier :D

 

og når det gjelder kjenningsmelodier så var det noe eget ved dem på den tiden. i dag så er dem som oftest mye kortere. er snart bare anime som har melodier som kan stå som egne produkter når det kommer til lengde og fremføring...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...