Gå til innhold

Sniktitt: MSI Wind


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes det er veldig synd at slike små PC-er må komme med Windows XP... skulle gjerne hatt Vista istedet, da den er mer fremtidsrettet. Noen som vet om det vil bli muligheter til å velge det?

 

Tro meg, du vil helst ikke ha Vista på en slik :) Men Linux og XP på slike maskiner fungerer helt fint sikkert må jeg tro. Akkurat Wind likte jeg da den hadde Blåtann og kortleser også..

Lenke til kommentar
Er ikke dette at Linux bruker så lite ressurser også litt oppskrytt? Bruker Linux Mint i tillegg til XP nå min bærbare, og synes ikke at den kjører raskere - tvert i mot noen ganger. HD-filmer spiller av bedre i XP enn Linux.

 

Nope. Men noen distribusjoner av Linux kan være ressurskrevende. Jeg får

foreslår at du prøver et par forskellige distribusjoner OG skaffer deg drivere som er nye og gode. Varierer fra maskin til maskin hva et OS krever.

Lenke til kommentar
Er ikke dette at Linux bruker så lite ressurser også litt oppskrytt? Bruker Linux Mint i tillegg til XP nå min bærbare, og synes ikke at den kjører raskere - tvert i mot noen ganger. HD-filmer spiller av bedre i XP enn Linux.

Mint representerer nok godt den tregeste GNU/Linux distroen.

Ønsker du noe som yter litt bedre, kan du velge XCFE baserte Xubuntu. Ønsker du noe som yter bedre enn det bør du vurdere en distro som ikke er så bloated (Arch eller Slackerware feks), som du setter opp selv med valgfritt skrivebordsmiljø. Og hvis du virkelig ønsker det kvikt så unngår du de ferdige skrivebordsmiljøene totalt og velger en enklere vindushåndterer som feks XFE/E17/Fluxbox/Openbox.

Lenke til kommentar

Det er fint å se at utvalget i datamaskiner blir bedre med tanke på bredde. Er jo ikke alle som trenger de største harddiskene og de høyeste fps'ene. Disse maskinene er yppelige hvis man trenger noe som er lett å ta med seg for å lese e-post, lagre bilder og musikk osv.

Det er interessant hvordan alle slike artikler skaper diskusjoner om operativsystem. Det virker som alle er missfornøyde med operativsystemene fortida, og det er jo ikke noe rart. XP er for gammalt, Vista er for tungt, Linux er ikke brukervennlig nok. Jeg kjøpte meg et blåtann hodesett nylig som ikke funka i linux uten mye trøbbel men tok under ett minutt i Vista. Men så går alt annet så seint i Vista. Kanskje det er på tide å kjøpe en Mac?

Lenke til kommentar
Lei av alle EEE artiklene og EEE-killer artiklene ! Ingenting av dette er jo tilgjengelig her i Norge :-(

 

Kunne nesten ikke vært mer enig. Det er grense for hvor moro det er å lese om noe en må enten kjøpe på eBay eller reise til utlandet for å få tak i.

 

Denne kommer vel ikke til Norge før 2009 engang?

Lenke til kommentar
Kanskje det er på tide å kjøpe en Mac?

Hadde ikke Apple vært så sære at de kun selger Mac på egne maskiner, så hadde jeg hatt Mac for lenge siden. =)

 

Nå skal jeg ikke spore helt av tråden som tross alt handler om MSI Wind, men OS er en viktig del. Og jeg støtter alle synspunktene til gstensrud.

 

Windows begynner å "true" med slutt av support og service til XP, og XP er jo tross alt gammelt. Vista er som nevnt i de fleste innlegg, kanskje altfor ressurskrevende for slike PC-er. Men Linux har jeg altfor store problemer med til å kunne bruke som primær OS. Canon gir ikke ut drivere til Linux, og bare det gjør det helt uaktuelt.

 

Windows skulle visstnok bruke samme kjerne i Windows 7 som i Vista, og det gjør vel at den ikke bli lettere å bruke? Uansett, så er det merkelig at det ikke skal finnes et OS som kan tilfredsstille følgende:

- Brukervennlig

- Støtte for drivere (som f.eks. skrivere - som Linux har problemer med)

- Ikke ressurskrevende (Vista sitt problem)

- Fremtidsutsikter (XP sitt problem)

- Åpent til alle PC-er (... og her mister dessverre Mac mye marked)

Lenke til kommentar

Tja kune godt tenkt meg en ny liten, lett laptop. Kjempegreit å ha med på tur til bilder, netttilgang epost etc. Men jeg ville valgt en med SSD, trenger ikke være på mer enn 8 GB. Og av koblinger burde det også vært e-Sata. For enkel og rask tilgang til eksterne disker. Når det gjelder OS må jeg nok si meg enig med NorthWawe også jeg ville gått får en liten og kjapp linux distro.

 

O/T

Personlig tror jeg de blander kortene nå mtp den nye EEE. Trenger ikke større box og så stor skjerm. Gi oss heller Atom i det gamle skallet.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...