Gå til innhold

Toshiba går for Puma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir vel egentlig ikke så spennende, Intel vinner alt som har med CPU-ytelse og batteritid; mens AMD vinner på 3D. Men siden AMD er bare litt bak Intel på CPU og batteritid, mens Intel er langt bak AMD på grafikk, tror jeg min neste PC fort kan bli en Puma.

Endret av Ole-P
Lenke til kommentar

Tja at intel skal vinne på batteritid, vil vel variere på type bruk, AMD hevder selv at Puma vi kunne spille av en Blu-ray film på et batteri og at det er det kun de som kan, feil, tja kanskje.

 

Segmentet puma retter seg mot vil jeg sammenligne mot samme segment som desktop i prisklasse 5000 - 8000 var rettet mot tidligere (2-4 år siden)

 

Og om hvor konkuransedyktig puma er mot montevino, vil avhenge av hvor forbedret intels grafikk er. Selv om puma er en plattform vil den ikke ha en "merkevare" ala centrino. Har lest at en av ledelsen i amd i et intervju svarte, kan du fortelle oss hvordan vi kan gjøre det for under 360 mill $ så skulle de gjerne prate.

 

Men eg tror nok en gang så vil markedsapperatet til Intel dra en stor seier i land, selv om jeg tror at for hvermansen så vil puma gi en bedre totalopplevlse. Dette da jeg ikke kan se at det er noe av generell databruk en c2d gjør vesentlig og merkbart bedre enn en turion i samme prisklasse, overklokkingsegenskapene til c2d har vel tilnærmet intet å si i dette pris og markesegmentet. High end er en annen sak, her snakker vi ikke on igp.

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig det er rart at AMD ikke gjør det skarpere i dette og lavere (som f.eks. "Eee") segmenter. Det er da tross alt AMD som har laget prosessoren in OLPC som er en av verdens mest energieffektive PC-er. Jeg undres derfor hvorfor AMD ikke har vært mer frempå i dette segmentet og istedet Intel nå står for leveransen av Atom-prosessorer til så godt som alle mini-PC-er som blir produsert. Hvorfor har ikke AMD en tilsvarende prosessor, basert på arbeidet som ble gjort i forbindelse med OLPC? Jeg fatter det bare ikke. Det er bare uforståelig at Intel skal være raskest og best i både det øverste og nederste segmentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...