Gå til innhold

Storskjermen som passer i lomma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MP 100 Led er en miniprosjektør som er i stand til å skyte video og bilder i en oppløsning på 640 x 480 bildepunkter, altså den samme oppløsningen som en vanlig DVD-spiller.

Feil. Oppløsningen på DVD er vanligvis 720 x 576 for oss europeere (og 720 x 480 for amerikanere).

Lenke til kommentar

Kul sak.

Jeg kommer ikke unna å henge meg opp i at det stadig vekk blir skrevet prosjektør om projektor. Kanskje det høres ut som en god fornorskelse av projector, men det blir liksom feil.

En prosjektør prosjekterer et bilde på veggen? Nei, prosjektering er slikt som ingeniører sitter og holder på med, og resultatet vises sjelden som et lysbilde på en vegg! :!:

Jeg er ikke selv helt sikker på om jeg skal kalle dyret projektor (fra engelsk) eller prosjektor, men uansett så projiserer denne et bilde på en vegg!

En liten nøtt dette, tenk litt på det. :roll: Jeg stusser på dette ordet hver gang jeg ser det skrevet "feil", og med siste tids rettskrivningserklæringer fra Hardware.no så burde dette kanskje tas opp i plenum, hehe? :p

Endret av chrstein
Lenke til kommentar
"Scree size 15" ~ 27" (50cm ~ 1M)"

 

Gjengitt fra siden dems. "Scree" size var noe og :p Så det er 27 tommer det er snakk om, ikke 37?

Tallet er nok tatt mer eller mindre rett ut av lufta. Det avhenger selvsagt av avstanden man har den fra veggen. Avstanden bør igjen avpasses etter lysstyrken og lysforholdene i rommet. Er det bekmørkt i det svartmalte rommet og man har et godt lerret så kan man sikkert bruke den som 100 tommer hvis man vil. Sitter man derimot i dagslys så bør man nok redusere det til noen få tommer for å se noe særlig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...