Gå til innhold

Microsoft forklarer SP3-forvirring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MS skylder alltid på andre. At folk i det hele tatt kjøper noe fra MS lurer jeg på :p

MS får tross alt skylda for alt vondt her i verden, så de må vel ha lov å stile feilen videre hvis de ikke er årsaken til problemet.

MS funker utmerket for meg og om jeg så må betale for det så er det helt i orden. Har en OEM XP-versjon som ikke kostet all verdens. I forhold til brukstid så er det neglisjerbart.

Lenke til kommentar
MS får tross alt skylda for alt vondt her i verden, så de må vel ha lov å stile feilen videre hvis de ikke er årsaken til problemet.

Det er ikke bare Microsoft som er hatet her i verden. Det samme gjelder også i høyeste grad Flash Player, Realplayer, Quicktime, nynazister og mye annet.

 

At Microsoft kanskje ligger på klagetoppen innen IT har vel mest å gjøre med deres markedspenetrans innenfor alt fra OS, kontorpakker osv. Flere produkter -> flere klager :)

Lenke til kommentar
XP trekker på årene.

Jeg vil heller si at XP er i sin beste alder nå. Både 32bit-versjonen (SP3) og 64bit-versjonen (SP2).

 

 

Hmm, 64bit versjonen?

 

For meg virker det som et nisje produkt, som verken er prioritert av Microsoft, ei heller skikkelig gjennomført i første omgang. Prøvde meg på WinXP 64bit og ting gikk jo både tregere og dårligere enn med WinXP 32bit, Min Datamaskin og annen vanlig navigasjon rundt om i explorer frøys fra tid til annen. Mulig jeg bare var uheldig eller noe?

 

Syntes det er mange som har merkelige problemer med WinXP 64bit.

 

 

 

Når det gjelder Vista så er det mye dritt med det ja, men kjernen i seg selv er faktisk brukanes.

Bare prøv Windows Server 2008 64bit, det går som en drøm!

Lenke til kommentar
MS skylder alltid på andre. At folk i det hele tatt kjøper noe fra MS lurer jeg på :p

 

Jaha, og hvordan skulle MS greie å rette på en feil som Adobe har skylden for?

Hvis du kjøper en Ford, og deretter monterer en CD-spiller fra JVC som går i stykker, legger du da skylden på Ford?

Lenke til kommentar
Jaha, og hvordan skulle MS greie å rette på en feil som Adobe har skylden for?

Hvis du kjøper en Ford, og deretter monterer en CD-spiller fra JVC som går i stykker, legger du da skylden på Ford?

Du blingser litt på analogien din, fordi Microsoft bundler Flash med Windows. Dermed må også Microsoft ta et visst ansvar for hva de bundler, selv om det ikke er de som har laget den aktuelle softwaren. For brukeren som blir utsatt for en exploit spiller det jo ingen rolle akkurat hvem som står for programmeringa.

 

Det blir som om Ford monterer ABS-bremser fra S.Vindel & B. Drag som ikke virker, da har Ford ansvar ;)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Hmm, 64bit versjonen?

 

For meg virker det som et nisje produkt, som verken er prioritert av Microsoft, ei heller skikkelig gjennomført i første omgang. Prøvde meg på WinXP 64bit og ting gikk jo både tregere og dårligere enn med WinXP 32bit, Min Datamaskin og annen vanlig navigasjon rundt om i explorer frøys fra tid til annen. Mulig jeg bare var uheldig eller noe?

 

Syntes det er mange som har merkelige problemer med WinXP 64bit.

 

Jeg synes det stikk motsatte. Jeg har brukt det siden det kom, og jeg har anbefalt det til alle som skal ha nytt OS i den perioden. Ytelsen har vært upåklagelig hele veien, og benchmarks har jo vist at man ikke taper noe som helst, og det har de vist i mange år nå... Du var nok bare uheldig.

Lenke til kommentar
Hmm, 64bit versjonen?

 

For meg virker det som et nisje produkt, som verken er prioritert av Microsoft, ei heller skikkelig gjennomført i første omgang. Prøvde meg på WinXP 64bit og ting gikk jo både tregere og dårligere enn med WinXP 32bit, Min Datamaskin og annen vanlig navigasjon rundt om i explorer frøys fra tid til annen. Mulig jeg bare var uheldig eller noe?

 

Syntes det er mange som har merkelige problemer med WinXP 64bit.

Det høres ut som uheldigheter ja. Når prøvde du det? (med tanke på SP).

 

Hos meg har det fungert helt fint på mange maskiner de siste to årene. Året før det var det en en del drivere som manglet og antivirusprogrammer og deamontools som ikke fungerte.

 

At MS har markedsført det dårlig og levert svært få maskiner med OEM-versjoner er jo synd for dem men det betyr ikke at det er dårlig av den grunn.

 

Server 2008 har jeg ennå ikke prøvd men det virker i motsetning til Vista som en oppgradering fra XP.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
MS skylder alltid på andre. At folk i det hele tatt kjøper noe fra MS lurer jeg på :p

 

Og alle andre skylder på MS. Hvem er så verst?

Lenke til kommentar
Hmm, 64bit versjonen?

 

For meg virker det som et nisje produkt, som verken er prioritert av Microsoft, ei heller skikkelig gjennomført i første omgang. Prøvde meg på WinXP 64bit og ting gikk jo både tregere og dårligere enn med WinXP 32bit, Min Datamaskin og annen vanlig navigasjon rundt om i explorer frøys fra tid til annen. Mulig jeg bare var uheldig eller noe?

 

Syntes det er mange som har merkelige problemer med WinXP 64bit.

Det høres ut som uheldigheter ja. Når prøvde du det? (med tanke på SP).

 

Hos meg har det fungert helt fint på mange maskiner de siste to årene. Året før det var det en en del drivere som manglet og antivirusprogrammer og deamontools som ikke fungerte.

 

At MS har markedsført det dårlig og levert svært få maskiner med OEM-versjoner er jo synd for dem men det betyr ikke at det er dårlig av den grunn.

 

Server 2008 har jeg ennå ikke prøvd men det virker i motsetning til Vista som en oppgradering fra XP.

 

 

Er vell ca 1mnd siden jeg prøvde det ut, siden jeg hadde noen problemer med Server 2008 (på grunn av elendige CREATIVE drivere) så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på WinXP 64bit som da ble en slags mellom løsning mellom XP 32bit og Server 2008 64bit, men det gikk heller dårlig :(

Lenke til kommentar
MS skylder alltid på andre. At folk i det hele tatt kjøper noe fra MS lurer jeg på :p

 

Kjørt med den samme innstalasjonen av XP i 2år jeg nå å den funker utmerket enda, å nå med SP3 uten de minste problemer.

 

Teller vel litt at jeg ALDRI kjører ulovlig programvare å? Har en kjenning som aldri aksepterer å betale for noen programvare å kjører dermed endel ulovlige ting på datan å klager bestandig høylytt på Windows XP og Vista. Trur det er en sammenheng. Kall meg dum eller hva dere vil, men fakta er at alt fungerer her. :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg kjører xp 64 bit! på min og den er stabil den.. eneste jeg kan klage på er firefoxen min.. den henger litt av og til.. jeg er storfornøyd med xp 32 og 64 ;) MEN.. vista det suger så jevelig! det går så treigt! LORD!

Lenke til kommentar
Å dra inn Windows Server 2008 i tråden er vel litt off-topic, men jeg må si at Windows Server 2008 er å anbefale framfor Vista om man vil oppgradere fra XP.

 

Ikke for folk flest nei.. For de som har lyst til og kompetanse til å konfigurere et server OS for ikke-server bruk så er det det. Ellers så fungerer en strippet utgave av Vista ypperlig. Men er man skeptisk til Vista og trenger noe bedre enn vanlig xp så er XP x64 et klart valg.

Lenke til kommentar

Merkelig... Brukte XP 32-bit veldig lenge, og ville prøve Vista 64-bit av ren nysgjerrighet. Etter litt enkel tweaking (slå av kødd hjelper veldig) var Vista 100% upåklagelig, i hvertfall i desktop.

 

Spill var så som så. Noen ytet litt bedre, andre dårligere, men var ikke rare forskjellene. Har funnet native x64 drivere til alt jeg har og. =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...