Gå til innhold

Utfordrer i kabinettmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skulle gjerne sett litt bedre utvalg av små bokser med hotswap disker 3.5" eller 2.5" i front. Tenker da til bruk i hjemme-NAS. Synes det er alt for få av disse og alle kommer med et virkelig lusent hovedkort til skyhøye priser.

 

Det savner jeg også. Alternativt et lite kabinett som har fokus på disker. Kun støtte for micro-atx, gjerne en s-ata kontroller eller to, og mange disker (6-8) som kan hvile på gummiføtter ala det i Antec sine kasser + en stillegående og relativt svak (men solid) PSU. 300W skulle holde i lange baner. Dette hadde jeg foretrukket, vil gjerne ha plass til to raid-sett (a 4 disker) i kassa slik at den kan holde i mange år, og vil ikke ha flere bokser stående hjemme enn høyst nødvendig. (Samt at de tar større plass enn de må)

 

Eller alternativt (som du sier) vært en liten sak som har 4 hot-swap disker i front og plass til et micro-atx hovedkort by choice. (og evt. en 2,5" plass internt til os-disk). Det burde ikke kostet all verden å lage. HK + CPU + RAM koster da ca. 1.000,- og kasse + cpu burde heller ikke koste mye mer enn 1.000,- Da sparer man 3k i forhold til Thecus, samt at man får et OS by choice (hørte jeg opensolaris?), sannsynligvis bedre ytelse (har enda ikke lest om en kjøpe-NAS til forbruker-pris som har grei ytelse)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Hmm, Psu bryter med Atx standaren... Så lenge det kun er selve den fysiske størrelsen så er dette neppe et problem, men gjør de det samme som for eksempel thermaltake så ser vi snart dobbel rippel i forhold til ATX 2.3 spesifikasjonene.

 

Kan forsåvidt forstå at de må lage psu litt større når man kommer over 1K watt, man må vel nesten starte å designe kabinetter som har satt av ekstra plass til store strømforsyninger tipper jeg.

Lenke til kommentar
Hver av disse ar fått fire små vifter.

der manglet det en bokstav.. *pirke, pirke*

 

on topic: lover bra dette likte stilen som var brukt her de hadde lys i siden, men det var alike vell rent og ruddig utseende.. dette var i tilleg til god lufting og mulighet for komplett vannkjøling! hadde gjort seg med en "Ra X10" ved min side.. :p

Lenke til kommentar
Så spennende, enda flere kabinetter med harry-vindu og lys...

vinduet var fint det, men det virket som det var litt mue lys.. en enkel led i cpu viften er helt paselig.. fins ikke harry.. det er harry med blålys på 240-en, men det er kult med "UV-lys"(?) under BMV-en.. kan i alle fall være det..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Synspunktene om for mye bling-bling står litt i kontrast til hva jeg ser når jeg browser diverse utenlandske websites. Tower med bling-bling & lys er ofte de som er først utsolgt. Prøv f.eks. å finn et XG Viper 2 kabinett der ute. Noen må åpenbart kjøpe alle disse fancy kabinettene.

 

Sjøl "venter jeg på" GMC R-4 Bulldozer, det er så ekstremt design at det vel vil få kult-status etterhvert :D

Lenke til kommentar
hmm, er jeg den eneste som er smålei av tårn?

 

for tiden leter jeg etter noe å stappe en micro-atx inn i.

Denne er kanskje ikke det du er på utkikk etter, men jeg kjøpte en slik til min stue-PC nå nettopp:

 

X-QPACK2-NW-BK-1_250.jpg

APEVIA X-QPACK2 Aluminum

 

Den har ganske bra luftgjennomstrømming, med 8 cm vifte i front og en 12 cm bak. Dessuten er den høy og bred nok til å ta ganske store prosessorvifter, selv om man da neppe får brukt det uttrekkbare hovedkortbrettet uten å ta av viften først.

 

Jeg betalte 710 kroner inkl. frakt og alt (ser at prisen nå er 719 kroner) fra shg.no. De er de eneste som selger dette kabinettet i Norge nå, tror jeg.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Mere kabinetter... hmmm...

 

Jeg savner at en eller annen finner opp et modulært kabinett hvor en kan velge ulike stag og plater sånn at en kan få akkurat hva en er ute etter.

 

Jeg tror aldri jeg har funnet noe som har vært helt 100%, muligens med unntak av CM Stacker til den ene av serverene.

Lenke til kommentar
hadde sansen for aerocool m40, men det ser ut til å være tatt av markedet eller noe sånt.

Er ikke den helt ny da? Mener jeg så en nyhetsartikkel om denne for ikke så lenge siden. Ikke sikkert at den har kommet hit til Norge ennå.

 

3-3_jpg.jpg

Aerocool M40

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
hadde sansen for aerocool m40, men det ser ut til å være tatt av markedet eller noe sånt.

Er ikke den helt ny da? Mener jeg så en nyhetsartikkel om denne for ikke så lenge siden. Ikke sikkert at den har kommet hit til Norge ennå.

 

3-3_jpg.jpg

Aerocool M40

 

morsomt da at en del norske nettbutikker tdligere hadde den for salg, men har det nå enten oppført som tsolgt, eller har fjernet det fra sine sider...

 

men slett ikke umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...