Gå til innhold

– Videotelefoni gjør deg stygg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså dette er vel ingen bombe? Webcam har slått til pga dårlig oppløsning noe som nesten gjør den mest kvisete pen. Angående mobilen var dette det første jeg tenkte da jeg så megselv "oppover". Og for all del, jeg føler meg verken dødsdeilig eller dødsstygg når jeg ser megselv i speilet. Helt normal, men mobil=stygg og webcam=deilig

 

Likevel tviler jeg på dette er hovedgrunnen til at det ikke har slått ann. Hvor praktisk er det å se ned i en mobil når man snakker? Greit å se litt rundt seg når man går og? Når man bruker mobilen er man ofte mobil mao i bevegelse. Og å snakke via speaker der og upraktisk i og med at hele bussen/kjøpesenteret/butikken hører hva du snakker om.

Endret av ostokka
Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt hvorfor jeg vil se den jeg snakker med. Både er det utrolig upraktisk å veive mobilen foran deg hele tiden, ei er det heller ikke sikkert at jeg vil at den jeg snakker med, skal se hvor jeg er, hvordan jeg ser ut ol. Når prisen attpåtil er betraktelig høyere en vanlige telefonsamtaler, ja ... da er videotelefoni ingenting annet en, en ubrukelig gimmick.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Tror nok helst det er prisen og få mobiltelefoner med mulighet for videosamtaler som gjør det, enn at folk blir stygge. Man vet jo som oftest hvordan den i andre enden ser ut.

Men eneste gangene jeg har benyttet meg av videosamtaler, er når vi bare skulle ha testa det ut.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Tror nok helst det er prisen og få mobiltelefoner med mulighet for videosamtaler som gjør det, enn at folk blir stygge. Man vet jo som oftest hvordan den i andre enden ser ut.

Men eneste gangene jeg har benyttet meg av videosamtaler, er når vi bare skulle ha testa det ut.

 

Enig, har kun testet det en eneste gang selv...kun for å se om det funket greit...

 

Og hvis våre kjære teleoperatører hadde villet at vi skulle brukt det så mye hadde de hatt like priser på vanlige samtaler og videosamtaler... Slik prisene er i dag er det uaktuelt for mange å bruke det...

Lenke til kommentar

Når jeg har testet videotelefoni, så er jo kvaliteten på kamraet ett problem, Men videre er jo båndbredden tydligvis elendig, er det ikke noen mulighet for å skr opp dette? Det er forsinkelser, g ikke minste helt elendig framerate, det er snakk om et ensiret antall bilder i sekundet, kunne jo nærmest ha hatt et stillbilde istedet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor må de lage slike elendige unskyldninger for at ting ikke får det gjennombruddet produsentene forventer. Samme gjelder mms. Det er prisen det går på.

Folk leter etter billigst mulig ringeminutter og sms priser, så skal de plutselig vase vekk dette med å se på lille skjermen hvem man prater med?

:)

Tror ihvertfall jeg...

Lenke til kommentar

Nei, nei og atter nei nokia! Det er ikke pga dårlig bildekvalitet det ikke slår an, det er pga en pris som ikke ligner grisen. De fleste jeg kjenner skrur dessuten av 3G-dekninga da den er dårlig mange steder og suger batteri. Har ringt noen få videosamtaler da det var gratis, lav kvaltiet til tross, men ikke nå lenger.

Lenke til kommentar
Hvor praktisk er det å se ned i en mobil når man snakker?
Jeg har alltid irritert meg over drittunder som skal bruke telefonen som "anlegg" på bussen, banen osv. Når Z800i og gratis videotelefoni-kampanjene raste slo deg meg at folk er faen meg dumme. Venner som har vært i Japan forteller at ingen snakker i telefonen på banen, det er nemlig frekt. Her i Norge har folk derimot videosamtaler uten headsett!

 

Videotelefon har ikke slått an fordi alle prøvde det mens det var elendig kvalitet (= gratis). Nå som det har blitt bedre (HSDPA) er det derimot utrolig dyrt. Det finnes dessuten ikke mange gode frontkameraer (de fleste er fortsatt VGA) selv om 1.3MP-kameraene går fint med HSDPA. Oppå det hele er det helt unyttig.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Eivind94: Kanskje telefonen din ikke har den funksjonen? ;)

 

 

Selv syntes jeg video-samtaler er altfor dyrt. Gidder ikke betale 6 ganger normal ringepris for å se tryne til den jeg snakker med.

 

Er heller ikke spesielt glad i og snakke over høyttaler.

 

Eneste måtte vært om jeg skulle vist noe til den jeg snakker med, men da blir kvaliteten bedre av og sende en MMS egentlig.

Med mindre det er noe spesielt da.. så for all del, en kjekk funksjon å ha tilgjengelig.

Endret av 159660
Lenke til kommentar

Hva er alt dette maset om at det er så dyrt??

Hos NetCom er det såvidt meg bekjent fortsatt gratis med videosamtale, mens det hos Telenor koster nøyaktig det samme som en vanlig samtale.

Men det er vel ikke bra nok det heller....?

 

Tror iallefall ikke man kan skylde på prisen for at videosamtale ikke har slått an. Det ligger nok mye mer i kvalitet og bruksområde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...