Gå til innhold

Mottar gigantregninger fra Ventelo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ventelo har i lengre tid hatt problemer med å fakturere kundene sine på rett måte.

 

Så sant, så sant. Jeg, samt min familie disponerer til sammen 3 ADSL-linjer fra Ventelo. En til foreldrene mine, en til meg, og en til en leilighet som blir leid ut. Når vi bestilte disse linjene ga vi klar beskjed om at all faktura skulle sendes til en adresse, noe de ikke klarte å prestere. Siden fakturaene ble sendt feil, ble de heller aldri betalt, noe som igjen resulterte i at de kuttet tjenesten. Etter at dette hadde gjentatt seg hele 3 ganger, uten forbedring, så jeg meg nødt til å skrive et lengre brev til "kunde og kommunikasjonsansvarlig".

 

Utrolig nok har de nå gitt opp helt å fakturere oss i det hele og store, noe som både gleder, og bekymrer meg litt når jeg leser denne saken. For hvem vet, kanskje Ventelo plutselig "ser det for godt" å fakturere oss for et helt års forbruk ...

Lenke til kommentar

Min erfaring fra Ventelo er langt fra bra.

En ting er at de kan ha tekniske problemer på utstyret de leverer til kunden, men når man får defekt utstyr 3 ganger på rad kan man begynne å lure.

 

Og ikke hjelper det at de ikke svarer på e-post slik at man må bruke en formue på å høre på pausemusikk for så å komme i kontakt med en på support som ikke har snøring på hva man spør om.

 

Styr langt unna er mitt råd.

Lenke til kommentar

Har erfaring med Ventelo på bedriftsiden. Makan til rot skal man lete lenge etter. Bedriften jeg jobbet i hadde en positiv saldo på over 60000 kr, grunnet diverse krediteringer og dobbeltbetalinger (fra "vår" side). Ventelo, derimot, mente at "vi'" hadde utestående rundt 50000 kr. Bedriften "min" hadde da bokført alt som Ventelo mente vi hadde utestående.

 

Dette er ett år siden nå, men de ser ikke ut til å ha skjerpet seg særlig siden da...

Endret av コンピューター・ワールド
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke noen faktura fra Ventelo på min private bredbåndslinje før det hadde gått nesten to år. Da dumpet det en regning på over 7000 kroner i postkassa... Er ikke så mye man får gjort med dette da det faktisk er forbrukers ansvar å sørge for at man får faktura for en tjeneste man har bestilt. Men jeg kuttet Ventelo tvert, dårlig service og ufattelig dårlige faktureringsrutiner... Dette er snart to år siden og det har fortsatt ikke bedret seg skjønner jeg...

Endret av JRF
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...