Gå til innhold

Anmeldelse: Race Driver: Grid (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"men spillet blir likevel aldri en simulator."

Det er bra dere poengterer det, syns det er feil når folk sier at spill som dette og f.eks Dirt er simulator spill, når det tydelig er en mix mellom arcade-simulator.

 

Er kanskje galt av meg å kommentere spillet generelt siden jeg bare har prøvd meg på demo'en, men syns kanskje 9/10 var noe høyt? For det første er jo fysikken...vel den er så som så, for som oftest har det jo ikke noe å si hva slags linje du tar gjennom svingen, det går like fort uansett, og da mister man jo mye poenget av racing. Racing handler om linjer, finne den beste linjen i svingen og komme raskt ut av svingen, i dette spillet kan man gå full speed før svingen, dra i håndbrekket å kjøre like fort gjennom svingen som de som holder fin linje, bremser sent og gjør alt riktig etter boka. Savner altså å få reward for god kjøring.

Men igjen, dette spillet er jo ikke aim'a til simulator fans, men syns bare det burde være obligatorisk å bli belønnet for fine linjer og pen kjøring ;)

 

Ut i fra hva jeg har testet av spillet ville jeg gitt det 7/10 tror jeg.

Lenke til kommentar
En fin bonus er selve Le Mans-løpet, der du skal kjøre i 24 «timer» i strekk. I spillet er dette noe slikt som 12 minutter, men du opplever at døgnet skiftes dynamisk, og det er absolutt å anbefale.

 

Det varer ikke 12, men 24, minutter. Altså ett minutt for hver time. Jeg kjørte dette et par ganger i går, og må si det var et høyt nivå selv på enkleste vanskelighetsgrad. Spillet er veldig blandet og det gjør at man ikke kjeder seg. Jeg har forsøkt siden lørdag å spille online, men det er aldri noen online. På Leaderboard var det vel 9 stk som stod oppført. Er virkelig spent på hvordan dette blir online. Lover veldig godt offline så langt. Driftingen er herlig. Røykeffektene er det råeste jeg har sett sålangt i et bilspill :D

Lenke til kommentar
Noen som vet hva slags specs det kreves for å kjøre dette?

Har ett Nvidia 8800 gts kort, core 2 duo prossesor, 4 gig gram og godt med plass på maskinen min....

 

Tror du burde kunne kjøre det på absolutt max.

Jeg har geforce 8800 GTX, 2gb ram og dual core 6850, kjører perfekt på min maskin hvertfall :)

Lenke til kommentar
... Og siden det ikke er multiplayer lokalt, så blir det ikke noe kjøp av dette. What were they thinking?

 

Det er en tragedie, og jeg kommer heller ikke til å kjøpe dette spillet nettopp pga dette. Når det ikke er et spill jeg kan dra fram på spillekvelder med venner, så er det heller ikke et spill jeg trenger.

 

At et spill som mangler dette kan få 9/10 er for meg en gåte, men å invitere venner hjem for å spille er vel kanskje utgått på dato? Eller kanskje anmelder aldri får besøk fra venner, og derfor ikke savner akkurat dette.

Endret av Toa
Lenke til kommentar

Den ene grunnen er selvsagt at jeg ikke har venner, som du så bråkjekt påpekte.

 

Den andre er at dette spillet fungerer utmerket som et enspillerspill, og er noe av det beste arkadebilspillsjangeren noen gang har hostet opp.

 

Mangelen på lokal flerspiller er et minus, men etter mange timer med Grid er det likevel ikke et stort problem for min del.

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar
Eller kanskje anmelder aldri får besøk fra venner, og derfor ikke savner akkurat dette.

 

Eller kanskje du som ikke kommuniserer med venner utenom spill, og derfor ikke føler behov for en god enspiller? :p

 

Er såklart et punkt som trekker ned for meg også, men når jeg først spiller er det for det meste alene, og en god enspiller er viktigere.

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

testet demoen på xboxen. var veldig bra, og kommer sikkert til å kjøpe det :)

 

eneste var at på xboxdemoen virker det som den kan få mindre og veldig korte framedrops hvis jeg kjører veldig fort inn i f.eks dekkene som står i banen.

 

Uansett, skal kjøpe dette :)

Lenke til kommentar

Hm, jeg syntes også demoen sugde humlepung. Med alle hjelpemidler slått av er det omtrent like vanskelig å kjøre som i GTA, og veigrepet veksler mellom å være ikke-eksisterende til å sparke deg i ræva. Kanskje jeg skal spille litt til for å se om jeg skjønner poenget etterhvert.

Lenke til kommentar
Hm, jeg syntes også demoen sugde humlepung. Med alle hjelpemidler slått av er det omtrent like vanskelig å kjøre som i GTA, og veigrepet veksler mellom å være ikke-eksisterende til å sparke deg i ræva. Kanskje jeg skal spille litt til for å se om jeg skjønner poenget etterhvert.

Enig.. helt dritt å svinge i spillet, føltes som om du fløy og dekka ikke var nær bakken :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...