Gå til innhold

– Telenor får også Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er kjent med begrepet "Norge - siste kommuniststat". Jeg tror det er god grunnlag for dette da det bl.a ikke godtas at iPhone bare skal selges av Netcom. Ved at konkurnsetilsynet (eller hvem det nå var) skyver til side nettopp konkurransen. Om TeliaSonera har stått i spissen for å få iphone til Norden, burde det ikke stoppe dem fra å selge dem fordi andre operatører gjerne ikke var med å ønsket å delta i denne konkurransen. Tilsynene skal kontrollere at samfunnet har en balanse, men dette her blir smålig. Per i dag vet jeg om at det er flere produkter som kun kan selges av en operatør og som ikke er tilgjengelig av en annnen. Tøv av konkurransetilsynet å legge seg i denne saken. For å si det litt banalt; iPhone er mulig en av de mest omtalte mobilene og er nok eneste grunn til at tilsynet i det hele tatt legger seg opp i dette. Eksklusivitet og monopol burde vært lov i mobilbransjen. Uansett ville nok ikke Nokia, SE eller Samsung godtatt dette da de hadde mistet ekstremt mye salg. De hadde neppe vært tjent med det, og ingen av operatørene hadde vært tjent med dette heller da Norden er en liten og ikke så befolket del av verden.

 

Synes det er bra at iPhone endelig kommer til Norge. Jeg skal til NY og få den i sommer! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12
Skjønner ikke hva alle ser i denne telefonen.

 

En Ipod-Touch som kan ringe.

 

Helt håpløs til alt annet enn ungdomsbruk.

 

ja er det ikke fantastisk ? tilogmed ipod touch er bedre mobil enn nokia og samsung.

Lenke til kommentar
Tviler vel egentlig på at akkurat i Norge, og kun i Norge skal man ikke monopolisere iPhone. Da tror jeg heller verken Netcom eller Telenor får den.

 

Forøvrig venter jeg spent på den nye iPhone, da forhåpentligvis med en vestenlig bedre epostklient!

 

Har ikke NetCom allerede en avtale med Apple?

Endret av Espen R.
Lenke til kommentar

Det har da skjedd mange ganger før at telefoner har vært eksklusiv for én operatør i Norge.

 

Det klareste eksempelet er LG U8500 som aldri har blitt solgt uten Telenor-lås i Norge.

Sony Ericsson Z800 var eksklusiv for Telenor i mange måneder også hvis jeg ikke husker feil.

Og så har vi Huawei U120 som kun er tilgjengelig som "Chess X-one".

 

Så skjønner ikke helt hvorfor det plutselig skulle bli ulovlig å selge en telefon eksklusivt nå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...