Gå til innhold

VIA støtter doble skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor står det VIA åtte ganger i artikkelen, når dette ble presisert i går:

Dersom man leser det som et ord, bruker vi stor bokstav først, så resten av ordet i små bokstaver. Forkortelser skal normalt skrives med store bokstaver.

 

For å ta et par eksempler vil vi dermed skrive f.eks.: OCZ, HTC, NZXT, OpenVMS og PowerPC.

 

Vårt prinsipp står ved lag – vi forbeholder oss retten til å ikke sette inn logoer på redaksjonell plass. Det betyr at vi forstatt skriver for eksempel Nvidia, Asus, Gigabyte og Ipod, og ikke NVIDIA, ASUS, GIGABYTE og iPod.

 

Jeg uttaler ihvertfall VIA som via, ikke V I A.

Dette er et av de tåpeligste innleggene jeg har hatt, men langt unna så tåpelig som det som står i sitatet over... ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor står det VIA åtte ganger i artikkelen, når dette ble presisert i går:
Dersom man leser det som et ord, bruker vi stor bokstav først, så resten av ordet i små bokstaver. Forkortelser skal normalt skrives med store bokstaver.

 

For å ta et par eksempler vil vi dermed skrive f.eks.: OCZ, HTC, NZXT, OpenVMS og PowerPC.

 

Vårt prinsipp står ved lag – vi forbeholder oss retten til å ikke sette inn logoer på redaksjonell plass. Det betyr at vi forstatt skriver for eksempel Nvidia, Asus, Gigabyte og Ipod, og ikke NVIDIA, ASUS, GIGABYTE og iPod.

 

Jeg uttaler ihvertfall VIA som via, ikke V I A.

Dette er et av de tåpeligste innleggene jeg har hatt, men langt unna så tåpelig som det som står i sitatet over... ;)

 

 

LOL! Bra kommentar!

 

Ikke lett å følge sine egne regler, nei.

Lenke til kommentar
Fikser videoakselerasjonen 1080p (både H.264 og VC-1)?

tviler sterkt!

men 720p skal gå?

 

Viss via har akselrator i skjermkortet så går det...

For jeg prøve en intel Penitum 4 2,4GHz 1gb minne og radeon 9250

Resultatet var veldig godt på dvd med DTS/DD 5.1

Resultatet på h.264 720p og DD 2.0/DD5.1 var i Windows med VLC/MediaPlayer/mediaportal ++++ var særdeles hakkete bilde...

Resultatet i Ubuntu med VLC og andre spillere samme, men i MPlayer gikk det fint men lyde ble fordobla hvert 30sekund :O

Lenke til kommentar
Viss via har akselrator i skjermkortet så går det...
Det er kanskje en idé å lese hele artikkelen og hele innlegget mitt. ;)

Jeg spurte om videoakselerasjonen i grafikken fikser 1080p.

 

Forøvrig har jeg ikke noe problem med å kjøre 720p på en Athlon XP 2,1 GHz med 448 MB RAM. Ihvertfall i Ubuntu.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
asdfteam: Fordi VIA er en forkortelse, slik som det pekes ut i sitatet du kom med. :) VIA står for Very Innovative Architecture.

VIA/Via er da valgfritt når man ikke uttaler navnet bokstav for bokstav. Med tanke på at det brukes Edge fremfor EDGE i en annen artikkel burde man bestemme seg for én av skrivemåtene (selv om artikkelforfattere i prinsippet står fritt til å velge) for å unngå at artikler ser rotete ut.

Lenke til kommentar

vil først benytte anledningen til å si tusen takk til alle som bruker spalteplass på å diskuetere store og små bokstaver.

 

now. har jeg forstått det riktig hvis jeg tror at disse kortene leveres med prosessor lodda fast på kortet? og, hva er poenget med doble skjermer når man har begrenset kapasitet på bildeprosessering? er det ikke bedre med ett forholdsvis høyoppløst signal som man kan splitte i etterkant dersom man på død og liv skal ha to skjermer i en mikropc (evt bruke den som carputer)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...