Gå til innhold

Kraftig universalkjøler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jeg alene om meiningen at toppene/endene på heatpipes burde være finere?

Liker designet som scyte har på sine kjølere, bare skrudd på en mutter, enkelt, greit, og ganske akseptabelt

 

Men ett lite tekniskt spørsmål.

 

har forstått at tykkere varmerør leder varme bedre enn tynne, men hva leder best varme av

A.flere 6mm rør med totalt areal 2 kvadrat centimeter

B.ferre 8mm rør med totalt areal 2 kvadrat centimeter

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar
Er jeg alene om meiningen at toppene/endene på heatpipes burde være finere?

Liker designet som scyte har på sine kjølere, bare skrudd på en mutter, enkelt, greit, og ganske akseptabelt

Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig, inne i en PC skal det være funksjonalitet. Sålenge det funker, så kan det godt se "uferdig" ut for meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er jeg alene om meiningen at toppene/endene på heatpipes burde være finere?

Liker designet som scyte har på sine kjølere, bare skrudd på en mutter, enkelt, greit, og ganske akseptabelt

Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig, inne i en PC skal det være funksjonalitet. Sålenge det funker, så kan det godt se "uferdig" ut for meg.

 

AtW

 

Kan si jeg bryr meg. Då var den siden av saken og avgjort.

Lenke til kommentar
Noen som vet noe om dimensjoner og/eller vekt?

 

Dubbed Freezer XTREME, the cooler measures 130 (L) x 100 (W) x 131 (H) mm <...>

The fan itself works at speeds between 800 and 1500 RPM and has an air flow that goes from 35.7 to 60.7 m3/h.

 

<...>

 

Weighting in 608 grams, the Freezer XTREME is claimed to have a cooling capacity of up to 160 Watts

Kilde:

www.tcmagazine.com/

 

Meneh, om en skal ha en kjøler som er stille, hvorfor ikke ha med en CPU-vifte som takler et større spekter av hastigheter? (les: lavere hastighet ved idle.)

Lenke til kommentar
Er jeg alene om meiningen at toppene/endene på heatpipes burde være finere?

Liker designet som scyte har på sine kjølere, bare skrudd på en mutter, enkelt, greit, og ganske akseptabelt

Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig, inne i en PC skal det være funksjonalitet. Sålenge det funker, så kan det godt se "uferdig" ut for meg.

 

AtW

De står annenhver. Men ja, på innsiden av PCen er ikke estetikk viktig for meg heller.

 

Men i så fall er vel ikke denne kjøleren noe interessant for dere allikevel, ettersom den er fiffa opp med plast og greier.

 

Dere er vel enige at en kjøler som spiller på design også burde score bra på design? Jeg kan ikke akkurat si at det er så gjennomført når en grå og svart kjøler plutselig har kobber-duppeditter som stikker opp oppå??

 

De burde gjenga opp og satt på noen krom muttere.

Lenke til kommentar

Om det er aldri så mye duppeditter på den bryr meg ikke fra eller til. For min del kan den se ut som en forbanna diamant med lasershow og røykmaskin, om den bare yter bra, Jeg skal ikke se på den uansett.

 

Men ja, når den slenger breisida mot "LED lys og sidedørvindu" så burde resultatet kanskje være polert litt bedre. Mulig det er ett preprod. eksempel som er avbildet?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Men i så fall er vel ikke denne kjøleren noe interessant for dere allikevel, ettersom den er fiffa opp med plast og greier.

En naturlig del av å ikke bry seg så mye om utseende er jo at man gjerne bruker en godtytende kjøler, til tross for at den er oppfiffet, yter den bra til en grei pris bruker jeg den, uansett om den har plastfiff eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig, inne i en PC skal det være funksjonalitet. Sålenge det funker, så kan det godt se "uferdig" ut for meg

 

det blir liksom det samme som om og pynte inne i kommode-skuffen:)

 

ettersom den er fiffa opp med plast og greier.

 

den plasten der ikke bare for og se fancy ut men også for og retningsstyre luft, noe som gir bedre temps. gode kjølere som TRUE og NINJA har idag mye "svinn" av luft som går dit det ikke skal. så litt taping eller i dette tilfellet plast, for og styre luft gir fine resultater, og bedre kjøling, dette kan igjen gi bonus med lavere viftehastigheter.

 

 

så hvis denne yter bra har vi egentlig en skikkelig bra kjøler her. og til 300,- er det en vinner på linje med axellero S1.

Lenke til kommentar

Leifeinar:

Hvordan bør man tape opp en Ninja eller Noctua kjøler for at den skal yte bedre? Og hva slags tape?

 

EDIT:

Forstod hvor ved å se hvor de har plasten og that makes sense.. men hva slags tape ville man anbefalt til dette med tanke på høy varme.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
kjøpte sånn armerings tape på biltema. sånn sølv-farga som gangstere bruker på film :)

 

så legger man det bare rundv vifta og rundt kjøleren. blir som en funell egentlig som styrer lufta dit den skal

 

Også kalt duct tape, lerretsteip eller sølvteip:)

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...