Gå til innhold

Fakta fra mobilverdenen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har de fleste telefoner virkelig to batterier, eller er det bare det at å drive klokka krever så uendelig mye mindre strøm enn å drive resten av mobilen? Min 6230i kan ligge "tom for strøm" i dagesvis og klokka går fortsatt riktig. Tar jeg ut batteriet, enten det var fullt eller tomt, spør den øyeblikkelig om klokkeslett og dato når jeg skrur den på. Alle mine tidligere mobiler har oppført seg på samme måte. Husker dog en eriksson-mobil (ukjent modell) som holdt et par sekunder, så jeg kunne bytte sim-kort om jeg var veldig rask.

Lenke til kommentar

JAJAJA!

 

Jeg kræsja søstra min sin telefon med og gjøre dette.

Skjermen gikk helt hvit!

Prøvde så på min Nokia N70 men ingenting skjedde.

 

Jeg ødela også min bærbar'es skjerm med og gjøre dette. Fordi jeg ødela converteren til bagrunnsbelysninga. Men var ikke det som skjedde med SE mobilen.

 

For noen år siden. Tok en Hardiskmagnet som er ganske så kraftig (2 Magneter inne i HD'er som får spolen til hodet till og flyte).

 

 

- Og ja det er 2 batterier i mobiler i dag og regner jeg med. Hvordan ellers skal den greie og holde tiden?

Husker at SE mobiler og Nokia 3310 slet med at de bare hadde 1 batteri

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar
- Og ja det er 2 batterier i mobiler i dag og regner jeg med. Hvordan ellers skal den greie og holde tiden?

 

På samme måte som en laptop jeg har som jeg tok ut et gammelt bios-batteri av gjør? Den holder tiden så lenge det såvidt er strøm på hovedbatteriet, mye mindre enn hva som skal til for å starte maskinen.

 

Min telefon har hvertfall ikke noen backup.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...