Gå til innhold

Første vannkjøling for GTX 280


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var jo en hyggelig overaskelse hvis den dukker opp når den skal. Har AquagraFX heldekker gående her både på 8800GTS og X1800XT og er i grunn godt fornøyd med dem. Men har i begge tilfeller ventet en stund på blokkene, og det samme gjorde jeg med heldekker av annet merke til 6800GT så er fint hvis de nå kommer ut litt raskere enn jeg har erfart. Ikke at jeg har noe konkrete planer om GTX280, men jeg klarer ikke slutte med heldekkere... :p

Lurer på om disse også har fjærbelastede annleggsflater mot kjerne(ne) eller har de kuttet ut det?

Lenke til kommentar
Det var jo en hyggelig overaskelse hvis den dukker opp når den skal. Har AquagraFX heldekker gående her både på 8800GTS og X1800XT og er i grunn godt fornøyd med dem. Men har i begge tilfeller ventet en stund på blokkene, og det samme gjorde jeg med heldekker av annet merke til 6800GT så er fint hvis de nå kommer ut litt raskere enn jeg har erfart. Ikke at jeg har noe konkrete planer om GTX280, men jeg klarer ikke slutte med heldekkere... :p

Lurer på om disse også har fjærbelastede annleggsflater mot kjerne(ne) eller har de kuttet ut det?

 

De har kuttet ut fjærbelastningene.

 

Hva Microplex kommer til å ta for disse blokkene vet jeg ikke, men prisen på tilsvarende blokker ligger på rundt €80.- som skulle tilsi en pris på rundt 800 ferdig fortollet (dersom en importere selv).

 

Har to tilsvarende blokker på mine 3870, og de kjøler svært bra, med svært liten motstand. Anbefales.

Lenke til kommentar
drbo Lagt til I går, 23:17

De har kuttet ut fjærbelastningene.

Ok det er kanskje like greit og bør jo kunne senke produksjonskostnaden litt, systemet har jo både fordeler og ulemper. Kjøpte min siste til 8800GTS 640 hos Digitalimpuls for ca et år siden, og da kostet den litt under 900 kroner. Så noe rundt tusenlappen i norske butikker er vel ikke usannsynlig for denne nye.

 

 

(OT,

Har glemt å si det, men gratulerer som skribent Hjulmann, så gøy! ;) )

Lenke til kommentar
Så pass tilig lanseringenen av dette antyder at vi kan forvente at GTX 280 kortene kommer til å være virkelige "hete".

hehe, mye kan tyde på dette ;) Samme designet kjøler som 9800GTX, bare at de har stappet inn mer krefter. Blir nok en varm fornøyelse. :love:

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Dette var gode nyheter for de som bruker vannkjøling. Har tenkt å anskaffe meg high-end GPU'ene med en gang de blir tilgjengelig i år, siden jeg regner med neste high-end kort fra nVidia og AMD/ATi skjer ikke før tidligst neste år (klart, de lager nesten alltid OC versjoner av kortene de lanserer, men pytt pytt).

 

Får vel vente til D-Tek og Slovenske EK Cooling lager deres GTX 280 full-cover blokker, og kanskje fyre opp en GPU vannblokk test på forumet...

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
Så pass tilig lanseringenen av dette antyder at vi kan forvente at GTX 280 kortene kommer til å være virkelige "hete".

Nja, er ikke sikker på at vi skal anta at det er noen stor sammenheng. Måtte vente litt på FX blokken til X1800XT, og det var jo heller ikke den kaldeste poteten jeg har vært borti.

Men varmt blir det sikkert, og uansett er det flott hvis tilgjengeligheten er der tidlig.

 

CosmoK Lagt til I dag, 13:57

Får vel vente til D-Tek og Slovenske EK Cooling lager deres GTX 280 full-cover blokker, og kanskje fyre opp en GPU vannblokk test på forumet...

Om det ene er 4 grader varmere enn det andre spiller ingen stor rolle for min del så lenge det klokker greit, og man kan kjøre vifteløst. Men det hadde vært gøy med litt mer tester av slike ting her likevel så jeg støtter forslaget.

Lenke til kommentar
Så pass tilig lanseringenen av dette antyder at vi kan forvente at GTX 280 kortene kommer til å være virkelige "hete".

Ikke spesielt mye sammenlignet med andre kort på markedet.

 

Det er en god stund siden nVIDIA sendte ut spesifikasjoner om hvordan endelig layout på kortene ble til partnerne...

Lenke til kommentar
Så pass tilig lanseringenen av dette antyder at vi kan forvente at GTX 280 kortene kommer til å være virkelige "hete".

 

Dette har ingenting med varmen på kortene å gjøre, men med at Aquacomputer prøver å komme sine kunder (vannkjølingsentusiastene) i møte så raskt som mulig, slik at de som vil ha vannblokker sammen med nytt skjermkort kan få dette. Dette er helt vanlig praksis for Aquacomputer, bare at det er mindre kjent her i Norge, samt at det tar tid før dette dukker i opp i norske butikker.

 

En kan allerede nå forhåndsbestille denne vannblokken fra Aquacomputer direkte ... om en ønsker det.

Lenke til kommentar

De færreste produsetne gidder å lansere en vannkjøler for en "lunken" GPU en måned før den kommer ut.

 

Det gjenstår å se på tester for å si noe sikket om hvor varmt disse korten blir, men jeg mener at denne lanseringen antyder at vi kan forvente "hete" kort.

 

Jeg har oppdaget noe morsomt idag. Det var regnvær og litt kjølige i leiligheten, og sentralvarmen var skrudd av. Jeg spilte Crysis for en time og da ble de godt og varmet i leiligheten.

Lenke til kommentar

De lager nå vitterlig vannkjølere til massevis av kort som IKKE er spesiellt varme også. Oss hardware ekstreme kommmer til å vannkjøle ting nesten uansett. I uansett tilfelle tviler jeg på at Aquacomputer har fått noe spesiell innsikt inn i Nvidias spesifikasjoner, utenom kanskje selve formfaktoren, så dette indikerer ingenting.

 

Antall transistorer som vi kjenner, plus produksjonsprosessen (65nm) forteller oss mye mer, og den delen av informasjonen kan indikere at vi snakker om en GPU som vil ligge et lite hakk over 8800GTX kanskje, altså relativt varmt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
De færreste produsetne gidder å lansere en vannkjøler for en "lunken" GPU en måned før den kommer ut.

 

 

De lager nå vitterlig vannkjølere til massevis av kort som IKKE er spesiellt varme også. Oss hardware ekstreme kommmer til å vannkjøle ting nesten uansett.

 

Kortet blir sikkert varmt ja, men jeg tror ikke det er det som først og fremst driver Aquacomputer. AC leverer high end til oss entusiaster som kjøler det meste med vann uansett, som Stigma så riktig påpeker.

 

Og 280GTX er en toppmodell som mange entusister har ventet på og komer til å kjøpe ... derfor denne vannblokken ...

 

Og som jeg har sagt tidligere, det er ikke uvanlig at AC anonserer at vannblokkene blir tilgjengelig en måned i forveien. Dette gjør de for at entusiaster skal kunne forhåndsbestille vannblokker slik at disse er i hus og klar når skjermkortene kommer.

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...