Gå til innhold

Nå får mobilen reservetank


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor gjøre ting så tungvindt? Det er jo bare å ha et ekstra (vanlig) batteri med seg. Da slipper man å vente til minst 2010, vente på at prisene faller, vente på at teknologien blir moden og til å stole på osv.

 

Evt. om man skal på ennå lengre turer: Bruke solceller + batteri + inverter + lader. Evt en UPS + en vanlig lader.

Lenke til kommentar

Finst jo allerede en del løsningar til dette, får jo adapter til 9v batteri, til og med engangsnødlader om eg ikkje huska feil. ditta blir vel litt dyrt i forhold, samtidig som det ikkje kjem før i 2010. Før den tid er det nok masse nye, billigare og enklare løsningar, samt bedre mobilbatteri.

 

Men man skal ha et åpent sinn, finst jo potensiale i dette. Brenselcelle blir jo forska på som aldri før, og kan jo hende det faktisk kan erstatte mobilbatteriet en gang. Det eksistera allerede brenselcelle i kubeformat med 5cm store sider eller noke som går på sukkervatn (viser til et nyare nummer av illustrert vitenskap). Men det må en 4-5 slike til for å drive en mobil.

Endret av olz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Jeg må nesten si meg LEI av alle disse nyhetene om batteri-teknologi jeg! For vi hører om en nye teknologi annen hver dag, men de KOMMER jo aldri!

 

Er sikker på at lithium-ion-batterier var rett om hjørnet for folk som levde på 80-tallet xD

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...