Gå til innhold

Kulturo: Spielberg og Jackson jobber sammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden er såpass kjente og flinke regissører som påtar seg jobben med å regissere Tintin? Er dette en trilogi som har et sjangs i helvette om å være like spennede og interessant som f.eks Indiana Jones, Star Wars, LOTR? For når jeg ser navn som Steven Spielberg, James Cameron, Peter Jackson og George Lucas bli nevnt så forestiller jeg et prosjekt av dimensjoner og da er "Tintin" noe av det siste som vil falle inn.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden er såpass kjente og flinke regissører som påtar seg jobben med å regissere Tintin? Er dette en trilogi som har et sjangs i helvette om å være like spennede og interessant som f.eks Indiana Jones, Star Wars, LOTR? For når jeg ser navn som Steven Spielberg, James Cameron, Peter Jackson og George Lucas bli nevnt så forestiller jeg et prosjekt av dimensjoner og da er "Tintin" noe av det siste som vil falle inn.

Tja, det har blitt solgt flere Tintin-album er Ringenes Herre-bøker.

Lenke til kommentar
Tintin har materiale til å bli like bra som Bond-serien. Kan ikke sammenligne helt med Indy, SW og LoTR siden det blir andre sjangere.

Bond? Kva slags film er det dei skal lage, ein meint for ungar eller vaksne? Bond er for ungdom og vaksne, teiknefilen Tintin er utvilsomt for born.

 

Veldig så mykje snakk det har vore om desse filmane. Eg såg mykje Tintin når eg var mindre, men ser ikkje for meg at det blir noko film eg har lyst å sjå.

Lenke til kommentar

Vel, for å være en tegnefilm ment for barn er nå TinTin ganske "voldelig". Er jo en hel del skuddvekslinger og basketak i animasjonsserien som ble laget om TinTin. Men så var kanskje dette ikke sett på som et problem før i tiden. Hva vet vel jeg. Men jeg ville nå si at TinTin ble laget for alle aldersgrupper, og håper og tror at filmen kan nytes av eldre barn så vel som ungdom og voksne. TinTin har jo alltid hatt spennende, gjennomførte og engasjerende historier, for ikke å snakke om en humor både eldre og unge kan forstå. Om de greier å fange essensen fra albumene og animasjons-serien tror jeg absolutt dette kan bli bra greier.

Lenke til kommentar

Det ville nok ikke være like fruktbar markedsføring å lage mer tintin rettet mot samme aldersgruppe som den en gang var rettet mot.

 

Tintin fikk jo på den tiden en fan-gruppe som siden har vokst, og nå å rette tintin mot samme alder som den gangen blir feil, man burde rette fokuset mot den samme fan-gruppen som nå er eldre. Og dermed kan også tintin vanlig filmet film ... på linje med bond når det gjelder aldersgrenser være tingen.

 

Jeg har selv sett veldig lite tintin eller kanskje ingenting :/ Men har hatt lyst til det egentlig.. skal se filmene uansett =)

Lenke til kommentar

Det finnes riktignok værre ting å sende for barn enn Tintin, det er bare å legge blikket over på pokemon...(Charmander! Flammekaster, nå!)

 

Men dette kan bli spennende, er jo laget fem filmer allerede, to live-action:

The Crab with the Golden Claws

Tintin and the Golden Fleece

Tintin and the Blue Oranges (live-action)

Tintin and the Temple of the Sun (live-action)

Tintin and the Lake of Sharks (animasjon med original historie, siden gjort om til tegneserie)

 

Men en 3D-film kan bli interressant, kommer det til å gå tungt stilert, realistisk, tro mot originalen eller få det til å se ut som en tegnefilm?

Lenke til kommentar
for meg blir Tintin ikke det samme uten de norske stemmene:P

For meg blir det ikke det samme uten de franske stemmene, som tross alt er de orginale. Banningen til Kaptein Haddock blir bare ikke det samme på norsk.

 

Og som S-r-ex nevner over så har det kommet flere filmer, samtlige på fransk.

Vi får se om det blir tegnefilm, animasjon, 3D eller ekte saker. Uansett så tror jeg det kan bli bra.

Lenke til kommentar
Tintin har materiale til å bli like bra som Bond-serien. Kan ikke sammenligne helt med Indy, SW og LoTR siden det blir andre sjangere.

 

Tintin er jo en helt innen tegneserier, sammen med Johny quest, turtles (TMNT) og alle de andre "gamlingene"...

 

må nesten se den..

Lenke til kommentar

Tintin er en av de aller beste tegneseriene noensinne, og hvis de klarer å leve opp til det er det klart at filmene kan bli utrolig bra. Det største problemet er at en del grunntrekk ved Tintin-tegneseriene bare funker i tegneserieformat, og regissørene bør vite hva de kan beholde og hva de bør la være. Jeg ser f.eks. vanskelig for meg at comical relief-funksjonen til Dupont & Dupond lar seg overføre og ta sin plass i en noenlunde seriøs film på samme måte som de fungerer i tegneseriene uten å ødelegge innlevelsen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...