Gå til innhold

Centrino 2 får SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra at Intel kommer inn i bildet. Hvis Centrino 2 - High Performance får SSD, vil nok salget av SSD-disker øke ganske mye. Dette betyr igjen lavere priser osv.

Hvis Intels SSD blir en del av Centrino 2-pakken så tror jeg antallet maskiner med Centrino 2-klistremerket blir ganske lavt. SSD vil nok fortsatt bli for dyrt for store deler av markedet i minst et år til. Dermed vil kun ganske dyre bærbare få Centrino 2.

 

Jeg tror at Intel vil velge en annen strategi: At de holder SSD utenfor standard Centrino 2-pakke, men kaller det Centrino 2+ eller Centrino 2 power pack eller noe i den duren når det inkluderer deres SSD.

 

Jeg tror ikke dette vil senke prisene på SSD. Tvert i mot fordi konkurrenter skvises ut av merkevarelappen Centrino 2. Har maskina SSD fra en annen produsent enn Intel er den ikke lengre en komplett Centrino 2-pakke og mister dermed Centrino 2-klistremerket. Et klistremerke mange vil se etter når de handler fordi mange tror det betyr at maskinen er bedre enn nabomaskinen som ikke har det. Mindre konkurranse fører til høyere priser og dårligere utvalg.

Lenke til kommentar

Intel kommer til å holde SSD utenfor det vanlige Centrino-merket ja.

 

At dette kommer til å være negativt for priskrigen er jeg ikke enig med. Hvis flere PCer kommer med SSD-disker fra Intel, må de andre produsentene selge diskene til lavere pris, siden det da blir den eneste måten å få solgt diskene på (i stort volum).

 

Vi har jo ikke akkurat sett markedet for trådløs-kort krasje selv om Intel integrerte egne kort i Centrino-plattformen.

 

AtW har rett. Problemet for de fleste er ikke kapasitet, men pris per GB.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...