Gå til innhold

Hjemmetjeneren skal fikses


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hjemmetjener? :( Slutt med fornorskingen da

 

Ingen fare, de gjør ikke det. Bare se på "korrupt", som de skriver ^^

Oh Noes! Den tar imot goder fra hackere for å gjøre som de vil ^^

 

Eller var det "korrumpere" de mente? :tease:

 

 

Men fra spøk til kanon.

 

Dette var vel på tide?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jaggu på tide.

 

De selger altså en server hvor de anbefaler folk å bruke kun 1 disk sånn at filene ikke skal bli ødelagte. Sterkt!

Lenke til kommentar
Jaggu på tide.

 

De selger altså en server hvor de anbefaler folk å bruke kun 1 disk sånn at filene ikke skal bli ødelagte. Sterkt!

 

Hehe, ja. Jeg ble oppgitt første gangen jeg leste det på enkelte supportforum (den tiden jeg holdt på med å sette opp mitt nye hjemmenettverk, samt koble til XBox'en via Media Center). Jeg (som sikkert folk flest) liker å ha forskjellige disker beregnet til hver type media jeg bruker (musikk, video, spill, etc.), så det å bruke en disk var skikkelig nedtur.

 

Kan bare si: Hurra! Endelig!

Lenke til kommentar
Hjemmetjener? :( Slutt med fornorskingen da

 

Ganske enig i den men her er det dårlig valgte ord. Burde hete hjemmesørver, som faktisk er i orden hva norsk språkråd angår

 

Uansett hadde jeg valgt å si Windows Home Server for det er ett produktnavn og de foretrekkes å skrives som de er. Og ja, bruk linux :)

Endret av NyMaskin
Lenke til kommentar
Men fra spøk til kanon.

 

Dette var vel på tide?

Ja, det synes jeg også. En filtjeners viktigste funksjon er å oppbevare filer trygt. I 7 måneder og 13 dager har det vært i salg, med denne alvorlige feilen.

 

Kunne ikke vært mer enig, 7 hele måneder med feil som ødelegger filer, av delvis ukjent, og stadig voksende omfang er ikke noe annet enn elendig. Jeg forventer at filserver-software tar mine data seriøst.

 

AtW

Lenke til kommentar
Power pack 1 ?! WTF?!

IKKE servicepack?

 

Er dette elendig oversetting eller har microsoft slått seg på flaska?

Feilen er så grov at den må angripes med Power Pack, en Servicepack har ingen ting å stille opp med her...

Hmm, nei jeg stusset også litt på det begrepet, menvi får om ikke annet håpe de som bruker denne hjemmetjeneren slipper fare for datatap etter at kraftpakken er på plass.

Lenke til kommentar

Legg merke til at Microsoft prøver seg på samme kjøret som da de "oppfant" Windows. På den tiden var det både DEC-Windows og X-Windows på markedet. Allikevel klarte MS å få verden til å tro at MS-Windows er "the one and only", og de historieløse tror at dette er noe MS har funnet opp.

Nå prøver de seg igjen: "Home Server"!? For det første er produktet ubrukelig så lenge det ikke engang er i stand til å ta vare på filer. For det andre finnes det diverse skuddsikre "home servers" som ikke koster noe som helst! Hvem i huleste er så dumme at de bruker pengene sine på noe slikt??

Når det gjelder språkbruken så må det da være lov å kalle slike produkter "hjemmetjener". Det kan da ikke være så plagsomt å bruke sitt eget morsmål...

Foøvrig kjenner jeg folk som kaller et visst OS for både "vindus" og "fønster" :grin2:

Lenke til kommentar
Hvem i huleste er så dumme at de bruker pengene sine på noe slikt??

 

vel jeg har en WHS, er jeg dum?. kan ikke si annet en at jeg elsker den servern.

fordi den har en feil som under visse omstendigheter kan ødelege filer så er den ikke ubrukelig. jeg ungår å redigere filer som ligger på servern og har ikke noe problem.

 

og så vitt jeg vet er WHS den eneste servern der du automatisk tar backup av HELE maskinen.

og trenger du å bytte harddisk etter krasj tar det ca 30 til 60 minutter så er maskina oppe å kjører med alt slik det var.

 

jeg har nytt godt av min WHS og planlegger å gjøre det i fremtiden og. med power pack 1 kommer støtte for vista x64 og en fix for filproblemet med mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
og trenger du å bytte harddisk etter krasj tar det ca 30 til 60 minutter så er maskina oppe å kjører med alt slik det var.

 

Kræsjer en harddisk hos meg får jeg en SMS og kan ta med ny harddisk på vei hjem fra jobben. Serveren har aldri vært nede ett eneste minutt selv med en kræsja disk i systemet.

 

Nye disker settes i serveren og mountes under drift, en skal ikke behøve å slå av en filtjener for å gjøre denslags.

 

Jeg får status rapport om diskene 1 gang i uka; dårlige sektorer, utnyttelse, forventet levetid og denslags. Email'en inneholder også info om status på real-time backup (til en annen filtjener over internett).

 

Det har aldri engang falt meg inn at OS'et skulle kunne ødelegge en fil uansett hvor mye jeg editerte data (eller brukte torrents). Dette er en totalt ufattbar tanke for en filtjener.

 

Dersom du lurte; Jeg har ikke WHS og har ei heller betalt penger for OS'et.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Det er ikke alle som er som oss som har kunnskapen, tiden og viljen til å sette opp det vi vil.

 

Home Server har et bruksområde og en brukermasse. Men eg kunne ikke tenkt meg å bruke den, men eg kaller ikke de som kjøper den for idioter heller.

 

Hva filfeilen angår er eg enig i at dette er uholdbart. Microsoft har her faktisk solgt et produkt som har hatt en kjent ikke-reparerbar feil som direkte har påvirket bruksområdet til produktet. At produktet ikke ble trukket av markedet til feilen er fikset er en skandale. Tilliten til produktet har fått slagside som vanskelig lar seg rette opp. Hvertfall i fra min side.

Lenke til kommentar

jeg mener ikke hdd krasj på server men på maskina jeg normalt jobber på. jeg slipper å innstalere alt fra begynnelsen noe som kan ta ganske mye tid før alt er innstalert.

 

nå setter jeg bare inn recovery plata og vips så er alt tilbake på et blunk. ikke ofte det skjer men det skjer.

 

jeg har enkel tilgang til alle bildene mine via servern ( jeg tar sykt mye bilder ) og vill ikke miste dem, med whs har jeg aktivert folder duplikasjon så vet jeg at dem ligger på 2 forskjellige hardisker. jeg har og en linux server men den er ikke i nerheten til å gjøre samme jobben på en like enkel måte og den type gjennopretting er umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...