Gå til innhold

Casio Exilim EX-F1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne godt ha nevn litt mer om HD video, og hvor brukbar/ubrukelig dette er.

Mangelen på mulighet for å ta opp 24/25 fps gjør at det er lite egnet til bruk her i PAL verden.

 

Alt i alt kan dette kameraet bli MYE bedre om Casio legger til litt flere alternativer i firmwaren.

Lenke til kommentar

Tror ikke Casio har annonsert den funksjonen jeg liker best godt nok, for det er nemlig det faktum at med en gang du trykker utløserknappen halvveis ned, for å fokusere, starter kameraet å ta bilder automagisk - noe som gjør at du på en delfinsafari alltid vil få det perfekte bildet, og ved portrettbilder det fineste smilet.

 

Ellers er det et veldig spesielt kamera, helt ulikt det meste som har vært på markedet før, men med den fokusen som har vært på det til nå, virker det ikke som det er et kamera for så mange.. eller?

Lenke til kommentar

Er det ikke bare en fordel at det er 30 fps i stedet for 24 eller 25 fps? Både TV-er og PC-skjermer her til lands er vel for det meste 60 Hz er de ikke?

 

Men uansett, er det noen som kan kommentere kvaliteten på videofunksjonen? Greit nok at det er 1080p, men er det ellers noe å utsette på kvaliteten?

 

Edit: Ser i artikkelen at man kan ta opp video i 1920x1080-oppløsning med 60 FPS. Er det altså snakk om ekte 1080p i 60 fps her, eller er dette en feil? 1080p60 virker jo rimelig imponerende på et fotografiapparat.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Ellers er det et veldig spesielt kamera, helt ulikt det meste som har vært på markedet før, men med den fokusen som har vært på det til nå, virker det ikke som det er et kamera for så mange.. eller?
Jeg tviler nok litt på at det blir en storselger, ja. Det er et veldig interessant kamera, men både pris- og størrelsesmessig ligger det jo ganske godt oppi speilrefleksland, så det må være i stand til å konkurrere ikke bare med andre ultrazoomer, men også med rimelige speilreflekskits. Det er videomulighetene som gjør EX-F1 interessant, og hvis man ikke har så veldig mye bruk for dem så er det ikke noen andre virkelig sterke salgsargumenter.
Lenke til kommentar
Tror ikke Casio har annonsert den funksjonen jeg liker best godt nok, for det er nemlig det faktum at med en gang du trykker utløserknappen halvveis ned, for å fokusere, starter kameraet å ta bilder automagisk - noe som gjør at du på en delfinsafari alltid vil få det perfekte bildet, og ved portrettbilder det fineste smilet.

 

Ellers er det et veldig spesielt kamera, helt ulikt det meste som har vært på markedet før, men med den fokusen som har vært på det til nå, virker det ikke som det er et kamera for så mange.. eller?

Det har i tillegg en slow-motion-knapp, som gjør at du kan sløve ned virkeligheten, og så ta det perfekte bildet etter det faktisk har skjedd :p

Lenke til kommentar

Hehe, som bullet-time i Max Payne? :D Skal ha dette kameraet, må bare vente og sjekke lønning 10. juni. :p

Har alltid vært utrolig fasinert av high speed video, men ser ikke helt for meg hvordan jeg skal forsvare dette kjøpet. Må ha det, bare må ha det.

Lenke til kommentar

Joda, pre record er faktisk veldig bra om du skal prøve å fange noe som skjer.

Bare følg med, pek med kamera, og trykk på knappen ETTER at hva nå enn du vil ha bilde av har skjedd, så har du 60 fps fra det siste sekundet i full oppløsning.

 

Selv har jeg lekt mest med highspeed video på 300 fps - der er det mye morro man kan gjøre:

Her er litt en kolega har tatt med kameraet:

 

http://uk.youtube.com/watch?v=cMKiBtPXNIg

http://uk.youtube.com/watch?v=z3XErRsDpB8

Endret av avo
Lenke til kommentar

Leste dette i en anmeldelse på gizmodo, som er en offisiell uttalelse fra Casio.

 

The limit would be 4GB of recording. So at 1080i you are looking at about 40 minutes. Now if you had a 8GB card you could [stop and] then take another 40 minute video, but the file system hits 4GB and has to stop recording. [For stills] you can take 60 shots before the buffer is full. So you can do 60fps for 1 second or 30 fps for 2 seconds, 20 fps for 3 seconds, etc.

 

Dette betyr vel at hvis man kjøper et 4GB kort, kan man ta ganske lange sekvenser med video...?

 

Kilde: http://gizmodo.com/383843/casio-exilim-ex+...kingly-powerful

Lenke til kommentar
Det stemmer det, kameraet har bullet-time.

Tull. Kameraet har høyhastighets videoopptak. "Bullet-time" er å bruke flere kameraer og interpolere mellom bildene disse tar. Du vil ikke kunne "oppheve fysiske lover" med vanlig høyhastighetsopptak, slik du kan med en "Bullet-time" rigg.

Lenke til kommentar

Bestillte dette kameraet frå lokale elkjip her for ei veke sidan. Får det vel straks.

 

Er veldig spent. Fekk nokre HD klipp frå testaren på dinside.no, og kvaliteten var eksepsjonell på HDtven min. Dette blir utruleg spennande.

 

Kjekt om testaren til akam og kunne lagt opp nokre HD klipp som han tok.

Lenke til kommentar

Her er to bilete eg har teke med kamera:

post-84194-1212238525_thumb.jpg

post-84194-1212238614_thumb.jpg

 

 

Må berre få tak i ein plass og laste opp film. Så kan Dykk få sjå HD klipp.

Eg har opplevd kvaliteten som jamnt over god, såframt det er godt med ljos rundt kamera. Straks ein kjem i litt meir dunkle omgivelsar vart kvaliteten satt ned, og ein opplev mykje artifacts.

 

Dog, eg kosar meg veldig med kamera. Highspeed er utruleg morosamt, til tross for at kvaliteten vart kraftig nedsatt.

 

Eg kjem tilbake med meir.

 

 

 

Edit: På bileta: Min beste venn, og verdas snillaste hund. Fonzy :-)

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...