Gå til innhold

Guide: Slik får du mest mulig for din gamle mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Solgte min to år gamle W800i i mars. Fikk faktisk 800 kr for den på QXL. Må legges til at den var pent brukt, men ikke f*** om jeg hadde betalt så mye for den selv. Det må kanskje legges til at jeg uansett ikke hadde kjøpt den, da jeg har aversjon mot brukte ting (med unntak av dyrere gjenstander som biler). La inn tre bilder av mobilen + detaljert info om varens stand. Tviler på at jeg hadde fått like mye for den uten bilder og en saklig, nøktern tekst. Hadde også kvittering og all originalemballasje.

 

Solgte også min T630i da jeg kjøpte W800i. Tror jeg fikk rundt 600 kr for den. Ikke så verst med tanke på at den var over 1,5 år gammel og relativt rimelig i innkjøp. Den ble også lagt ut på QXL.

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

Tips:

 

Ebay: Søk etter nye deksel.

 

Skal søke etter nye deklser og tastatur til min N70.. En reinstall så er mobilen krute god. Og feks beskyttelse til glass.

Har faktisk ekstremt lite riper. Fordi metallet på mobilen tar støyten. Der sliter de andre mobilene...

 

Feks: Selges med videospiller (Mpeg4 i Avi pakke).

Og feks Opera Mini. Osv. Gi noe mer til telefonen.

Lenke til kommentar
Dersom annonsen din er full av skrivefeil vil du raskt bli oppfattet som useriøs. Her gjelder samme regel som ved jobbsøknader: Dobbel- og trippelsjekk gramatikken.

Jeg må, for ironiens skyld, påpeke at det er to m-er i "grammatikk".

 

Hehe!

Ja, den var fin.

Nå har jeg dessverre ødelagt moroa ved å rette det opp i artikkelen.

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Om det går å opplyse Daniel om at det faktisk er mange som skriver her som ikke har alle fingre på plass - ikke har armer - ikke har en helt fungerende hjerne, som meg selv.

Eller rett og slett har dårlige skrivekunnskaper.

 

Er det virkelig så irrterende for Daniel at han tar på seg en moderatoroppgave ?

 

Mener han virkelig at vi skal holde kjeft ?

At det bare er de sterke og skriveføre som har talens rett i samfunnet ?

Det minner meg om stygge tider dette ............

Lenke til kommentar
Mener han virkelig at vi skal holde kjeft ?
Hvor får du det fra?
At det bare er de sterke og skriveføre som har talens rett i samfunnet ?
Skrivefeil hører ikke hjemme i seriøse publikasjoner, enkelt og greit. Ellers er det noe som skurrer hos meg når du skriver "skriveføre som har talens rett", man trenger strengt tatt ikke kunne skrive for å tale :p
Lenke til kommentar

Så å pirke på mennesker som ikke kan bedre er i orden ?

Håper du tenker over hva din oppførsel på nettet kan ha å si for andre mennesker. Vi har egene kanaler og det er greit, men av og til må vi vel få lov å benytte oss av hva samfunnet eller kan tilby.

Stort sett så går det greit synes nå jeg. Et par steder er jeg kastet ut fra av grunner du promoterer.

Håper ikke jeg blir det her.

Lenke til kommentar
Har dere ikke mulighet til å møtes bør dere bruke et system for betalingsgaranti. Dette sørger både for at du får betalt for varen, og at kjøperen ikke må vurdere om han eller hun får en murstein og ikke en mobiltelefon i posten. Vurder å bruke postoppkrav.

Postoppkrav er vel ingen garanti for at du ikke mottar en murstein. Du får ikke lov til å åpne pakken før du har betalt for den. Dersom postfunksjonæren tillater deg det, så bryter dere begge loven.

Lenke til kommentar
Så å pirke på mennesker som ikke kan bedre er i orden ?

Håper du tenker over hva din oppførsel på nettet kan ha å si for andre mennesker. Vi har egene kanaler og det er greit, men av og til må vi vel få lov å benytte oss av hva samfunnet eller kan tilby.

Stort sett så går det greit synes nå jeg. Et par steder er jeg kastet ut fra av grunner du promoterer.

Håper ikke jeg blir det her.

 

Nå skriver jo du ganske greit og oversiktlig, så jeg tror ikke det er deg det er snakk om uansett. :)

 

Det er vel mest snakk om at man bør lese igjennom en annonse et par ekstra ganger for å forsøke å virke så seriøs som mulig. Du gjør jo selvfølgelig så godt du kan, mer kan jo ikke kreves.

 

Det er forskjell på skrivefeil pga, dårlige norskkunnskaper, dysleksi osv, og ren og skjær latskap. :)

 

 

EDIT:

Beklager,

 

Ser nå at du henvender deg til 'Daniel'

 

Han prøvde jo bare å være morsom ved å påpeke en grammatisk feil i en setning om grammatikk, fra den artikkelen som denne siden er en kommentatorside på. :)

 

Det er vel ikke noen grunn til å fyre seg opp og bli sinna? :)

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Har dere ikke mulighet til å møtes bør dere bruke et system for betalingsgaranti. Dette sørger både for at du får betalt for varen, og at kjøperen ikke må vurdere om han eller hun får en murstein og ikke en mobiltelefon i posten. Vurder å bruke postoppkrav.

Postoppkrav er vel ingen garanti for at du ikke mottar en murstein. Du får ikke lov til å åpne pakken før du har betalt for den. Dersom postfunksjonæren tillater deg det, så bryter dere begge loven.

 

Er du usikker kan det jo uansett være lurt å åpne den og sjekke hos posten. Om ikke annet kan postfunksjonæren være et vitne til at du mottok mursteiner i en eventuell sak.

 

Et godt poeng for å unngå å bli lurt på postoppkrav, er å sikre seg at man har riktige personalia på den man kjøper av. Det vil si navn og telefonnummer og adresse, som stemmer med det man eventuelt kan finne i telefonkatalogen eller andre offentlige register.

 

Klarer ikke vedkommende å bevise at han er den han er, og kun er tilgjengelig på epost etc etc bør man være veldig forsiktig.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Om det går å opplyse Daniel om at det faktisk er mange som skriver her som ikke har alle fingre på plass - ikke har armer - ikke har en helt fungerende hjerne, som meg selv.

Eller rett og slett har dårlige skrivekunnskaper.

 

Er det virkelig så irrterende for Daniel at han tar på seg en moderatoroppgave ?

 

Mener han virkelig at vi skal holde kjeft ?

At det bare er de sterke og skriveføre som har talens rett i samfunnet ?

Det minner meg om stygge tider dette ............

 

finnipinni da hehe slapp av er ingen som mener at du\dere skal holde kjeft. Daniel skrev jo ikke det gjorde han ?, alt han gjorde var å påpeke ironien i den setningen. Dessuten så er det jo forskjell av hva en vanlig forum bruker skriver og en artikkel skrevet av en journalist. Jeg skriver jo selv masse feil titt og ofte, spesiel når jeg er trøtt, skriver fort eller rett og slett bare ikke vet bedre.

 

Dessuten la du ikke merke til at skribenten sa takk for at han gjorde ham oppmerksom på det.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...