Gå til innhold

Intel durer videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke Q9*** 45 nm teknologi?

 

Jo, det er de, men jeg tror det bare er litt klønete skrevet i artikkelen. Burde kanskje heller stå:

"Core2Quad Q9300 og Q9450 fases ut. Q6700 forsvinner også, og dermed står Q6600 tilbake som den eneste 65nm firekjerneprosessoren hos Intel."

 

Edit: Bah, Simen1 var raskere på avtrekkeren...

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jøsses, dem faser ut Q9450 nærmest før den har kommet skikkelig i salg... var da voldsomt til produkt-bytte-tempo (selv til cpu industrien å være)!

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hva skyldes dette, tro?

 

Jeg mener, q9450 har solgt så mye at de ikke klarer å dekke behovet verden rundt! Nå driter de i den og gir heller 9550 samme pris. Derfor blir nok populariteten til denne økt betraktelig, til 9450'ens nivå, og bedre vil den bære med sin 8.5 multi.

 

Hva er så grunnen til at man kutter ut 9450'en? Noen bør forklare dette.

Lenke til kommentar

Knewt: På lista sto det q3, så til sommer/sensommer/høst en gang? Prisen vil bli like mye som 9450'en koster i dag.

 

og om AMD? Jeg har mine tvil, eller, kanskje de er besatt av å kjøre rivalene i graven en gang for alle, heh. Monopol på CPU'er er noe å tjene penger på, det. Kanskje du har rett, simen1.

 

Det kan også være en logisk forklaring i den at de beholder q6600, som på mange måter er 9450'ens "søsterprosessor". Kunder kan bli forvirret og foretrekke 6600 grunnet bang for buck-faktoren. Så kanskje de rett og slett jekker "neste nivå" opp til 9550'en så det skal være mer overbevisende for forbrukerne å velge hakket høyere.

 

Må vite at 45nm-prosessorene tåler å bli kjørt hardere enn 2.66 GhZ, for å si det slik. Kanskje Intel ser at potensialet til å trykke nederste list enda lenger opp er der allerede. Kanskje vi kan finne modeller på 3.4 og 3.6 i Q9xxx-serien også snart?

Endret av de_baser
Lenke til kommentar
Kanskje vi kan finne modeller på 3.4 og 3.6 i Q9xxx-serien også snart?

Jeg regner med en ny modell i QX-serien i løpet av sommeren. En med 3,4 GHz og 1600 FSB. Om det kommer en på 3,6 GHz i løpet av høsten er jeg mer usikker på. Det kan hende de velger å la forventningene og stemningen bli mer spent i topp-segmentet før de lanserer Nehalem. Det er ikke sikkert at første stepping av Nehalem får så veldig høy klokkefrekvens så da kan det lønne seg å ikke lansere noen toppmodell i forkant, sånn at Nehalem lettere slår den gamle toppmodellen på f.eks 3,4 GHz.

 

Når kommer Q9550 i butikkene? Rart de kutter prisen med engang den blir lnasert..

Den ble lansert for 4,5 måneder siden. Man kan vel kalle det for en papirlansering med denne tilgjengeligheten.

 

Jeg har ikke funnet noen mer spesifikk lanseringsdato for Q9650 enn 3. kvartal. Det kan bety alt fra 1. juli til 30. september. Jeg vil gjette på rundt månedskiftet juli/august og tilgjengelighet i Norge rundt skolestart.

Lenke til kommentar

hva faen?! Er prosessoren min på tur til å fases ut FØR JEG HAR FÅTT DEN?!?!? Har jo ETA på 23.06 eller noe sånt på amentio nå. Det vil jeg strengt tatt kalle "sommeren".

 

Får i såfall håpe at de nye prosessorene blir en like stor papirtiger som dagens... så kanskje man kan ha følelsen av å ha ny prosessor en liten måend eller 2 før det braker løst igjen.

 

Dritt! (ikke at intel kommer med nye cpuer, men at de ikke kan levere dagens!!!!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...