Gå til innhold

Vil overvåke samtaler, e-post og SMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Kameraovervåkningen i storbyene gjør ikke meg noe, for da er jeg på et offentlig sted og skal uansett ikke foreta meg noe privat. E-post og tekstmeldinger derimot er av langt mer privat karakter og bør ikke overvåkes.

Terrorisme er ikke såpass utbredt som folk flest tror. Terroristenes mål er å skape frykt og det klarer de så sannelig ved å paranoisere sammfunnet. Overvåk de antatte gjerningsmennene i stedet for å mistenkeliggjøre vanlige folk.

 

Tror uansett ikke det blir noe ut av dette.

Lenke til kommentar
Bare i løpet av et år vil databasen ha samlet inn ufattelige 18 350 milliarder tekstmeldinger.

Hoi, 18 triliarder SMS? UK har tilsammen ca 60 millioner innbyggere, noe som gir 300.000 SMS per brite per år, over 800 i døgnet, eller mer enn 1 hvert 30. sekund døgnet rundt. Var det en feil som oppstod da dere regnet mellom pund og kroner eller miles/km? Finner ikke helt hvor dere har tatt tallet fra, men feil er det vel.

Lenke til kommentar
Sendt i Storbritannia betyr ikke nødvendigvis mottatt i Storbritannia, så det spørs om ikke antakelsen din om «bare» 60 millioner unike mottakere rett og slett er feil.

 

Det er forresten ikke 18 trilliarder (1,8∙1022), men 18 billioner (1,8∙1013).

Vet ikke hvor amobil har sine kilder fra, men min kilde, Mobile Data Association's Q1 2008 UK Mobile Trends Report, vil ha såvidt under 57 milliarder SMS i 2007, en drøy 300-dobling av dette er vel kanskje vel optimistisk.

 

Kilde.

 

Du har forresten rett ang. billioner. Ikker perfekt jeg heller tydeligvis. Om jeg kan gjette kan det se ut som om artikkelforfatter har gjort den klassiske "engelsk billion vs norsk billion".

Lenke til kommentar

Teksten i Amobils artikkel er så godt som blåkopi av samtlige andre artikler på engelsk (1, 2, 3 og rotkilde), og ettersom Vnunets journalist selv er engelsk har han neppe bommet på amerikansk billion vs. europeisk milliard. I de andre artiklene står det «50 billion» hvilket stemmer overens med 50 milliarder, for 50 billioner er det neppe.

 

Som du sier kan det hende opprinnelig artikkelforfatter har sett feil, at tallet på 50 milliarder ikke gjalt for hver dag, men for hele året, og at han rett og slett har ganget med 365 en ekstra gang: 50∙365=18 250, mistenkelig nært 18 350. ;)

 

Edit: Anbefaler at Amobil legger til notis om dette i artikkelen, for riktighetens skyld.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...