Gå til innhold

– Kan kjøpe musikk over mobilnettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge Tuaw er ikke den harde nøtten at musikkselskapene ønsker 70 cent per sang av en utsalgspris på 99 cent, så det er mulig det som står i artikkelen er feil. Den harde nøtten skal være at musikkselskapene vil at utsalgsprisen for nedlasting av musikk over mobilnettet skal være høyere enn utsalgsprisen for nedlasting av musikk via vanlig bakkenett. De vil altså ha musikkpriser på linje med de latterlige prisene vi ser på ringetoner og annet fjas. Da kan man sikkert regne med dobbel pris eller noe sånt for sanger som lastes ned over mobilnettet ...

 

Kan forstå at det er en nøtt for Apple, for jeg kan ikke fatte at det vil føre til noe annet enn at folk ikke bruker tjenesten i noen særlig grad. I en tid da musikkselskapene burde nærme seg modeller der man kjøper abonnement og betaler en fast sum for fri nedlasting av musikk i høy kvalitet fra en komplett katalog, går musikkindustrien fortsatt andre veien ... Man kan lure på hvilke tullinger som sitter i sjefsstolene og nærmest inviterer til piratnedlasting av musikk. Jeg kan tenke meg at den SoulSeek-klienten for iPhone som har omtrent samme funksjon som iTunes på telefonen blir populær om det skal bli dyrere å laste ned musikk i iTunes på iPhone enn i iTunes på en PC.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...