Gå til innhold

Kamp i grafikk-markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes det er helt knall at ATI har fått litt fart på produktene sine. Mest imponert er jeg over driverne, her må det ha skjedd mye de siste årene. Gikk fra Nvidia 7900GTO til AT HD3870 og har ikke angret på at jeg valgte vekk 8800GT.

 

vel nå er 8800GT raskere i spill en 3870 da, så vet ikke hvorfor du er glad da hehe.

 

men er spennende de nye korta fra ati. håper det slår litt igjennom så det blir konkuranse igjen.

Lenke til kommentar
Synes det er helt knall at ATI har fått litt fart på produktene sine. Mest imponert er jeg over driverne, her må det ha skjedd mye de siste årene. Gikk fra Nvidia 7900GTO til AT HD3870 og har ikke angret på at jeg valgte vekk 8800GT.

 

vel nå er 8800GT raskere i spill en 3870 da, så vet ikke hvorfor du er glad da hehe.

 

men er spennende de nye korta fra ati. håper det slår litt igjennom så det blir konkuranse igjen.

 

Fordi mine prioriteter var å få et skjermkort som var godt til media og film. Jeg spiller lite. Ergo var ATI et bedre valg for meg. Nå skal det være sagt at jeg er ikke noe fanboy uansett om jeg hadde hatt ATI eller Nvidia. Så lenge jeg får dekket mine behov, så er det godt nok.

Lenke til kommentar

ATI var ett bedre valg her å. Var vell kun 8800gt som nvidia fikk skryt for pris og ytelse...

Har alltid vært ATI faan på skjermkort siden... har aldri hatt problemer med de og har vært særdeles overklokkingsvenlige. Mine nvidia 7800gtx og 7900gs var jeg ikke så fornøyd med...

Crossfire er vell ennda bedre enn SLI som jeg har sjønt.. vurderer ett 3850kort til :)

krever lite strøm, lager lite varme og er særdeles gode kort =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

ATI fortjener all den ros de kan få. Min erfaring med de er at de leverer energigjerrige kort med ytelse - 2 helt essensielle faktorer som burde være selvsigende for enhver bevisst "maskin"-bruker.

Lenke til kommentar
ATI fortjener all den ros de kan få. Min erfaring med de er at de leverer energigjerrige kort med ytelse - 2 helt essensielle faktorer som burde være selvsigende for enhver bevisst "maskin"-bruker.

 

 

Jepp, det er jeg enig i. Flinke har de vært. Det beste med ATI er at de ikke gir opp, for det kunne de lett ha gjort og latt Nvidia få dominere på egenhånd. Uten konkurransen taper vi kunder.

 

ATI sin ulempe er selvfølgelig alle utsettelsene som kommer i tide og utide. Håper de får bukt med leverings og produksjonsproblemer.

Lenke til kommentar
4800 er da slet tikke forsinket, trodde den skulle komme i høst, og så ble den et par dager forsinket, og her sitter folk å klager?

 

 

Kan slettes ikke se noen som klager, kan du?

 

Hvis du tenker på hva jeg skrev, så mente jeg fra tidligere av og et noe frynsete rykter for at produktene kommer på lanseringsdato eller blir skøvet på i et par måneder. Har vel ikke glemt "R600"?

Lenke til kommentar

Skriver av dette innlegg burde legge til AMD/ATI over spesifikasjonene til AMD/ATI med like store bokstaver som han har skrevet Nvidia!!

 

Ellers gleder jeg meg til bench og tester kommer ut. Håper HD4800 serien kan slå litt igjennom til en hyggelig pris (noe det ser ut til å bli)

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
I juni lanserer Nvidia sin GeForce GTX 200-familie. De første kortene i serien blir Geforce GTX 260 og 280, som blir selskapets nye toppmodeller.

Herlig at de går bort i fra den tullete navneendringa fra 9800 til 9900. Den nye brikken fortjener (høyst sannsynlig) et nytt serienavn.

 

Det skal bli spennende å se hvordan konkurransen blir fremover. Både Nivida og AMD rykker nok kraftig oppover ytelseskalaen med de nye produktene sine.

Lenke til kommentar
I juni lanserer Nvidia sin GeForce GTX 200-familie. De første kortene i serien blir Geforce GTX 260 og 280, som blir selskapets nye toppmodeller.

Herlig at de går bort i fra den tullete navneendringa fra 9800 til 9900. Den nye brikken fortjener (høyst sannsynlig) et nytt serienavn.

 

Det skal bli spennende å se hvordan konkurransen blir fremover. Både Nivida og AMD rykker nok kraftig oppover ytelseskalaen med de nye produktene sine.

 

Men betyr 260 og 280 at det kommer to modeller av GTX? Vet man hva forskjellen mellom disse i så fall vil være? Blir det Ultra vs. GTX igjen hvor den ene er fabrikksoverklokket, eller er det snakk om større forskjeller som minnemengde, minnebus o.l.??

 

Edit: Leif...

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
ATI fortjener all den ros de kan få. Min erfaring med de er at de leverer energigjerrige kort med ytelse - 2 helt essensielle faktorer som burde være selvsigende for enhver bevisst "maskin"-bruker.

 

 

Jepp, det er jeg enig i. Flinke har de vært. Det beste med ATI er at de ikke gir opp, for det kunne de lett ha gjort og latt Nvidia få dominere på egenhånd. Uten konkurransen taper vi kunder.

 

ATI sin ulempe er selvfølgelig alle utsettelsene som kommer i tide og utide. Håper de får bukt med leverings og produksjonsproblemer.

 

 

Vil kalle dette en klage. At man husker r600 utsettelsen fortsatt er jo utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...