Gå til innhold

Kraftkjøler for Nvidia-toppmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trodde nesten Artic Cooling var på vei til å dø ut... Har vært særdeles lite fra de i det siste...

Har selv hatt Cpu kjøler og gpu kjølere fra de. De har vært særdeles bilig, men jeg har aldri hatt problemer med utstyret. Leveres også med 5års garanti fra produsenten =)

Så gleder meg til å se denne i aksjon =)

Lenke til kommentar
Link til produkt hos Arctic Cooling.

 

Jeg skjønner ikke helt måten deres å oppgi støy på.

http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx...ata=3&disc=

 

All measurements are taken using full fan speed.

The noise level is measured in Sone (loudness) instead of dB (sound pressure).

The loudness depends upon ears response curves and tells you exactly, how bothering a certain noise is. Sone takes the frequency and bandwidth of a sound into account.

A doubling of the number of Sones sounds to the human ear like a doubling of the loudness.

The comparison of products from different manufacturers is basically impossible, since all manufacturers measure in different ways. Even a rough translation from Sone to dB doesn't help. A 15dB cooler can be louder than a 1 Sone cooler from another manufacturer.

 

Nevertheless with the Sone data you can compare our coolers between each other and get a quite precise idea how annoying the product will be.

1 Sone: nearly inaudible in a computer case

2 Sones: clearly audible

3 Sones and more: disturbing

Lenke til kommentar
trodde nesten Artic Cooling var på vei til å dø ut... Har vært særdeles lite fra de i det siste...

Har selv hatt Cpu kjøler og gpu kjølere fra de. De har vært særdeles bilig, men jeg har aldri hatt problemer med utstyret. Leveres også med 5års garanti fra produsenten =)

Så gleder meg til å se denne i aksjon =)

De har da truffet veldig godt med Accelero S1.

Lenke til kommentar
Et monster! Tror ikke PSUen jeg skal ha takler den helt uten videre. (600W)

 

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=64370

Viftene er trolig på rundt 2 watt hver på maksimal hastighet. Dvs. at de bruker til sammen 1% av kapasiteten til PSUen din. Tallet 240 watt er hvor varmeproduserende GPUer den klarer å kjøle.

 

Handlevogna di er lukket for oss andre.

 

Fin pris! 55$ = 280 kr. Selv om moms og frakt kommer i tillegg så er det en fin pris for en såpass voldsom kjøler.

 

Her er forresten et par bilder av den:

post-3851-1210930441_thumb.jpg

post-3851-1210930446_thumb.jpg

Lenke til kommentar
trodde nesten Artic Cooling var på vei til å dø ut... Har vært særdeles lite fra de i det siste...

Har selv hatt Cpu kjøler og gpu kjølere fra de. De har vært særdeles bilig, men jeg har aldri hatt problemer med utstyret. Leveres også med 5års garanti fra produsenten =)

Så gleder meg til å se denne i aksjon =)

 

 

de har suverent verdens beste gpu kjølere pris/ytelse. Accelero S1 og S2, og disse selges stort i utlandet. men av en rar grunn er de ikke så lett og få tak i i norge. i sverige er det over 50 butikker som har disse.

 

 

angående superkjøleren. et par rolige 12cm på den der hadde nok ordna mye

Lenke til kommentar
Et monster! Tror ikke PSUen jeg skal ha takler den helt uten videre. (600W)

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=64370

Viftene er trolig på rundt 2 watt hver på maksimal hastighet. Dvs. at de bruker til sammen 1% av kapasiteten til PSUen din. Tallet 240 watt er hvor varmeproduserende GPUer den klarer å kjøle.

 

Handlevogna di er lukket for oss andre.

Ok, da tok jeg grundig feil. Men jeg har fikset linken nå. Og jeg skal i hvert fall ha denne kjøleren! :)

Lenke til kommentar

Jeg er veldige fornøyed med stockkjøleren på Geinward 9800GTX, men denne ytelsen kan jeg ikke si nei til. Prisen er veldige gunstig også og jeg gleder meg til å få fingeren på dette.

 

Eneste ulempen kan være at stockkjøleren blåser varmen ut av kassen, men denne kommer nok til å spre en god del varme inni i kassen.

Lenke til kommentar
Et monster! Tror ikke PSUen jeg skal ha takler den helt uten videre. (600W)

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=64370

Da kan det ikke være noe særlig bra strømforsyning du har. Hva tror du dette er? En støvsuger? Har 3 120mm vifter + cpukjølere + chipsetkjøling + 2x8800GTS NV92 og monster kjølinga som de har originalt. Pluss to disker og enda bruker jeg ikke over 400W engang.

Lenke til kommentar
Ontopic:

 

Hva i f gjør man med vekten? Den må jo veie kolosalt mye. Særlig bake på venstresiden der ingenting støtter skjermkortet.. Den må jo henge ned!

Hvis du er redd for vekten så finn en enkel måte å støtte opp kortet på :) Jeg har strips koblet fra skjermkortet til 120mm vifta som sitter ved kab. døra. Uten så bøyer kortet seg, tror nok ikke det knekker men kanke være bra for PCIe porten

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...