Gå til innhold

Magert for Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange har allerede gjort det til vane å laste ned HD filmer fra nettet. En vane skal mye til å endre.. hvertfall når det i tillegg koster masse penger. Å måtte gå i butikken for å handle musikk/film, for så å måtte rippe det for ha rask tilgang til det er for mye jobb!

Lenke til kommentar

Tror ikke Blu-ray omsetningen vil øke betraktelig før dvd fases ut, siden folk flest synes dvd kvalitet er bra nok. Isåfall hvis det oppskaleres. I tillegg er jo utvalget større på dvd og mye er veldig billig.

 

Ja, det er kult med hd kvalitet men er ennå få som er villig til å bruke så mye penger på det som man må i dag.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker generelt med filmindustrien, er måten de prøver å melke kunder på.

Først kommer filmen på kino, så på dvd, og til slutt på Blu-ray. Laste ned? Ikke faen, så lenge man ikke har iPod og bor i USA!

Hva med å gi ut alt samtidig? Og TV-serier? Tror ikke jeg har sett en eneste tv-serie på Blu-ray-disk i norge heller...

 

Dumme dumme hollywood. Litt mer kundevennlighet, så kanskje salgstall går opp igjen

Lenke til kommentar

En h264 720p-rip er et godt alternativ til en blu-ray film for mange. Slipper dyre avspillere, og dyre plater.

 

Forbedret bildekvalitet via eksisterende teknologi, kun et par museklikk unna er noe jeg ikke tror Sony kommer til å greie å kjempe mot.

 

Veldig mange av de som er interresert i HD har lastet dette ned fra nettet i årevis grunnet ekstremt dårlig tilgjengelighet, pris og avspillingsutstyr.

 

Skulle ønske noen av selskapene turde å satse på skikkelig HD-kvalitet over nettet, med bredt utvalg og OK pris.

Lenke til kommentar

Filmene er alt for dyre og det er alt for få av de. Forøvrig er det ikke noe serlig poeng å lage HD-utgaver av gamle filmer siden det ikke blir bedre kvalitet med mindre originalfilmen var eksepsjonelt god kvalitet.

 

Mange har TVer med sære oppløsninger som 1366x768(LCD) og 1024x1024(noen av plasma), og det vil begrense hvor mye bedre HD-opplevelsen blir.

Lenke til kommentar

Problemet med å laste ned, er at hvis man ikke befinner seg på private trackere, så kan det ta evig lang tid.

 

Selv foretrekker jeg lett å kjøpe en dvd, kontra å laste ned en hd-film, selv om kvaliteten er litt dårligere. Tvserier laster jeg ned i hd, da jeg har tilgang til en privat tracker.

 

Har fulgt litt med på ebay i det siste, ser ut som man nå kan få nye Blu-ray titler ned i 15 dollar, eller ca 20 med frakt. 100kr for en Blu-ray film er ikke ille imo, og jeg kommer til å kjøpe en del derifra så snart jeg får litt mer penger mellom hendene.

Lenke til kommentar

Overgangen fra WHS til DVD var på mange måter mye større enn den er fra DVD til Blu-ray. For å få folk over på Blu-ray må prisene på både plater og spillere senkes slik at de ikke fremstår som "for dyre" i forhold til DVD.

 

Det hjelper lite (på salget i dag) å sammenligne med hva DVD kostet da det var nytt.

 

For min del blir det å satse på å bruke en "HTPC" for Blu-ray-spilling en tid framover.

NetShop (?) har vel en brukbar deal denne uken ...

Lenke til kommentar

Blu-ray ble lansert allerede tilbake i 2006 så de har hatt mye tid til å øke i poplularitet. Dessverre har ikke studioene skjønt at dette er et nisjemarked, og vil fortsatt være det inntil man får bra spillere til en rimelig penge, samt at prisene på media vil komme på et nivå som kan sammenlignes med DVD.

Svært mange trodde at Blu-ray virkelig skulle ta av når HDDVD la inn årene, men dessverre førte dette kun til et dårligere tilbud for forbrukeren. De siste månedene har man kunnet gjøre virkelig gode HDDVD kupp som følge av dette, men prisen og de gode tilbudene som Blu-ray hadde før Jul, mens konkurransen ennå pågikk, forsvant som dugg for solen.

I mine øyne har hele HD lanseringen så langt vært et fiaskoprosjekt som overhodet ikke har klart å nå ut til kundene pga. for dårlig HW og for høye priser.

Jeg tror også veldig mange har blitt drevet bort fra det "fysiske" markedet og over på nedlasting slik noen nevner her: Man slipper overpriset utstyr og media samt, kanskje det vitkigste: man slipper å drive å slite med sonepisset som dessverre finnes på Blu-ray.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Ja, men heldigivs er blu-ray knekt nå, noe som gjør det endel mer aktuelt for meg.

At Blu-ray er knekt er primært en fordel for de som nedlaster og for de som ønsker å legge over filmene sine fra disk til HDD. Man trenger feks. fortsatt gode fullspec'ede sonefrie spillere på markedet.

Lenke til kommentar
Nå tok vel ikke DVD salget av med en gang det kom ut heller.. Gi det litt mere tid :)

Det er 5 år siden de første BD-spillerne ble tilgjengelig i butikker i følge Wikipedia. (2-3 år i Norge?)

 

Jeg tror nok prisene må en god del ned før det blir interessant for hvermansen.

 

Hvordan er forresten kvaliteten på DVD-avspilling på BD-spillere? Jeg har hørt og sett at DVD-kvaliteten på Toshibas HD-DVD-spillere er særdeles bra. Er det like bra på BD-spillere? Jeg vurderer faktisk HD-DVD-spiller på grunn av DVD-kvaliteten og prisen (som erstatning for en gammel og dårlig DVD-spiller). De koster vist en slikk og ingenting på ebay. Folk nærmest kaster de etter deg. Knallgode DVD-spillere!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...