Gå til innhold

Egyptiske guder i Paris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Plutselig dukker det opp en svevende pyramide, befolket av guder fra oldtidens Egypt. Hva de vil vet ingen.

I tegneserien vil de i alle fall ha bensin, noe den fascistiske lederen i Paris vil gi dem hvis han får lov til å bli udødelig som dem. Nikopol-trilogien er en visuelt flott tegneserie, men jeg fikk aldri grepet på den. Da liker jeg The Black Order Brigade og The Hunting Party mye bedre (titler på engelsk fordi jeg har de engelske utgavene av tegneseriene stående i hylla).

 

Uansett, spennende at de lager spill av Bilals vidunderlige verker.

Lenke til kommentar

Jeg er stor fan av Bilal og digger Nikopol-triologien. dessverre er jeg ikke så stor fan av pek og klikk-spill, så jeg tror det ikke blir noe kjøp. Men håper at dette fører frem til at flere kjøper tegneseriene hans. The Black Order Brigade er oversatt til norsk og heter Den Sorte Ordens Falangister. Vet ikke om The Hunting Party er oversatt, jeg har den engelske versjonen.

 

Håper det blir en trend at litt mindre kjente tengeserier finner veien til spill-verdenen. Ikke bare X-men og Superman liksom.

 

edit: skrivefeil

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Tror "The hunting party" finnes som "Jakten" på norsk. Fenomenale tegneserier, Bilal er blandt de flinkeste som finnes, men jeg liker bedre samarbeidene hans med Christin (slik som blandt annet den "sorte ordens falangister") bedre enn soloprosjektene.

 

Immortel er en vidunderlig film, på tross av litt underlig valg av når det brukes CGI (Og temmelig subpar teknisk kvalitet på denne), og jeg _er_ fan av pek og klikk. Dette blir spennende.

Lenke til kommentar
The Black Order Brigade er oversatt til norsk og heter Den Sorte Ordens Falangister.

Mm, jeg har den norske utgaven i en pappeske et eller annet sted. Gammel blekke fra 80-tallet. Den engelske hardcoverutgaven fra Humanoids Publishing var mer passende å ha i hylla, tenkte jeg.

 

Håper for den saks skyld at det blir spillmatiseringer av The Chaos Effect, som disse to tegneseriene går under.

Lenke til kommentar
Immortel er en vidunderlig film, på tross av litt underlig valg av når det brukes CGI (Og temmelig subpar teknisk kvalitet på denne) ...

Jeg er nokså sikker på at dette var et bevisst valg, noen av figurene er åpenbart ment til å fremstå som karikaturer. Kan jo hende budsjett/tid hadde noe med saken å gjøre.

 

Liker filmen. Den er av en type og kvalitet som jeg kan tåle å se flere ganger. Anbefales :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...