Gå til innhold

Konkurranse: Overklokk deg til Nederland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noe aldersgrense?

Ja, men finnes unntak.

- Deltageren i kvalifikasjonen og MSI europamesterskap i overklokking er over 18 år, eller har tillatelse fra foreldre til å delta.

Synd, fikk litt lyst til å prøve meg.

 

Hehe, det sto jo hele tiden i artikkelen. Leste litt raskt. :p

 

 

Nå ønsker jeg var eldre. Tror nok ikke de godtar 15 åringer selv med tillatelse av foreldrene.

Lenke til kommentar
Hvilke grener skal det konkurreres i? (MHz, 3DMark, Crysis, FSB, lavest temperatur etc?)

 

Resultatene skal bekreftes med skjermbilder fra følgende programmer: CPU-z, Super pi 1M og 3Dmark06.

 

Jeg antar derfor at det blir å kjøre prosessoren på høyest mulig frekvens (og muligens også minne- og FSB-hastighet), raskest til å kalkulere 1M i super pi og høyest score i 3dmark 06.

 

 

Hadde jeg hatt litt mer ork og motivasjon, så kanskje jeg skulle ha gjort et forsøk :p .

Lenke til kommentar
Resultatene skal bekreftes med skjermbilder fra følgende programmer: CPU-z, Super pi 1M og 3Dmark06. Du skal i tillegg skrive litt om hva du gjorde og hvorfor, for å oppnå resultatene dine.

 

 

skal det være et resultat fra 3dmak06 og et fra superpi 1M eller et samlet med SuperPi og 3dmark på et screenshot ?

Lenke til kommentar

Ventet bare på at denne artikkelen skulle komme etter at jeg leste noen rykter om denne konkuransen for en ukes tid siden.

 

Men er det meningen at resultatene skal bli satt i tidsperioden fra dagens dato og til sluttdato? Eller kan man komme med resultater som er satt fra før av?

Det er uansett kult at MSI arrangerer noe slikt, de er jo ikke akuratt de som har vært overklokkernes favoritt før.

 

Det blir forresten spennende å se hvem som blir valgt ut, måtte den beste vinne!

 

Skal se hva jeg får til selv, hadde vært deilig med en liten tur til Amsterdam igjen.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Men de reglene er veldig uklare...

 

Et par essensielle spørsmål som trenger svar:

Er det nokon begrensing på kjøleutstyr?
Men er det meningen at resultatene skal bli satt i tidsperioden fra dagens dato og til sluttdato? Eller kan man komme med resultater som er satt fra før av?
Lenke til kommentar

"Pre-Selection Guidelines or How to make chance to Win!

 

To be able to qualify for this overclocking contest you need to post new or old(er) overclocking achievements, the benchmarks we like to see pushed to the limit are SuperPi 1M and 3DMark03, but the score alone is not enough, you start a new thread in this forum and post your benchmark setup, photos, and tell us how you achieved this overclocking, what tweaks you used (if you which to share).

"

 

Kilde

 

Burde ikke dette da gjelde her også?

Lenke til kommentar

Det er ingen begrensning på kjøleutstyr. Man blir vurdert av jurien baser på hvor mye man har fått ut av det utstyret man har tilgjengelig.

 

Madshripms er den Belgiske "versjonen" av konurransen vår. Det er innledende runder som arrangeres i hele Europa på forsellige sider. De kjører et noe annet oppsett enn oss, ved f.eks å bruke 3Dmark03 fremfor 06-versjonen.

 

Hvis vi skal tillate eldre poengoppnåelser, blir det for lett at de profesjonelle vinner. Enkelte som allerede har en verdensrekord vil dermed bare kunne bruke denne, og mer eller mindre vinne(forutsatt av retningslinjen om ytelse i forhold til utstyr).

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

He-he...

 

"Profesjonelle".. skrive heller gærninger som har en morsom og engasjerende "hobby".

 

Tror alle "profesjonelle" klokkere verden over tjener til livets opphold med andre "jobber".

(Klokking er ikke en "jobb"). :)

 

Dersom de "profesjonelle" her på forumet/i miljøet gadd å stille opp ville de glatt vunnet/bli tatt ut.

 

Husk en viktig ting her:

 

Du *må* ha tid/penger/kontakter for å få tak i den rette hardware for å få ett godt resultat.

Ikke bare flaks/dyktighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...