Gå til innhold

Bioshock blir film


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis filmen klarer å beholde stemningen til spillet og ikke gjør om hovedpersonen Jack til "Hollywood-blockbuster actionfigure". Han må være som i spillet hvis han tas med.

 

Men fult mulig filmen tar for seg hvordan Rapture ble bygd eller når det begynte å gå i nedoverbakke for den.

 

Uansett må vel Bioshock være et av få spill som virkelig har potensialet som film!

Lenke til kommentar

Jeg for min del synes ikke at dem bør forandre noe på historien.

Den überfrekke "twisten" på slutten av spillet var jo en smule nytt og spennende så hvorfor ikke ta den med i filmen appåtil? :thumbup:

Eneste jeg håper på er at dette blir mer skrekk-sjanger enn det blir action.:p

Lenke til kommentar
– Jeg synes hele tanken med et Utopia som har gått i vasken nesten renner over med filmatisk potensiale. Av alle spillene jeg har spilt, følte jeg spesielt sterkt for Bioshocks fortellerteknikk, sier Verbinski.

 

Det verste av alt er at han faktisk har rett. Nei, med en god regissør og en fantastisk manusforfatter kan dette bli bra.

Lenke til kommentar

Må innrømme at BioShock spillet var utrolig bra, både gameplaymessig og rent "fortellerteknisk".

Koste meg glukk ihjæl de timene det tok å runde.

 

MEN å lage film av dette tror kan bli en trasig affære om de ikke tar for seg noe annet enn den handlinga spillet fulgte.

Jeg skal nok helt sikkert se den, men tror ikke det blir så kult om du ser en gjenfortelling de samme situasjonene i spillet der du ikke får være delaktig selv.

kunne heller tenkt meg å sett noe som bygger opp under spillet, med fare for flamewar vil jeg nevne den geniale sammensetningen av Matrix 1, 2 og enter the matrix, der du spilte ting som skjedde paralellt med filmene(da de sprenger en fabrikk i matrix2, da er det du som er inne i fabrikken og plasserer explosives i spillet)

Lenke til kommentar

Det første som slo meg var "enda en dårlig film basert på et spill", men når jeg har fått tenkt litt etter kan det kanskje bli bra. Problemet er at bare at vi må se helt bort fra spillet BioSchock og fokusere 100% på filmen BioShock.

Det jeg mener er at om filmen følger spillet mer eller mindre slavis blir det fort utrolig kjedelig. Fly kræsjer, fyr svømmer til et fyrtårn, drar ned til en undervannsby, kverker alt han kommer over, the end.

 

Men hva om vi i stedet fokuserer på tiden før spillet? I begynnelsen av filmen kan vi jo for eksempel bli med når Rapture åpnes første gang med en stor fest og alt det der. Dette er Utopia, og alle vet det. Folk prøver å venne seg til livet der, og ganske snart begynner det å gå opp for dem at alt Andrew Ryan sa faktisk stemmer. Ulikt resten av verden er det kun du som bestemmer over deg selv og det du gjør her nede. Ingen slemme myndigheter kan prøve å kontrollere oppfinnelsene dine. Ingen slemme moteskapere eller bedrevitere kan si at plastisk kirurgi er feil og så videre.

 

Rundt halvveis ute i filmen (en time?) begynner ting å skje, og folk begynner å oppfatte at det kanskje ikke var så lurt å komme ned hit. Rapture holder på å gå under, og flere og flere forstår det. Men hva kan gjøres? Jeg vil tippe fint lite, så når filmen slutter er alt klart for å kræsjlande et fly på overflaten og spillet kan begynne. ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...