Gå til innhold

Multicom lanserer ultraportabel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med dere over.

 

Skjønner ikke hvorfor de er så innmari dyre heller, da blir det jo bare en rikmanns-sak, da.

Så enda er vel fortsatt Asus EEE 900 det beste alternativet. Der fylles i hvertfall hele lokket med skjerm. Og hva skal man egentlig med fingeravtrykksleser, er det viktig, at man må gjøre skjermen mindre for å få plass til en? Jeg har i hvert fall aldri følt et særlig behov for fingeravtrykksleser.

 

Håper noen produsenter snart kommer med en PC med "vanlig" oppløsning, ~10" skjerm, god batteritid og grei lagringskapasitet. RAM og CPU skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke innehar nok kunnskap, men den bør kunne kjøre vanlige programmer som tekstredigering, nettleser og lignende uten nevneverdige problemer.

Lenke til kommentar

I salg fra juli så den finnes nok ikke på nettsidene enda.

 

Når det gjelder fingeravtrykkleser er jeg faktisk helt uenig med Goodkat, maskiner som dette er de eneste det er vits å ha fingeravtrykkleser. Og det kun fordi maskinen har rotérbar skjerm. Her kan du låse opp maskinen ( "Lock session", "Lock screen", "Lock computer" eller hva funksjonen heter hos deg ) uten å måtte åpne den og finne et underlag du kan skrive passord på. Har du autoinnlogging uten passord på administratorkontoer er selvsagt det en annen sak, men å skive et 10+ tegns passord på en slik maskin med én hånd er ikke kjekt.

Lenke til kommentar

Nå blir det litt vanskelig å være uenig med mine behov, da, JohndoeMAKT. Jeg skrev vel ingenting om hva som er riktig eller galt. Uansett hadde jeg enkelt valgt 9" skjerm uten fingeravtrykksleser enn en med 7" og som har fingeravtrykksleser.

 

Edit: Kan man legge ned skjermen slik at man kan se på film/serier o.l mens lokket dekker tastaturet på denne PCen? I så fall skjønner jeg at det er fancy med fingeravtrykksleser, men den kunne vært plassert f.eks over skjermen, og skjermen kunne blitt flyttet lavere og blitt gjort større.

Endret av Goodkat
Lenke til kommentar
Jeg skrev vel ingenting om hva som er riktig eller galt.

Det gjorde vel ikke jeg heller. :)

 

Edit: Kan man legge ned skjermen slik at man kan se på film/serier o.l mens lokket dekker tastaturet på denne PCen?

Det ser hvertfall slik ut for meg. Og det ser ut som om at det er en joystick for musestyring på den ene siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...