Gå til innhold

Slik tømmer operatørene lommeboken din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
forresten, nå som jeg tenker på det, hva pokker betyr "pakkeløsning" i den prisrubrikken?

Det er løsninger man betaler på forhånd for at det skal være billigere å bruke mobilen i utlandet.

 

Hvis man presterer å bruke 40k+ på mobilregning har jeg ingen sympati.

Har selv brukt e-post sjekk i utlandet, og ikke lidd noen nød. Keywords er imap som kun fetcher headers, og en god posjon vett. Hjelper å sjekke prisene før man drar ;)

 

//Torgeir

Er ikke alle som er klar over de høye prisene i utlandet.

Lenke til kommentar
Når begynte Netcom å ta 5 kr/MB og makspris på 50 kr per dag her hjemme? Sist jeg så var det 20 kr/MB og en makspris på 20 kr per dag...

 

Dette er prisene Netcom opererer med når du kobler datamaskinen din til telefonen, laster ned e-post eller surfer på ordinært nett (WWW). Dersom du wapper er maksprisen 20 kr, ellers er den 50. Forøvrig er det rettet en feil i faktaboksen. Netcom tar 5 kroner per MB, ikke 12,50 slik det sto.

 

https://netcom.no/priser/datapriser.html

Lenke til kommentar
Når begynte Netcom å ta 5 kr/MB og makspris på 50 kr per dag her hjemme? Sist jeg så var det 20 kr/MB og en makspris på 20 kr per dag...

 

Dette er prisene Netcom opererer med når du kobler datamaskinen din til telefonen, laster ned e-post eller surfer på ordinært nett (WWW). Dersom du wapper er maksprisen 20 kr, ellers er den 50. Forøvrig er det rettet en feil i faktaboksen. Netcom tar 5 kroner per MB, ikke 12,50 slik det sto.

 

https://netcom.no/priser/datapriser.html

Dette forutsetter jo at du har valgt connect fritid, vanlig pris er jo 20,- for hver megabyte og makspris på 20,-.

Lenke til kommentar
Når begynte Netcom å ta 5 kr/MB og makspris på 50 kr per dag her hjemme? Sist jeg så var det 20 kr/MB og en makspris på 20 kr per dag...

Lurer jeg også på.

 

Siden november 2007 mener jeg bestemt å huske det var. De pakket det litt ullent inn i en mail som gikk ut og skrev en kommentar såvidt det var på prislista si... det var alt... :hrm:

 

Edit: Sorry! Leste helt feil her. Det var Telenor jeg tenkte på. De endret nemlig prisene på dette tidspunktet...

Endret av zannas
Lenke til kommentar
Når begynte Netcom å ta 5 kr/MB og makspris på 50 kr per dag her hjemme? Sist jeg så var det 20 kr/MB og en makspris på 20 kr per dag...

 

Dette er prisene Netcom opererer med når du kobler datamaskinen din til telefonen, laster ned e-post eller surfer på ordinært nett (WWW). Dersom du wapper er maksprisen 20 kr, ellers er den 50. Forøvrig er det rettet en feil i faktaboksen. Netcom tar 5 kroner per MB, ikke 12,50 slik det sto.

 

https://netcom.no/priser/datapriser.html

 

 

For å få en pris på 5 kr per MB må man jo ha et Connect abonnement. Detter er et eget data-abonnement, og må i såfall sammenlignes som en "pakkeløsning".

 

Standard priser (også når du bruker mobilen som modem) er nok 20 kr per MB i Norge...

Endret av Huni
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Før i tiden når jeg hadde Netcom spiste fanden meg de griske folkene mine stakkars 70 ørene jeg hadde igjen på kontantkortet. Det var den tiden når SMS kostet 1kr.

 

Ja, det opplevde jeg også! Det var da jeg hadde minus på kontantkortet... (Tror det var minus 2-3 kroner!)

 

Det latterligste er vel at Telenor skal ha penger av oss hvis vi binder oss til å bruke Telenors nett i Danmark (40 kroner). Det burde jo ha vært omvendt!! Kunden burde ha fått godskrevet 40 kroner mot han han bandt seg til å bruke Telenors nett! Utrolig.

 

Minner meg om den gangen jeg var kunde hos en utenlandsk operatør. En gang hadde jeg ikke penger på konto da autogiro prøvde å belaste kontoen. Plutselig virket ikke telefonen (bare inngående samtaler virket!) Vel, de kunne ha varslet meg før de gjorde dette, men greit nok. Da jeg ringte operatøren sa de at de skulle ha 20 Euro for å åpne telefonen igjen (i tillegg til at jeg selvfølgelig måtte betale regningen!)

Jeg betalte bare det siste. Ikke f..n om jeg betalte de 20 Euroene tenkte jeg. Etter et par dager virket alt igjen. Min tankegang var: Jeg var innstillt på å ha en telefon som bare kunne motta jeg (helt til ragnarok kommer!), men regnet med at teleoperatøren nok ville ha flest mulig kunder som faktisk brukte telefonen sin.

Vel, dette var bare et eksempel på "gebyrer" som operatørene finner på, men som egentlig er lite logiske hvis man bare tenker seg om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...