Gå til innhold

Hva skal jeg bruke konfirmasjonpengene på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag så er dette en stor sum penger for deg , hvis du har lyst så bruk de nå på noe gøy nå. Om noen år når du begynner å jobbe og tjene penger så blir dette bare lommerusk. Hilsen en som sparte pengene og har de fremdeles men i dag så er det bare en dråpe i havet :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke helt enig zmurfen.

 

Det er alltid smart å ha litt kapital i bakhånd, for å dekke uforutsette utgifter og hvis du får lyst på noe så slipper du spare til det. Har du ikke sparekonto idag, ville jeg spart det meste. Selvfølgelig kan du bruke deler av det på ting du har lyst på også, det er tross alt konfirmasjonspenger.

 

Hvis du har masse penger fra før av, kan du egentlig gjøre hva du vil med dem.

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt en fin klokke til maks 10.000 og spart resten. Hvis du da står igjen med 13.000 (eller mer, avhengig av klokken) kan du putte 75% på sparekonto og 25% i aksjefond.

Når du da er 18-19-20 år har du plutselig en god slump penger som kan komme godt med. Når du kjøper førstegangsbil kan det hjelpe godt å ha 30.000 ekstra.

Lenke til kommentar
Jeg ville kjøpt en fin klokke til maks 10.000 og spart resten. Hvis du da står igjen med 13.000 (eller mer, avhengig av klokken) kan du putte 75% på sparekonto og 25% i aksjefond.

Når du da er 18-19-20 år har du plutselig en god slump penger som kan komme godt med. Når du kjøper førstegangsbil kan det hjelpe godt å ha 30.000 ekstra.

Takk for at du svarte, men nei :p

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Tror det er stor sjanse for at det er litt sent å fortellle han hvorvidt han bør spare eller bruke konfirmasjonspengene sine. Muligens.

 

Hei. Som de fleste har jeg hadd konfirmasjon. Av dette fikk jeg 25 000 kr,- . Det jeg nå lurer på er hva jeg skal bruke de på, har kjøpt litt klær, parfyme osv.

 

 

Lurer på om jeg skal sette de i en bank, og så spare til bil?

 

 

Men noe som er interessant å spørre om nå; hvordan gikk det? Sløste du bort pengene på fyll og fanteri eller ble det bil? :grin:

Endret av FredrikUG92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...