Gå til innhold

100 000 kunder til One Call


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tviler helt ærlig på at de tjener penger jeg da.

Fordi? Tror du alle brukerne deres kun bruker det som er gratis fra dem og aldri noe mer?

 

Hvorfor tror du at endel banker har noen kredittkort det ikke koster noe å få, ha eller bruke? De hadde ikke hatt slike hvis de ikke tjener på dem. ;)

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Unødvendig å sammenligne med banker da de tjener på innskudd, lån og mer.

 

One Call, sender ut gratis sim-kort, har gratis ringeminutter, sms, administrerer overføring av telefonnr, blant markedets rimeligste ringepriser selv etter oppbrukt gratis ringetid. Nei pr dags dato tror jeg ikke One Call leverer overskudd.

Lenke til kommentar
Unødvendig å sammenligne med banker da de tjener på innskudd, lån og mer.

 

Unødvenig? Jeg prøver bare å forklare hvorfor disse såkalte gratistilbudene eksisterer. Jeg mener det er hakket lettere å skjønne det med kredittkort som eksempel, men det faller vist ikke i smak. Grunnen er at det er 3 brukergrupper på slike kort (og også de aller fleste andre slike gratistjenester):

Gruppe 1: De som bruker kortet og betaler innen forfall - Banken taper litt.

Gruppe 2: De som ikke bruker kortet - Banken taper litt.

Gruppe 3: De som bruker kortet og ikke klarer å betale innen forfall - Banken tjener mye.

 

Det som her er merkelig er at kundene stort sett fordeler seg jevnt ut over disse tre gruppene, noe som fører til at banken tjener godt på tjenesten. Dette er også tilfellet i andre slike gratistjenester (med bestingelser, selvfølgelig) slik som abonnementet til OneCall.

Lenke til kommentar
One Call sender ut gratis sim-kort, har gratis ringeminutter, sms, administrerer overføring av telefonnr, blant markedets rimeligste ringepriser selv etter oppbrukt gratis ringetid.
OneCall bruker minimalt på fakturadelen (outsourcet til Invoicia) og har få tjenester så det blir mindre trykk på kundeservicen pga musikkbutikker osv.

 

En annen viktig faktor er terminering, for så lenge du blir oppringt av NC-/TnM-kunder mer enn du ringer dem har OneCall tjent på termineringen (de betaler mindre på å ringe andres kunder enn operatørene til andre kunder betaler for å ringe OneCall-kunder) pga Post- og teletilsynets konkurranseregler.

 

Om jeg er like fornøyd med OneCall til høsten flyttes hele familien over.

Lenke til kommentar

OneCall støtter ikke 3G lenger :(

 

Bytta ut OneCall med telenor, og bestilte nytt OneCall med nytt nummer.

Jeg brukte OneCallen i Spania og klarte å bruke datakostnader for 500kr ca.

Nå som jeg bruker den som sidemobil, har jeg klart å få regning på 39kr, ikke at det er veldig mye, men da hadde jeg hatt abonnementet under en halv måned..

Lenke til kommentar
OneCall støtter ikke 3G lenger :(

 

Bytta ut OneCall med telenor, og bestilte nytt OneCall med nytt nummer.

Jeg brukte OneCallen i Spania og klarte å bruke datakostnader for 500kr ca.

Nå som jeg bruker den som sidemobil, har jeg klart å få regning på 39kr, ikke at det er veldig mye, men da hadde jeg hatt abonnementet under en halv måned..

 

3G kommer til høsten når OneCall skal fra Netcomroaming til Telenorroaming. Datakostnader i utlandet er svindyrt uansett hva du velger. Er du smart så slår du av både mobilsvar og pakkedata når du reiser ut for norges grenser.

Lenke til kommentar
Unødvendig å sammenligne med banker da de tjener på innskudd, lån og mer.

 

One Call, sender ut gratis sim-kort, har gratis ringeminutter, sms, administrerer overføring av telefonnr, blant markedets rimeligste ringepriser selv etter oppbrukt gratis ringetid. Nei pr dags dato tror jeg ikke One Call leverer overskudd.

One Call har jo også bredbånd og bredbåndstelefoni. I tillegg tjener de penger på folk som bruker mms, wap og ringer/sender sms ut over de har fått gratis tildelt, og sikkert en del andre gebyrer som de har.

 

Men det er rart at de ikke har noen minstefaktura i det hele tatt. Jeg hadde lett gått med på 10 kr i mnd selv om jeg sikkert stort sett vil bruke under dette med One Call Faktura.

Lenke til kommentar
Unødvenig? Jeg prøver bare å forklare hvorfor disse såkalte gratistilbudene eksisterer. Jeg mener det er hakket lettere å skjønne det med kredittkort som eksempel, men det faller vist ikke i smak. Grunnen er at det er 3 brukergrupper på slike kort (og også de aller fleste andre slike gratistjenester):

Gruppe 1: De som bruker kortet og betaler innen forfall - Banken taper litt.

Gruppe 2: De som ikke bruker kortet - Banken taper litt.

Gruppe 3: De som bruker kortet og ikke klarer å betale innen forfall - Banken tjener mye.

 

Gruppe 1: Banken tjener penger uansett, selv om du som kunde får 5% rente på innskudd så får 7% rente ved å låne ut pengene. Så banken tjener penger uansett.

Gruppe 2: Renteinntekter + innskuddet som kunden må betale for å få bankkort.

Gruppe 3: Banken tjener sykt mye på de, med mindre saken går til inkasso.

 

One Call har jo også bredbånd og bredbåndstelefoni. I tillegg tjener de penger på folk som bruker mms, wap og ringer/sender sms ut over de har fått gratis tildelt, og sikkert en del andre gebyrer som de har.

 

Men det er rart at de ikke har noen minstefaktura i det hele tatt. Jeg hadde lett gått med på 10 kr i mnd selv om jeg sikkert stort sett vil bruke under dette med One Call Faktura.

Jeg tviler på at de har så mange bredbåndskunder, artikkelen sier ingenting om det så alt blir kun spekulasjon. MMS er brukes omtrent ikke (altså lite penger å hente), wap er de halv pris iforhold til sine nærmeste konkurrenter(dvs lite penger å hente der),de har få skjulte kostnader bortsett fra wapping i utlandet men det gjelder vel alle andre også, mulig det er en endel som ringer og sender sms utover de tildelte gratis min men med tanke på kundeveksten de har hatt så tviler jeg fortsatt på at de tjener penger. Har sett flere forumdeltakere som har skrevet at de har hatt One Call over 1 år og ikke fått regning ennå.

Lenke til kommentar
Gruppe 1: Banken tjener penger uansett, selv om du som kunde får 5% rente på innskudd så får 7% rente ved å låne ut pengene. Så banken tjener penger uansett.

Gruppe 2: Renteinntekter + innskuddet som kunden må betale for å få bankkort.

Gruppe 3: Banken tjener sykt mye på de, med mindre saken går til inkasso.

 

Jeg prøver å skille mellom banken som helhet og typen kort jeg, noe du ikke har gjort her. Onecall som helhet tjener penger de også og det er fordi fordelingen er som jeg sa mellom de tre gruppene.

Lenke til kommentar
Har sett flere forumdeltakere som har skrevet at de har hatt One Call over 1 år og ikke fått regning ennå.
Og flott er det? :) Denne måneden fikk jeg en regning på 30kr mens måneden før fikk jeg en regning fra TnM på over 300kr, og forbruket er dette samme eller muligens litt høyere nå.

 

Jeg forstår bekymringen din, men er det ikke et logisk svar at OneCall har mindre utgifter (i form av kundeservice, fakturaspørsmål osv.) per kunde og tjener store penger på terminering?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...