Gå til innhold

DDR3 blir råere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi klarer vel ikke å få utnyttet frekvensen tror jeg. Ikke utenom overklokking. Det er vel atm. ingen produsenter som har offisielle støtte for DDR3 2000 mhz minne utenom når man overklokker. :)

 

Kanskje verdt en liten tweak? :p

 

Tviler nå på at disse modulene havner på et fornuftig prisnivå med det første da. 4x1gb koster jo omtrent 6000 kroner nå(DDR3 2000mhz). Tenker nok at det blir litt dyrere med 2x2gb moduler. :(

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Høy latency på DDR3 betyr ingenting. Jeg kjører selv low-end DDR3 på 1333 MhZ med lignende latencies. Jeg får klokket de til 1600 MhZ og 10-11-11-29 Latency. Dette er, i forhold til det beste av DDR2, ganske forferdelig.

 

Ytelsesmessig, derimot, blir det likevel bedre enn de heftigere DDR2-greier, som everest forteller meg, med tider som f.eks. 4-4-4-11.

 

Slik ser det ut:

post-157848-1210074436_thumb.jpg

 

Denne RAM'en (Corsair Twin3x 1333 2GB) koster i skrivende stund litt over 800 kroner. I oktober kostet den 4000. De OCZ-brikkene vi ser her vil nok sannsynligvis koste i overkant av 4000 når de kommer ut. Kan vi håpe på et lignende pris-stup om et halv år? :D

Lenke til kommentar
Høy latency på DDR3 betyr ingenting. Jeg kjører selv low-end DDR3 på 1333 MhZ med lignende latencies. Jeg får klokket de til 1600 MhZ og 10-11-11-29 Latency. Dette er, i forhold til det beste av DDR2, ganske forferdelig.

 

Ytelsesmessig, derimot, blir det likevel bedre enn de heftigere DDR2-greier, som everest forteller meg, med tider som f.eks. 4-4-4-11.

 

Slik ser det ut:

post-157848-1210074436_thumb.jpg

 

Denne RAM'en (Corsair Twin3x 1333 2GB) koster i skrivende stund litt over 800 kroner. I oktober kostet den 4000. De OCZ-brikkene vi ser her vil nok sannsynligvis koste i overkant av 4000 når de kommer ut. Kan vi håpe på et lignende pris-stup om et halv år? :D

 

 

Men du kjører jo intel, alt må gjennom fsben uansett. Og fsb er vel ikke kjent for lave latencyer uansett. (fordommer)

Lenke til kommentar
Som nevnt ovenfor, den dagen de koster 1500, så skal jeg vurdere å skaffe meg ett ddr3 støttet hovedkort..

 

Kommer de ned på 3000 kroner til jeg skal kjøpe maskin i høst, så er det fritt frem. :)

 

Synes det er en bra pris for så bra minne. Ikke værst latency på de modulene der. :)

 

Og attpåtil, 2x2gb. Med andre ord muligheter for å oppgradere til 8gb uten problem dersom 4gb skulle vise seg å bli for lite. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...