Gå til innhold

Test: Asus Triton 77


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fordi den ikke er bra nok til å bli anbefalt? selv om det er god kjøler, så er det bare fordi den ligger i mellomklassen. versting kjølerne er fremdeles en del bedre.

 

fant en ubetydelig skrivefeil: "Antall varmerør: 4 stk gjennomgående"

 

skal det ikke være 5?

 

ellers en god test, godt å se at dere får testa støy nå

Lenke til kommentar

Hah, den ble ihvertfall ikke trukket for "liten overflate".

 

Som vi ser av bildet så reflekterer kjøleflaten relativt godt, men vi kan lett se fresesporene i metallet. Når vi drar neglen over kjenner vi litt til disse sporene, men vi tror neppe det har spesielt stor betydning.

Tror nok fresespor har mer og si enn refleksjonen i metallet når det kommer til kjøleytelse. Har aldri hørt om at bedre refleksjon gir bedre kjøleevne, isåfall kunne man jo brukt et speil under kjøleren. Satt litt på spissen ettersom refleksjon ofte reflekterer planhet, men vis dere kan kjenne fresesporene er nok ikke dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Hvordan er denne i forhold til standardkjølere?

Jeg savner sammenligningsgrunnlag med standardkjølere. Ut i fra testen har jeg ingen formening om hvor mye bedre den er.

 

Pluss for enkel montering og beskrivelsen "meget enkel montering" høres noe selvmotsigende ut når det er snakk om 4 skruer, problemer med å komme til når PSU er montert, og fare for å skade prosessoren hvis den sklir.

 

fordi den ikke er bra nok til å bli anbefalt? selv om det er god kjøler, så er det bare fordi den ligger i mellomklassen. versting kjølerne er fremdeles en del bedre.

Med andre ord: Kjølere i standardklassen og mellomklassen anbefales ikke til noen? Alle bør kjøpe versting-kjølere? :hmm:

Lenke til kommentar
Hah, den ble ihvertfall ikke trukket for "liten overflate".

 

Som vi ser av bildet så reflekterer kjøleflaten relativt godt, men vi kan lett se fresesporene i metallet. Når vi drar neglen over kjenner vi litt til disse sporene, men vi tror neppe det har spesielt stor betydning.

Tror nok fresespor har mer og si enn refleksjonen i metallet når det kommer til kjøleytelse. Har aldri hørt om at bedre refleksjon gir bedre kjøleevne, isåfall kunne man jo brukt et speil under kjøleren. Satt litt på spissen ettersom refleksjon ofte reflekterer planhet, men vis dere kan kjenne fresesporene er nok ikke dette tilfellet.

Og du tror ikke de sikta til at du kan SE riflene ? Tviler på at sikta til at flata var skinnende..

Lenke til kommentar
fordi den ikke er bra nok til å bli anbefalt? selv om det er god kjøler, så er det bare fordi den ligger i mellomklassen. versting kjølerne er fremdeles en del bedre.

Med andre ord: Kjølere i standardklassen og mellomklassen anbefales ikke til noen? Alle bør kjøpe versting-kjølere? :hmm:

du kan tolke det slik ja. men det er bare mine tanker om temaet. kanskje du har et forslag selv til hvorfor den ikke ble anbefalt?

Lenke til kommentar

Har skrevet det før og skriver det igjen: Hvorfor kan dere ikke gjøre en referansemåling på "stillhet" og trekke denne fra støymålingene til kjølerne i stedet for å skrive om gravearbeider og veitrafikk i hver eneste test? Gjør det bare mer vanskelig for brukeren å se forholdene mellom forskjellige kjølere når man må ta med ulikt nivå på bakgrunsstøyen i vurderingen. Blir jo helt feil når mesteparten av støyen dere oppgir ikke kommer fra viften.

 

EDIT: Omformulering

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Hah, den ble ihvertfall ikke trukket for "liten overflate".

 

Som vi ser av bildet så reflekterer kjøleflaten relativt godt, men vi kan lett se fresesporene i metallet. Når vi drar neglen over kjenner vi litt til disse sporene, men vi tror neppe det har spesielt stor betydning.

Tror nok fresespor har mer og si enn refleksjonen i metallet når det kommer til kjøleytelse. Har aldri hørt om at bedre refleksjon gir bedre kjøleevne, isåfall kunne man jo brukt et speil under kjøleren. Satt litt på spissen ettersom refleksjon ofte reflekterer planhet, men vis dere kan kjenne fresesporene er nok ikke dette tilfellet.

 

Speil har jo sølv som reflekterende lag, så isolert sett "pun intended" (eller hva de sier uten skrive feil) har det laget meget gode termiske egenskaper, dog så er jeg vel enig med konklusjonen din:)

Lenke til kommentar
Hah, den ble ihvertfall ikke trukket for "liten overflate".

 

Som vi ser av bildet så reflekterer kjøleflaten relativt godt, men vi kan lett se fresesporene i metallet. Når vi drar neglen over kjenner vi litt til disse sporene, men vi tror neppe det har spesielt stor betydning.

Tror nok fresespor har mer og si enn refleksjonen i metallet når det kommer til kjøleytelse. Har aldri hørt om at bedre refleksjon gir bedre kjøleevne, isåfall kunne man jo brukt et speil under kjøleren. Satt litt på spissen ettersom refleksjon ofte reflekterer planhet, men vis dere kan kjenne fresesporene er nok ikke dette tilfellet.

 

Som maskinarbeider med over 20 års erfaring så må eg si det er litt morsomt å se kva som skrives her på forumet når man kommenterer overflate på kjølere.

 

Det er helt tydelig at det er mange her som tror at bare overflaten på en kjøler er blankpolert så betyr det at den er plan og fin.

 

Blank overflate har INGENTING å si i forhold til om en flate er plan eller ikkje.

 

Matt overflate/maskineringsspor betyr IKKJE at overflaten ikkje er plan.

 

Eg vil heller si det slik at produsenter som veit at overflaten er plan ikkje trenger å lure folk med å polere flaten så den blir speilblank :p

 

Du kan fint se spor etter maskinering på en flate som har 0,6/0,8my overflate.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Hah, den ble ihvertfall ikke trukket for "liten overflate".

 

Som vi ser av bildet så reflekterer kjøleflaten relativt godt, men vi kan lett se fresesporene i metallet. Når vi drar neglen over kjenner vi litt til disse sporene, men vi tror neppe det har spesielt stor betydning.

Tror nok fresespor har mer og si enn refleksjonen i metallet når det kommer til kjøleytelse. Har aldri hørt om at bedre refleksjon gir bedre kjøleevne, isåfall kunne man jo brukt et speil under kjøleren. Satt litt på spissen ettersom refleksjon ofte reflekterer planhet, men vis dere kan kjenne fresesporene er nok ikke dette tilfellet.

Blank overflate har INGENTING å si i forhold til om en flate er plan eller ikkje.

Det er ofte et kvalitetstegn.

Lenke til kommentar
Har skrevet det før og skriver det igjen: Hvorfor kan dere ikke gjøre en referansemåling på "stillhet" og trekke denne fra støymålingene til kjølerne i stedet for å skrive om gravearbeider og veitrafikk i hver eneste test?

 

Smart mann; gjør som Teddy sier folkens :).

 

For meg blir det naturlig å sammenlikne denne kjøleren med folkekjøleren Vendetta2. Såvidt jeg ser, er vendetta hakket rimeligere, stillere og mer effektiv. Forutsatt at en har plass til de 4 cm ekstra i høyden. Kanskje årsaken til at Triton kjøleren ikke får anbefaling, til tross for at det ikke er noe konkret negativt å si om den.

Lenke til kommentar

Hvorfor tester ikke HW på cpu? Mye mer interesant hvordan den kjøler en intel quad core max overklokket en dages system. Må ærlig innrømme at jeg ser aldri på tester her noe grunding av kjøling og går til anandtech for mye bedre test oppset. Håper dere kan forandre på måten dere tester kjølere så jeg slipper å bruke utlandske sider :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...