Gå til innhold

Advarer mot DS-markedet (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Sånn som situasjonen er nå er det bare Nintendo-utviklede spill som selger bra på Wii.

Tull

 

http://www.gamedeveloper.com/php-bin/news_...php?story=18341

http://www.nintendo.co.jp/ir/en/library/ev...0425/index.html

 

Her er millionselgerene på Wii til nå.

1.Wii Sports 21.90m(2.99m Japan)

2.Wii Play 11.67m

3.Super Mario Galaxy 6.33m

4.Mario Party 8 5.03m

5.Super Smash Bros Brawl 5.02m

6.The Legend of Zelda: Twilight Princess 4.70m

7.Mario & Sonic at the Olympic Games 4.11m

8.Wii Fit 2.59m

9.Guitar Hero III: Legends of Rock 2.41m

10.Super Paper Mario 2.31m

11.Wario Ware: Smooth Moves 2.31m

12.Big Brain Academy: Wii Degree 2.28m

13.Mario Kart Wii 2.16m

14.Resident Evil 4: Wii Edition 1.77m

15.Link's Crossbow Training 1.69m

16.Carnival Games 1.63m

17.Mario Strikers Charged 1.59m

18.Rayman Raving Rabbids 1.32m

19.Metroid Prime 3: Corruption 1.32m

20.Sonic and the Secret Rings 1.30m

21.Resident Evil: Umbrella Chronicles 1.18m

22.Lego Star Wars: The Complete Saga 1.14m

23.Rayman Raving Rabbids 2 1.08m

24.Red Steel 1.05m

25.MySims 1.03m

 

– Nintendo gjorde en god jobb med orginalen (Dr. Kawashimas Brain Training, red. anm.), og hadde noen kule reklamekampanjer. Noen av disse nye selskapene slenger sammen noe, skriver «hjerne» et eller annet sted i tittelen, og utgir det. Det er tonnevis av dem, og nesten ingen av dem er interessante.

Ingen av dem interesserer deg nei. Men det finnes folk som sluker denne type spill.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Det vi(wii) trenger er et storspill som The Force Unleashed. Det vil nok sette fart på salgstallene.

Det Wii trenger er noen som tar systemet på alvor, og ikke ser på det som en lett melkeku. Force Unleashed vil garantert ikke selge spesielt godt på Wii.

 

Uansett er det feil at tredjepartsprogramvare ikke selger på Wii. Om han så føler det, gjør noe med det istedet for å sutre.

Lenke til kommentar
Uansett er det feil at tredjepartsprogramvare ikke selger på Wii.

 

Tredjepartssoftware selger, men det selger vel allikevel dårlig sammenlignet med førstepartssoftware. Goichi Suda sa jo det samme da No More Heroes ble lansert i Japan, og nesten ingen kjøpte spillet:

 

Suda51 expressed disappointment in the Japanese sales of the game, saying that only Nintendo is doing well in regard to the Wii's success because of its adoption by casual gamers. He later stated his comment was being misinterpreted, saying his "point was that No More Heroes, unlike a lot of Nintendo Wii titles currently available is the kind of product which will attract a different kind of consumer to the hardware, i.e. gamers who are looking for a different genre to the products which have been successful on this platform thus far." ( http://en.wikipedia.org/wiki/No_More_Heroe...deo_game)#Sales ).

 

Forklaringen er vel kanskje at mange av de som kjøper Nintendos konsoller kjøper dem primært for å spille spillene Nintendo selv lager.

Lenke til kommentar

Det er et stort problem for Wii at det er så få andre enn nintendo som tjener penger på wii. Det er ikke noe rart at tredjepart storspillene kommer til 360 og ps3. Wii er i ferd med å bli et eget marked på siden av det tradisjonelle spillmarkedet. Jeg vil dra det så langt som å si at wii sin suksess spiller ingen rolle for Sony og MS. Spillere som meg selv som liker gode voksne historier har nesten ingenting å velge i blant wii spillene og ender opp med å spille et nintendo spill eller to i året og ellers la wii'en stå å samle støv.

Lenke til kommentar

Reltativt enig med det som sies i artikkelen.

Selv har jeg Wii, men føler at den ikke kan brukes til mye. Jeg føler at det nesten bare finnes party spill eller spill som prøver å gjøre alt for mye med wiimoten på Wii. Det sier kanskje litt at det spillet jeg har likt best på Wii er Marvel Ultimate alliance, fordi spillet gav meg valget i hvordan jeg ville spille.

Ideen bak Wii er fanastisk, men jeg tror mange produsenter føler akkurat hva ve gaemere føler;

 

Wii er et lite nøyaktig system. Halvparten av tiden sitter du å vifter med kontrollen, og så skejer ikke det du ønsket. Denne viftingen er ofte også relativt slitsom, noe som fører til ferre spilltimer. Didde to problemene tror jeg gjøre at seriøse spillprodusenter skygger litt unna.

 

PS: Det hjelper ikke på at Wii har serdeles dårlige grafikk muligheter.

Lenke til kommentar

Til Mbiof og Eldritch:

Det er klart at tredjepartspill selger dårlig i forhold til Nintendos spill. 7 Nintendo-spill har solgt 3 millioner eller mer(8 dersom vi teller med Wii Play). SMG, MP8 og SSBB har solgt mer enn 5 millioner. Mario Kart Wii og Wii Fit kommer garantert til å gjøre det samme.

 

11 tredjepartspill med over 1 million solgte kopier må da vel sies å være godkjent for en konsoll som mangler spill som COD4, Assassin's Creed, Gears of War og GTA4? Det var bare 15 slike spill som klarte 1 million solgte på Nintendos forrige konsoll. Greit nok at Wii allerede har passert Gamecube i antall solgte konsoller, men det får være grenser for hva Wii-eiere klarer å kjøpe i løpet av 1 og 1/2 år.

 

Til Zulphur:

Du kan umulig ha prøvd mange spill om du har fått et slikt inntrykk av konsollen.

Lenke til kommentar
Til Zulphur:

Du kan umulig ha prøvd mange spill om du har fått et slikt inntrykk av konsollen.

 

Tja, personlig føler jeg ofte Wii-moten er en hemsko i endel spill, fordi den er for unøyaktig, det skjer ikke så sjeldent som det burde at man prøver å gjøre en move med wii-moten uten at noe skjer. Evt at det skjer noe annet enn du vil, presisisjonen er rett og slett ikke god nok til endel ting. Og selvsagt er det en litt i overkant sterk påstand å si at "ingen tredjepartsspill selger bra" men det er åpenbart sterke ord for å få fram et poeng. 15 av 20 spill på topp20 er nintendo-spill, det er jo ganske begredelig for å si det midlt for tredjepartsspillene, er det i det hele tatt flere enn 15 nintendo-spill til wii?

 

AtW

Lenke til kommentar

har det ikke alltid hvert slik at nintendo har mest suksses med sine egne spill på sine egne konsoller(kansje spesielt konsellene man kobler til tv-en).

Nintendo sine stystemer har aldri helt passet til spill som er laget til xbox eller playstation, og ettersom de store utgiverene helst vil gi ut spill til mest mulig plattformer når de gir ut spill og ikke bare en konsoll, er det kansje ikke så rart. Jeg har for eksempel alltid hvert skeptisk til guitar hero til DS. Nintendo har hatt sin store tid men den var når de hadde nintendo super konsollen på markede, de har sesilasert seg på hondholte enheter, og dette er straffa. Det er klart at man får ikke de samme spillene til en handholdt enhet enn en vanlig konsoll. Det er sikkert noen som tenker at PSP har hatt stor suksess, men det skal huskes at denne bruker plater ikke nintendos vellkjente "bokser".

 

Men jeg skal innrømme at jeg har lyst på en Wii men holder meg til Nintendos egne spill som Wii sports, og jeg har en DS, en Nintendo super og en orginal gameboy, men har en samlemani for konsoller :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...