Gå til innhold

Bldr.no er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OT: Flott når nettsider linker til W3C-validering, men har 30 + 4 errors. :p

For det meste små slurvefeil, men dog, skal dem først lenke til W3 er det fint om alt er på stell.

For øvrig syns jeg det er en uvane å legge igjen lenker til validator uansett hvordan tilstanden til sidene er – det er få som har interesse av det uansett, og de få vet uansett hvordan de validerer siden uten egen lenke fra nettstedet.

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg ser noen i som har sneket seg inn i hele artikkelen, og ja, jeg har søkt gjennom siden. Det kan jo være endret, for så vidt.

 

Liker for øvrig hvor enkelt Bldr har gjort det hele med innlogging og konto. Ikke noe unødvendige fiksfakserier og et tonn av opplysninger som skal lagres på brukeren, men heller brukernavn, passord og e-postadresse, samt en fin og enkel brukerkonto-side. Mer trengs ikke. :)

Lenke til kommentar
Les headeren deres: "Bildr.no er en gratis tjeneste for å lage flotte fotoalbum på nett."

 

Finn en feil? Heter ikke tjenesten deres Bldr.no og ikke Bildr.no? :)

Høres ut som et ripoff-forsøk.

 

Kan ikke si at jeg ser noen i som har sneket seg inn i hele artikkelen, og ja, jeg har søkt gjennom siden. Det kan jo være endret, for så vidt.

Les headeren hos Bldr.no

 

Se forsåvidt hvem de har som partner nederst på siden: bilete.no

Lenke til kommentar

Virket veldig utferdig, og litt dårlig norsk her og der.

 

Blant annet har vi:

- "Du har plass til 500 bilder til". "Til" blir litt overflødig. :-P

 

Samtidig er det veldig mye blanding av engelsk/norsk.

Albumene er engelsk mens innlogging, profil etc. er norsk.

 

Virker som et ferdig system, og så har man navnet da.

De kunne valgt noe annet en bldr.no som flere tidligere her i tråden sammenligner med bilder.no

 

Edit: http://photwo.com/.

Ser ut som at det er samme tjenesten. Kan bruke brukernavnet og passordet fra bldr.no på photwo.com også.

 

Edit 2: Haraldson, jeg var for rask med "ripp-off"-anklagelsen der, og det beklager jeg. Jeg så ikke før etter at jeg redigerte posten min at det var den samme tjenesten.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Hei!

 

Det er jeg som står bak siden. Hyggelig å se at det kommer inn mange kommentarer. Her kommer noen kommentarer til noe av det som er sagt så langt.

 

Ser ut til å være basert på PhoTwo, også laget av en norsk dude, og at han først nå finner ut at han skal lansere det hele også på norsk.

Det er riktig. Photwo er den internasjonale utgaven av nettstedet. Jeg presiserer at nettstedet ikke er noen ripoff av noe som helst, alt er kodet fra bunnen av meg.

 

Virket veldig utferdig, og litt dårlig norsk her og der.

Nettstedet er nytt. Tar gjerne imot feedback :)

 

Liker for øvrig hvor enkelt Bldr har gjort det hele med innlogging og konto.

Å lage systemet enkelt har vært vårt mål nr 1 gjennom hele utviklingsprosessen. Det skal ta kort tid å legge ut et album.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ok, da spørr jeg: Du kunne ikke komme på et bedre navn enn bldr.no? I og med at det er noe som allerede heter bildr.no? Lite oppfinnsomt.

Lenke til kommentar
Ok, da spørr jeg: Du kunne ikke komme på et bedre navn enn bldr.no? I og med at det er noe som allerede heter bildr.no? Lite oppfinnsomt.

Etter mye søking og jobbing var det det beste navnet vi kunne finne. Vi synes forøvrig det er ganske kort og lett å huske. :)

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk her er at det er en gutteromsamatør som står bak dette, og at han har vært så heldig å få publisitet på Hardware.no. Kanskje han er en bekjent av skribenten?

Det må mer til enn en uferdig nettside som trenger språkvask for å imponere meg.

 

At domenet er samme konsept og nesten likt en annen vel etablert tjeneste er også et kraftig minus.

 

Hva med http://www..no/ ? (ikke sikkert det går, men hadde vært originalt)

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...