Gå til innhold

Anmeldelse: Grand Theft Auto IV (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja nei, når det er sagt så skal eg ærlig spise i meg alt eg har sagt tidligere om GTA3 og spillene etter.

 

Dette spillet skal eg kjøpe, da online delen virker utrolig artig :) Blir Xbox 360 her for den ultimate online opplevelsen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at folk synes kjøringa og skytinga fungerer så bra.. Det er jo nettopp disse tingene som trekker det ned fra toppkarakteren for min del.

 

Skytingen og kontrollene er direkte klønete. Selvsagt er det blitt mye bedre enn tidligere, men milevis bak mange andre spill nå til dags. Samme gjelder kjøringen. Hvor har det blitt av fartsfølelsen? Her sitter man i en sportsbil og raser nedover motorveien med gassen i bånn, men det føles som du tøffer avgårde i 70 km/t på søndagstur. Og det hadde vært gøy å kunne klare en litt knapp sving i større fart enn 20 km/t..

 

Men for all del, spill er fabelaktig ellers!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Får ikke dette en tier, så kan dere foralltid holde tierene vekke.

 

"Grand Theft Auto IV til tidenes største enspillerspill."

 

imo ;<

Lenke til kommentar
Fin anmeldelse, helt enig i grunnene til at det ikke fikk topp score. Kan være litt irriterende. (Og så er spillet litt for mørkt i syns jeg)

 

Spillet skal ha meget gode gamma/kontrast instillingsmuligheter etter det eg har hørt. Kombinert med TV-innstillingene burde det vel vere rom for ein optimal instilling?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Spillet skal ha meget gode gamma/kontrast instillingsmuligheter etter det eg har hørt. Kombinert med TV-innstillingene burde det vel vere rom for ein optimal instilling?

Joda, blir ganske greit. Men litt vanskelig å få det lyst nok i skyggen og mørkt nok i sola samtidig.

Sliter med det på en del andre spill også, så er vel bare prosjektoren min som er litt for svak.

Lenke til kommentar

Etter nesten 20 timers spilling har jeg fullført nær 40% og jeg har enda ikke funnet noe særlig jeg ville trekke for. Derfor, så langt er det en klar 10-er fra min side. En soleklar utfordrer til årets spill/kunstverkt.

 

Jeg har riktig nok ikke hatt veldig store problemer med noen av oppdragene og det kan hende dette blir irriterende mot slutten og at i frustrasjon trekker jeg for dette. GTA tilbyr imidlertid så mye annet man kan glede seg over at jeg håper en eventuel frustrasjon blir glemt. Det er sjelden (les aldri) jeg spiller uavbrutt, ti timer i strekk.

 

Hvis spill som GTA4 IKKE er et av spillene som som gjorde at anmelderene ble spilljournalist i utgangspunktet bør han finne seg en ny jobb :p

Lenke til kommentar
"Mangelen på lagrepunkter underveis i oppdragene, kombinert med krevende oppdrag som tar lang tid å spille gjennom samtidig som de avsluttes med vanskelige sekvenser, er det største av disse, og den viktigste enkeltgrunnen til at spillet ikke får full pott."

 

Det er sååå fristende å skrive L2P nå :!:

Neida. Jeg synes selv noen av oppdragene kan være djevelske.

Lenke til kommentar

Utenom de nevnte forholdene i omtalen vil jeg "trekke" spillet for frarøvelse av tid. Du starter GTA 4 klokken 8 på kvelden, bare et lite oppdrag, og stenger av klokke 3 på natta, hvor ble tida av?

 

Utrolig morsomt spill, mange ganger blir jeg bare stående å ta inn Liberty city. Den er mer levende og har mer følelse enn noen av de andre spillene i serien.

Lenke til kommentar

Jeg syns det blir for dumt å trekke ned karakteren for at spillet har noen vanskelige oppgaver. Greit jeg fikk lyst å knuse kontrollen noen ganger i løpet av de 25 timene jeg har spilt, men det skal jo være vansklig.

Jeg hadde ikke gitt dette spillet mer enn 9/10 selv, men jeg hadde trukket ned karakteren pågrunn av for mange personer man møter på i løpet av spillet, var en periode jeg ikke hadde peiling på hvem jeg dreiv med.

Lenke til kommentar
Jeg cruiser gjennom Liberty City i en gammel amerikaner, med to passasjerer i bagasjerommet. Som vanlig kjører jeg litt for fort, og litt for uansvarlig, men etter et hardt sammenstøt med bilen foran skjønner jeg plutselig at det ikke er særlig lurt. Bagasjelokket går opp, og hele verden kan titte inn på de to uheldige karene som litt tidligere på dagen hadde snublet rett inn i hver sin kule. Jeg får heldigvis lukket bagasjerommet før jeg blir sett av noen av Liberty Citys blåkledde.

 

Originalt å kopiere andre anmeldelser, eyh? Heldigvis ikke ordrett, men det var skumle likheter mellom OXM/OPM anmeldelsen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...