Gå til innhold

– Tilliten til MTU er rasert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lerheim påstår at Network Norway sine kunder også skal oppleve 10-15 sek "lag" ved flytting mellom eget nett og roaming-partner. Dette stemmer ikke. Jeg har vært både i Stavanger og Oslo med mitt Network Norway-abonnement og skiftet operatør/nett midt i en samtale uten problemer.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd problemer med roaming med network norway, men det har bedret seg noe siste tiden. For håpe MTU også ordner dette.

At MTU har problemer med å sende sms til Ventelo tror jeg heller er ventelo sin feil. De bruker en del egne løsninger på gsm-oppsettet sitt.

Lenke til kommentar

Vi bestilte 2 abonnement med overføring, der MTU klarte å forandre fødselsdato slik at den ene overføringen ikke gikk. Vi ga beskjed om dette og MTU skulle på nytt gjøre en ny bestilling, dette er nå 5 uker siden og enda har MTU ikke klart dette. Det andre abonnementet fungerer delvis, men vi får forsatt opptatt signal, telefonsvarer, og at vi kommer til andre enn de vi har ring til. Svarer gjør heller ikke MTU på henvendelser. "Mine sider" skulle også være ferdig i løpet av april, noe som også står i da. 1. mai på Deres sider. Ikke mye som stemmer hos MTU.

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar
Lerheim påstår at Network Norway sine kunder også skal oppleve 10-15 sek "lag" ved flytting mellom eget nett og roaming-partner. Dette stemmer ikke. Jeg har vært både i Stavanger og Oslo med mitt Network Norway-abonnement og skiftet operatør/nett midt i en samtale uten problemer.

 

-snubbel

Nå sier han jo: "Det er generelle problemer med roaming. Noen ganger kan det ta 15 til 20 sekunder å bytte, og dette kommer man ikke unna."

Lenke til kommentar

Jeg har både Onecall og MTU og betaler ikke lenger noe telefonregning. Det man skal være obs på med MTU fri er svindyr takst til 5 siffrede nummer. Onecall har landets billigste taktst til 5 siffrede nummer, f,eks 05000 med kr 1,49 pr minutt. Netcom og telenor tar 2,49 mens MTU tar hele 4,99 pr minutt!. Fordelen med MTU er gratis internett innenfor MTU nettet. Jeg har selvfølgelig låst telefonen til MTU sitt nett for å slippe risikoen med at den switcher innpå telenor sitt nett med svindyre datatakster. Jeg benytter MTU til Telio ip telefoni på min nokia mobiltelefon, gratis msn fra mobilen døgnet rundt og kontinuerlig oppkobling mot Exchange Epost. Det er ikke noe problem å ha 2 mobiltelefoner, og jeg går heller med en ekstra mobiltelefon i lomma enn å betale mange tusen kr til Telenor eller Netcom. Jeg er bare glad for at MTU tjener godt på samtaler mottatt fra andre nett, siden de faktisk bruker de pengene til å gi meg kostnadsfri mobilbruk :D Jeg holder meg ihvertfall foreløpig primært til Onecall på telefoni, så for meg har ikke trøbbelet til MTU skapt noe som helst problem.

Lenke til kommentar

Jeg har valgt å gå ut av MTU. Årsaken er at problemene har stått i kø for meg som bruker helt fra jeg fikk det (nærmer seg vel en mnd nå). SMS fungerer ikke optimalt, enkelte numre kan jeg ikke ringe til, selv mamma har blitt tatt av min telefonliste over de jeg ikke kan ringe til (jeg har jo ingen å snakke om mine problemer lenger. Psyokologen tar ikke telefonen engang). "Sensurlisten" er rimelig lang og irriterende. Kunne selvfølgelig ringe til MTU og be dem åpne mitt abo for disse numrene, men det skal ikke være slik.

 

Det er synd at det har vært slik for MTU og de fleste problemene deres er mest sannsynlig fikset, men så henger de andre operatørene igjen med å ordne fiksen fra MTU. Uansett, jeg har valgt Tele2 snakkis og håper dette skal ordne og kanskje reparere min fortvilelse.

 

Takk MTU for YPPERLIGE abonnomentstyper, men jeg må dessverre bytte.

 

mvh

 

seriøs mobilbruker

Lenke til kommentar

Har selv avbestillt, selv før jeg fikk tatt det i bruk.

 

De har brukt 6 uker på å portere nummeret, mitt, uten at jeg har hørt noe som helst fra dem. Det var min gamle operatør (netcom) som kunne fortelle meg når jeg hadde porteringsdato, det kunne ikke MTU.

Uansett så sa de på netcom at porteringen var blitt kansellert av MTU.

 

Da var det kroken på døren for min del.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dumme meg som ikke leste litt om MTU før jeg byttet over til dem :(

Var helt blindet av at det er et fantastisk abonnemdnt ... hvis det hadde funket som det skal vel og merke!

 

Nå når jeg leser om andres erfaringer ser jeg jo hvor mye dem lyver til meg når jeg prater med dem i tlf.

 

Eneste som funker er vanlig ringing. MMS kan jeg verken sende eller motta, SMS til USA er det ikke åpnet for... SMS i norge er opp og ned... noen numme får jeg ikke kontaktet før jeg har snakket med MTU så dem åpner for det.

 

Skriver e-poster... men får ikke svar

 

Herre gud for en smørje!

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...