Gå til innhold

Dropper DX 10.1 etter press?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg har forstått handler ikke Dx10 -> Dx10.1 om å tilføre egenskaper, men å fjerne egenskaper.

 

Ellers så savner jeg mer nyheter om OpenGL. Blant annet er versjon 3.0 på trappene med nye egenskaper og ennå bedre ytelse. For ikke å snakke om fantastisk mye bedre støtte i OS. (Ett OS vs mange hundre OS)

 

OpenGL 3.0

Wikipedia: OpenGL 3.0

 

OpenGL 3.0 to bring DX10 features to every OS?

 

OpenGL 3.0 is (Nearly) Here; Why Use DirectX?

"OpenGL 2/2.1, not OpenGL 3, is roughly equivalent to DirectX 10 as far as supporting flashy new features."

Wikipedia: Comparison of OpenGL and Direct3D

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har forstått handler ikke Dx10 -> Dx10.1 om å tilføre egenskaper, men å fjerne egenskaper.

 

Ellers så savner jeg mer nyheter om OpenGL. Blant annet er versjon 3.0 på trappene med nye egenskaper og ennå bedre ytelse. For ikke å snakke om fantastisk mye bedre støtte i OS. (Ett OS vs mange hundre OS)

 

OpenGL 3.0

Wikipedia: OpenGL 3.0

 

OpenGL 3.0 to bring DX10 features to every OS?

 

OpenGL 3.0 is (Nearly) Here; Why Use DirectX?

"OpenGL 2/2.1, not OpenGL 3, is roughly equivalent to DirectX 10 as far as supporting flashy new features."

Wikipedia: Comparison of OpenGL and Direct3D

Ja, det er mange som tror at DX10.1 gir bedre grafikk enn DX10.

Det eneste DX 10.1 gir, er en annen spesifikasjon på standardvalg av features.

 

Så, et DX10 kort kan være bedre enn et DX10.1 Kort.

Et DX 9 spill kan være bedre enn et DX10.1.

 

Som vi alle vet, så selger høye tall :-)

Lenke til kommentar
http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA==

 

Fullstendig latterlig om spekulasjonene har noe som helst sannhet i seg.

 

Om man skal tro denne artikkelen er det absolutt ingen forskjell mellom de to versjonene unnatt at man får 20% mer ytelse med 4 x MSAA.

 

Når en legger til at ATI's siste Hotfix driver tillfører CFX støtte og retter noen bugs i AC DX10.1 blir dette et enda større slag i trynet for ATI og HD3xxx eierne.. Det er jo ikke første gangen Nvidia sponsede spill nekter tillgang til beste grafikk og skygger, ja faktisk har noen laget et program for å "lure" spillet til å tro du har et Nvidia kort og ikke ATI, med det resultatet at grafikken rendres perfekt... Go figure...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Dette, holdt opp mot nVidias "kreative" navnegivning på deres nyeste kort, kan jo gjøre AMD/ATI-fanboy av enhver...

Tja... Var vel også ganske "kreativt" å gå fra HD 2900 til HD3870 for en nesten identisk brikke... På samme måte som nV burde kalt det 8850 eller 8900 burde vel HD 2950 vært et bra navn?

 

PS! Grafikken er identisk mellom DX10.0 og DX10.1

 

Ellers har jeg ikke hatt anledning til å sette meg inn i denne saken fra utviklerne sin side, så skal ikke kommentere noe mer på det.

Lenke til kommentar
Synes dette er noe tragisk om det er tilfelle. Selv håper jeg på at DX10 etc kommer og dø slik at OpenGL komemr og ta over så slipper vi "gamers" og være avhenig av M$ sine OS. Greit nok, det finnes wine etc men dette er LANGT fra godt nok.

 

Unnskyld meg, men det er da vitterlig ikke bare API'et som bestemmer om et spill fungerer på windows eller linux.

Lenke til kommentar
Vil si meg delvis enig i dette; har et 8800GTS 512 selv, og merker en god del grafiske glitcher i spillet. Trodde først det var driverne, men så leste jeg litt om dette på nettet. Er forøvrig det eneste DX10 spillet jeg har problemer med.

Nå står det i artikkelen at 10.1 lager glitcher, og 10.1 er jo ikke støttet på 8800 så tviler på at det er det som er problemet...

 

Jeg har aldri opplevd noen glitcher og kjører alt på max uten lagg med mitt 2900XT...

Lenke til kommentar
Nå står det i artikkelen at 10.1 lager glitcher, og 10.1 er jo ikke støttet på 8800 så tviler på at det er det som er problemet...

 

Jeg har aldri opplevd noen glitcher og kjører alt på max uten lagg med mitt 2900XT...

 

Lese hele artikkelen?

 

Utvikleren Ubisoft planlegger nå en patch til spillet, som blant annet skal ta vekk støtten for DX 10.1. Grunnen hevdes å være at DX 10.1-støtten fører til grafiske feil og mangler i spillet, selv om dette ikke har vært synlig i praksis for testere.

 

Dette gjelder for nVIDIA-kort som IKKE støtter 10.1. Når skal folk lære seg å lese alt :roll:

Lenke til kommentar
Nå står det i artikkelen at 10.1 lager glitcher, og 10.1 er jo ikke støttet på 8800 så tviler på at det er det som er problemet...

 

Jeg har aldri opplevd noen glitcher og kjører alt på max uten lagg med mitt 2900XT...

 

Lese hele artikkelen?

 

Utvikleren Ubisoft planlegger nå en patch til spillet, som blant annet skal ta vekk støtten for DX 10.1. Grunnen hevdes å være at DX 10.1-støtten fører til grafiske feil og mangler i spillet, selv om dette ikke har vært synlig i praksis for testere.

 

Dette gjelder for nVIDIA-kort som IKKE støtter 10.1. Når skal folk lære seg å lese alt :roll:

Okei, så leste jeg det kanskje litt feil men fortsatt:

Utvikleren Ubisoft planlegger nå en patch til spillet, som blant annet skal ta vekk støtten for DX 10.1. Grunnen hevdes å være at DX 10.1-støtten fører til grafiske feil og mangler i spillet, selv om dette ikke har vært synlig i praksis for testere.

 

Edit: Hvor står det at det bare gjelder nVIDIA?

Endret av Sigurd26
Lenke til kommentar
Okei, så leste jeg det kanskje litt feil men fortsatt:

Utvikleren Ubisoft planlegger nå en patch til spillet, som blant annet skal ta vekk støtten for DX 10.1. Grunnen hevdes å være at DX 10.1-støtten fører til grafiske feil og mangler i spillet, selv om dette ikke har vært synlig i praksis for testere.

 

Edit: Hvor står det at det bare gjelder nVIDIA?

 

Så, fordi en håndfull testere ikke har fått problem, så kan INGEN andre få problem? Med din retorikk burde da ikke være behov for patcher til noen spill, da TESTERE burde finne ALLE feil med et spill før det gis ut? Du verden...

Lenke til kommentar
Dette, holdt opp mot nVidias "kreative" navnegivning på deres nyeste kort, kan jo gjøre AMD/ATI-fanboy av enhver...

Tja... Var vel også ganske "kreativt" å gå fra HD 2900 til HD3870 for en nesten identisk brikke... På samme måte som nV burde kalt det 8850 eller 8900 burde vel HD 2950 vært et bra navn?

 

PS! Grafikken er identisk mellom DX10.0 og DX10.1

 

Ellers har jeg ikke hatt anledning til å sette meg inn i denne saken fra utviklerne sin side, så skal ikke kommentere noe mer på det.

 

Jepp, det er nesten umulig å se forskjellen rent grafisk , men ytelsemessig så var det ganske store variasjoner, der kom blandt annet Ati veldig godt ut med AF og AA mens Nvidia lå etter ytelsemessig med samme settings.

 

I min mening så burde Ubisoft kun fjerne Dx 10.1 støtte for Nvidia kortene intill de fikser problemet for dem, forsåvidt som jeg vet så har ikke Ati brukerne støtt på noen Grafiske feil med 10.1 .

 

Man kan jo selvsagt la være å patche spillet også da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...