Gå til innhold

Java 6 for Leopard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merk at den kun fungerer på 64-bits Intel-baserte Mac-maskiner med OS X 10.5.2 eller senere.

Den fungerer nok fint også på AMD-baserte 64-bits maskiner med OS X 10.5.2 eller senere. Forskjellen ligger i Apple hverken selger eller tillater OSX på AMD-baserte maskiner så det må i få fall gjøres uten offisiell støtte. Apple har ikke noen tekniske grunner for å "forby" kombinasjonen AMD og OSX. Det er en rent markedstaktisk konstruert hindring.

Lenke til kommentar
Merk at den kun fungerer på 64-bits Intel-baserte Mac-maskiner med OS X 10.5.2 eller senere.

Den fungerer nok fint også på AMD-baserte 64-bits maskiner med OS X 10.5.2 eller senere. Forskjellen ligger i Apple hverken selger eller tillater OSX på AMD-baserte maskiner så det må i få fall gjøres uten offisiell støtte. Apple har ikke noen tekniske grunner for å "forby" kombinasjonen AMD og OSX. Det er en rent markedstaktisk konstruert hindring.

Det kan godt være, men poenget med å spesifikt si at det er til intel mac-er, er for at folk ikke skal tro det funker på PPC baserte mac-er.

 

tilbake til topic: nok en essensiel ting apple har unnlatt å ha med på en av sine release.

 

ikke missforstå, jeg har ingenting imot apple og mac-er, jeg syns de er gode maskiner å jobbe på i visse situasjoner.

 

Men apple har det med å unnlate å ta med ting som folk kan komme til å trenge. Slik som Java 6 støtte, wpa-/wpa2-enterprise og 3G på iphone, og en hel haug andre ting.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
Endelig! Har gått 2 semestre på UiS, med Java programmering og irritert meg over at MacBook-en min ikke støttet Java 6. En program laget på skolens maskin eller av lærer-en kunne lett streike på Mac-en min.

 

Hadde du gjort litt research, hadde du funnet ut at Apple har tilbudt Java6 til Leopard siden i fjor en gang til dem som melder seg inn i ADC (Apple Developer Connection). Da riktignok det Apple kaller en developer preview eller beta, men fremdeles solid nok til at jeg aldri har hatt trøbbel med den. :)

Lenke til kommentar
Simen1: Så finnes det da ingen offisielle macer som bruker amd heller da, <personangrep>.

Sluttet du å lese innlegget mitt allerede etter første setning? I så fall, her er resten:

Forskjellen ligger i Apple hverken selger eller tillater OSX på AMD-baserte maskiner så det må i få fall gjøres uten offisiell støtte. Apple har ikke noen tekniske grunner for å "forby" kombinasjonen AMD og OSX. Det er en rent markedstaktisk konstruert hindring.

 

Forøvrig: Vennligst fjern det personangrepet.

Lenke til kommentar
Merk at den kun fungerer på 64-bits Intel-baserte Mac-maskiner med OS X 10.5.2 eller senere.

Den fungerer nok fint også på AMD-baserte 64-bits maskiner med OS X 10.5.2 eller senere. Forskjellen ligger i Apple hverken selger eller tillater OSX på AMD-baserte maskiner så det må i få fall gjøres uten offisiell støtte. Apple har ikke noen tekniske grunner for å "forby" kombinasjonen AMD og OSX. Det er en rent markedstaktisk konstruert hindring.

Forstår ikke hva AMD gjør i denne diskusjonen. Apple sine OS tillater ikke kjøring på AMD-prossessor, og det er vel ikke overraskende at AMD dermed ikke støttes? Er fullt klar over osx86project og lignende, men det er fortsatt litt drøyt å påstå at denne oppdateringen er supportert under andre prosessorer enn de som leveres sammen med en Apple-maskin.

 

Regner med du kommer deg over disse stekere personangrepene du blir utsatt for Simen1, også kan vi heller diskutere Java 6.0 istedetfor prosessorer?

Lenke til kommentar
Det er en ting som skremmer meg med dette: at vi kanskje får en reprise når java7 kommer. Det er faktisk ganske lenge siden Java6 kom, og hvis man må vente like lenge på Java7 (og kanskje kjøpe en oppgradering av OS'et) så er det litt drøyt.

 

Det du også må huske er at denne Java6-pakken er snill for utviklere, men for sluttbruker er den håpløs. Du får kjørt Java6 applikasjoner, men ikke Java6 applets da Apple fortsatt ikke har en 64bits browser. Mac er sikkert fint.... i dual boot (eller med VMware Fusion/Parallels som din bestevenn)

Lenke til kommentar
Endelig! Har gått 2 semestre på UiS, med Java programmering og irritert meg over at MacBook-en min ikke støttet Java 6. En program laget på skolens maskin eller av lærer-en kunne lett streike på Mac-en min.

 

Hadde du gjort litt research, hadde du funnet ut at Apple har tilbudt Java6 til Leopard siden i fjor en gang til dem som melder seg inn i ADC (Apple Developer Connection). Da riktignok det Apple kaller en developer preview eller beta, men fremdeles solid nok til at jeg aldri har hatt trøbbel med den. :)

 

Er faktisk medlem der og har sett den, men tenkte det va lurt å unngå å bruke BETA, når versjon 5 egentlig duget til deg jeg jobba med. Problemet oppstod når jeg laget programmer på Windows eller Linux PC-er med versjon 6 og prøvde å kjøre dem på Mac-en min. Jaja, er ikke så svære prosjekter som gikk i dass.

 

OT: Håper ikke på like stor forsinkelse neste gang. Tror det hadde noe med at måtte tilpasse AWT og Swing (GUI/Grafikk klassene til Leopard). Mener å huske at jeg leste det ett sted. De har uansett ikke prioritert det høyt nok.

Lenke til kommentar
Endelig! Har gått 2 semestre på UiS, med Java programmering og irritert meg over at MacBook-en min ikke støttet Java 6. En program laget på skolens maskin eller av lærer-en kunne lett streike på Mac-en min.

 

Hadde du gjort litt research, hadde du funnet ut at Apple har tilbudt Java6 til Leopard siden i fjor en gang til dem som melder seg inn i ADC (Apple Developer Connection). Da riktignok det Apple kaller en developer preview eller beta, men fremdeles solid nok til at jeg aldri har hatt trøbbel med den. :)

 

Er faktisk medlem der og har sett den, men tenkte det va lurt å unngå å bruke BETA, når versjon 5 egentlig duget til deg jeg jobba med. Problemet oppstod når jeg laget programmer på Windows eller Linux PC-er med versjon 6 og prøvde å kjøre dem på Mac-en min. Jaja, er ikke så svære prosjekter som gikk i dass.

 

OT: Håper ikke på like stor forsinkelse neste gang. Tror det hadde noe med at måtte tilpasse AWT og Swing (GUI/Grafikk klassene til Leopard). Mener å huske at jeg leste det ett sted. De har uansett ikke prioritert det høyt nok.

 

For å støtte deg litt, så var denne ganske mangelfull i starten. I tillegg så var den borte fra ADC en god stund etter at Leopard kom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...