Gå til innhold

MSN tar livet av SMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke helt for meg at det kan ta over, men kan ta noen prosent av markedet såklart.

Fordelen med sms er jo at man ikke er avhengig at den andre skal være pålogget en tjeneste.

 

Ettersom sms også bare blir rimeligere og rimeligere og innen et år er nede på danskt nivå (tror jeg), så er det begrenset hvor mye man sparer.

Lenke til kommentar
MSN tar livet av SMS

Det er vel like greit. Operatørene har tatt seg uforholdsmessig høyt betalt for digital trafikk i nettet deres så snart den digitale trafikken har hett SMS. SMS koster i størrelseorden 10 000 ganger mer per MB enn annen digital trafikk over de samme nettene.

 

Håper også digitalisert taletrafikk blir mer vanlig som datatrafikk. Da tror jeg vi til slutt får to priser å forholde oss til:

- Tilgjengelighetspris f.eks X kroner per måned

- Trafikkpris f.eks Y kr/MB

 

Forhåpentligvis med én pris uansett hvor man er i verden.

Lenke til kommentar
Fordelen med sms er jo at man ikke er avhengig at den andre skal være pålogget en tjeneste.
googletalk videresender chat når mottakeren logger seg inn (på pc i alle fall), så jeg ser ikke bort fra at det samme vil gjelde for programmer som ebuddy også. Har noen testa offline chat med ebuddy? Dessuten er googletalk bedre enn sms ved at chatten også lagres i gmail slik at den kan oppbevares sammen med e-post korrespondanse.

 

Når det er sagt, så kan man sende sms til alle med et telefonnummer, mens nettprat begrenser seg til din spesifikke venneliste i en av flere konkurrerende pratenettverk. Så jeg tror at sms vil leve i beste velgående en god stund fremover.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

sier meg enig med mandela, sms har noen fordeler når det gjelder hvem du kan kontakte...

 

pokker og, jeg mista kontakten med en del folk når alle skulle skifte over fra irc til msn og samfunnsider på web...

 

nei, inntil vi får ett system som er forhåndsinstallert på alle mobiler, som tar mail, im, sms og andre lignende systemer under ett, og hvor en betaler pr faktisk datamengde en sender så vil nok sms fortsatt har en solid posisjon.

Lenke til kommentar
Det er vel like greit. Operatørene har tatt seg uforholdsmessig høyt betalt for digital trafikk i nettet deres så snart den digitale trafikken har hett SMS. SMS koster i størrelseorden 10 000 ganger mer per MB enn annen digital trafikk over de samme nettene.

 

Dette argumentet har utgått på dato. Tjenesteproduksjon av dette slaget dreier seg om 98% faste kostnader (dersom man ser bort fra interconnectregimene) og så gjelder det å finne en forretningsmodell hvor kundene betaler de de synes det er verdt.

 

 

/r

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...