Gå til innhold

Amobil pusser opp testene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om spesifikasjonsboksene på hver side har et standardoppsett, men i den første boksen er info om skjermen ført opp to ganger.

 

Også på siden for teknologi og funksjoner er det en ting som ikke samsvarer. Spesifikasjonsboksen sier at telefonen har HSDPA, samtidig som dere skriver at telefonen kun oppnår en tiendedel av denne hastigheten, noe som tilsier at den kun skal ha EDGE. Når en leser konklusjonen, står det at telefonen ikke har hverken 3G eller HSDPA - noe dere tidligere har skrevet at den har.

 

Jeg savner grafene som sammenlikner java-ytelesen med andre mobiltelefoner.

 

Pass på at når dere skriver om samme ting flere steder i en test, må det faktisk stå det samme hvert sted ellers vil leseren bli veldig forvirret.

 

Jeg har vært tilhenger av testene deres helt siden jeg oppdaget amobil.no. Jeg er enig i at testprosedyrer bør endres og fornyes med tiden, men hvorfor endre en god oppskrift?! Dere kunne kanskje faset inn og ut nye og gamle elementer av testprosedyren i stedet for å skifte ut alt på en gang.

 

I den første testen skrevet etter det nye oppsettet synes jeg alt er veldig punktvis. Hver side har, etter min mening, alt for mange avsnitt. Hvert avsnitt blir som et punkt som inneholder litt info fra testresultatene, men jeg satt hele tiden med en følelse at jeg fikk alt for lite info. I forhold til de gamle testen, synes jeg den nye var veldig mye mindre innholdsrik.

 

Det generelle sideoppsettet syens jeg er alt for statisk. Én spalte for tekst og én spalte for bilder er ganske kjedelig. Jeg ville prøvd å skape litt mer dynamikk og variasjon ved kansje å både høyre- og venstrestille bilder, samt å midtstille noen. Kanskje trenger ikke alle bildene å ha samme størrelse heller?

 

Når dere sier at dere vil skrive mer om hovedfunksjonene til hver telefon, skjønner jeg ikke hvorfor GPS-delen til denne GPS-telefonen kun består av to bittesmå avsnitt som i bunn og grunn kun sier at telefonen har GPS og at det følger med GPS-programvare. Dette visste jeg jo bare ved å lese testoverskriften.

 

I det store og hele vil jeg ha mer lesestoff og ikke bare en test som kunne kommet fra en hvilket som helst annet mobilside. Jeg elsket at dere skrev virkelig lange tester med mange punkter andre mobiltester ikke inneholdt, men nå synes jeg dere har minstet amobil-preget over testene.

 

Mye negativt her nå, men jeg håper dere ser det som konstruktiv kritikk og at dere har det i bakhodet når dere skal skrive neste test.

Lenke til kommentar

Nå i dag som mobilene i øvre prisklasse ligner mer og mer på datamaskiner så er det interessant med MER informasjon om hardware. Navn på prosessor, hvor rask prosessor, navn på GPS receiver, forsterker til audio og hvor my av internal memory som er satt av til rom, ram, bruker.

DETTE BØR VÆRE STANDARD INFORMASJON PÅ ALLE MOBIL TESTER og PRISGUIDER. Så man kan sammenligne hardware og slipper å gooogle over hele internettet. Hardwaren er viktig.

Lenke til kommentar

Shadowlands har sagt mye om den ene negative tingen jeg føler kom ut av disse endringene, og det er innholdet tekstmessig..

Likte det bedre før når man fikk mye mer informasjon, og kunne lese grundig om en mobil og dens egenskaper, ikke bare små avsnitt om at: Ja, mobilen har gps...

 

En stor positiv endring her var bildene av de forskjellige tingene som fulgte med hvert punkt. Det likte jeg veldig godt da det er greit å se det dere forklarer også.. Det var bra :)

Lenke til kommentar

Likte at det ble såpass oversiktlig og at dere hadde tatt med pluss/minus-oversikt for hver kategori.

 

Som tilbakemelding savner jeg som covah nevner "hard data" som skikkelig yttelsemålinger på smarttelefoner. Dessuten mener jeg at dere kan bli langt flinkere til å ta med SAR-verdi, og kanskje også komme med muligheten til å rangere mobiltelefontester etter SAR-verdi. Hva med å utarbeide en bedre mal for faktafeltene som feks at man alltid oppgir teoretisk minnekortstørrelse (om man vet plattformen til mobiltelefon kan man som oftest si hvor store minnekort den kan ta i fremtiden)?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...